skod bundles

Grafikkort d.  23. juni. 2021, skrevet af Tha PAC
Vist: 1469 gange.

Tha
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2021 15:42:57
Svar/Indlæg:
833/98

Lige et rant

 

hvor syntes jeg det er dårlig stil at proshop kun sælger mange grafikort i bundles  

https://www.proshop.dk/VGA-BUN...

 

havde de solgt dem for sig selv ville vi komme langt. Men de voldsomt dyre bundles er bare ikke iorden, hvis man spørger mig

Slizerdk
 
Newbie
Tilføjet:
23-06-2021 21:08:58
Svar/Indlæg:
197/3

Heya

For at kamouflere at det er skalper priser at de smider lidt "sukker" i handelen og dækker sig ind med at det er et "bundle" og du derfor ikke kan bytte/returnere enkeltdele og få resten tilbagebetalt.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2021 21:50:19
Svar/Indlæg:
3799/43

Det er stadigvæk bedre bundle end dem jeg har set over i USA, hvor at man kombinere bundle med gamle og kedelige strømforsyninger, og andet bras. 



scummy
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-06-2021 22:10:53
Svar/Indlæg:
267/20

Det er sgu som om alle bare prøver at score kassen

Hele tiden, både her på søstersider, er der folk der :

"Desværre alligevel ikke skal bruge deres indkøbte 30X0 men byd endelig"

Hvorfor fanden så købe, hvis ikke for profit ??

Røvhuller/Scalpers 



Fearless
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-06-2021 20:50:42
Svar/Indlæg:
4536/104

#3 de er ikke problemet, situationen er kun opstået på grund af miners, og botters. 

hvis man kunne eliminere og ulovliggøre mining og botting ved indkøb, så ville vi være i en markant bedrer situation på gpu markedet. 



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2021 14:25:31
Svar/Indlæg:
293/32

 

Fearless Angel skrev d. 26-06-2021 20:50:42

#3 de er ikke problemet, situationen er kun opstået på grund af miners, og botters. 

hvis man kunne eliminere og ulovliggøre mining og botting ved indkøb, så ville vi være i en markant bedrer situation på gpu markedet. 

Hvorfor skulle man ulovliggøre mining hvis jeg må spørge?



martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-07-2021 19:38:56
Svar/Indlæg:
2826/100

Miljøet kunne vel være et godt argument, når vi alle snakker om at vi skal spare på resourcer..

Om man så skal lovgive omkring den slags er en helt anden diskussion, men det ville da passe fint ind i tiden med at passe på miljøet. 

PhillipA skrev d. 27-06-2021 14:25:31

 

Fearless Angel skrev d. 26-06-2021 20:50:42

#3 de er ikke problemet, situationen er kun opstået på grund af miners, og botters. 

hvis man kunne eliminere og ulovliggøre mining og botting ved indkøb, så ville vi være i en markant bedrer situation på gpu markedet. 



Hvorfor skulle man ulovliggøre mining hvis jeg må spørge?

 



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2021 20:59:26
Svar/Indlæg:
293/32

 

martinta skrev d. 01-07-2021 19:38:56

Miljøet kunne vel være et godt argument, når vi alle snakker om at vi skal spare på resourcer..

Om man så skal lovgive omkring den slags er en helt anden diskussion, men det ville da passe fint ind i tiden med at passe på miljøet. 

PhillipA skrev d. 27-06-2021 14:25:31

 

Fearless Angel skrev d. 26-06-2021 20:50:42

#3 de er ikke problemet, situationen er kun opstået på grund af miners, og botters. 

hvis man kunne eliminere og ulovliggøre mining og botting ved indkøb, så ville vi være i en markant bedrer situation på gpu markedet. 



Hvorfor skulle man ulovliggøre mining hvis jeg må spørge?

 

Come on, mener du det? 🙂

Mining udgør jo en så lille del i det spil, at det jo ikke ville give nogen mening. Skulle man begynde at lovgive omkring den slags, så kunne man jo ulovliggøre stort set alt.

 



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
02-07-2021 08:24:57
Svar/Indlæg:
1919/73

Miljø er faktisk en væsentlig faktor til at seriøst at overveje at forbyde kryptovaluta

https://videnskab.dk/teknologi...

https://videnskab.dk/kultur-sa...

https://globalnyt.dk/content/b...

https://www.berlingske.dk/inte...

 

 

 

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2021 09:30:23
Svar/Indlæg:
5864/1282

Hvis de link #8 giver holder (og det tror jeg faktisk de gør), så er mining bestemt ikke en "lille del i det spil" #7. Det er et vildt overforbrug for noget som nogle få mennesker tjener kassen på, og som rigtig mange mennesker bruger meget strøm for at prøve at blive en del af.



M.Thomsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2021 13:52:26
Svar/Indlæg:
4112/52

Jeg følger fint din desperation, men de priser de selv har på hjemmesiden, så er det en summering af de 3 ting, f.eks. Ryzen pakken til 26k, det koster de 3 dele også (CPU, MoBo og 3090). At man så normalt får en rabat ved bundle køb, er en anden side af sagen. Men det er en af de få måder de kan sikre sig at de få store GFX de har fået fingrene i, går til en person der køber det pga. et gamer build, og ikke pga. en mining rig.

i sidste ende vil en miner blæse på det, og købe de sæt og sælge MoBo og CPU videre, da de store CPU'er også i en lang periode har været svære at anskaffe.



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2021 16:53:31
Svar/Indlæg:
293/32

#8 Jeg er klar over at mining kræver en masse energi og at det belaster miljøet(dog ikke så meget som dine links estimerer), men jeg mener stadig ikke det er et argument for at gøre det ulovligt. 

#9 Om det er overforbrug kan man vel diskutere længe, uden at blive enige og drage konklusioner. Jeg mener ikke det er overforbrug, men jeg tror også på at cryptovalutaer er kommet for at blive, og i øvrigt for at blive et mere anerkendt betalingsmiddel i fremtiden. Mange forbinder desværre stadig cryptovaluta med kriminelle, hackere osv., hvilket jeg synes er en skam.
Jeg tror nærmere man skal kigge på, at få genereret noget mere grøn strøm, end at kigge på hvordan man reducerer strømforbrug ved lov.

-Tænk hvis det blev ulovligt at bruge strøm, på ting der for alvor kan kategoriseres som fornøjelse/(overforbrug??), såsom tv, gaming osv. 🙂 



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
02-07-2021 17:16:58
Svar/Indlæg:
1919/73

#11

Hvis du mener mine oplysninger er forkerte - så find nogle links der viser det modsatte

 



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
02-07-2021 19:55:50
Svar/Indlæg:
293/32

#12 Fik mig vist formuleret lidt vildledende. Du får lige en ommer: Jeg er klar over at mining kræver en masse energi og at det belaster miljøet, men jeg var ikke klar over at det skulle være så meget som dine links estimerer. 😊



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PhillipA d. 02-07-2021 19:56:15.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2021 11:19:27
Svar/Indlæg:
5864/1282

#13 du har lidt ret, men du overser helt det han vil med sine links Kryptovaluta i SIG SELV skal ikke forbydes, men mining bør. Her er et lille citat fra et af hans link":

Software-skifte kan gøre 'mining’ unødvendig 
Men ‘proof-of-work’-mekanismen kan faktisk laves om til et andet og mere energivenligt design, som man kalder ‘proof-of-stake’-mekanismen. 
»I sidste ende er bitcoin bare software. ‘Mining’-mekanismen kan erstattes,« fortæller Alex de Vries i en pressemeddelelse fra Joule. 
I sin kommentar foreslår han netop, at folkene bag bitcoin skifter software fra proof-of-work-mekanismen til en alternativ proof-of-stake-mekanisme. 
Og hvorfor er det smart? Jo, Proof-of-work-mekanismen er det design, der ligger til grund for skabelsen af nye blokke i blockchainen, som er regnskabsbogen med alle (som i ALLE) bitcoin-transaktioner. 
Proof-of-work går ud på, at computere nogenlunde tilfældigt regner sig frem til, hvem der får lov til at skabe den nye blok i blockchainen og dermed ‘miner’ nye bitcoins. Det skaber incitament til et computer-kapløb, der kræver en enorm regnekraft og har et enormt energispild. 
Hvis en ganske normal laptop for eksempel skulle lave regnestykket, som det kræver for at ‘mine’ nye bitcoins, ville det tage den millioner af år.   
En proof-of-stake-mekanisme bygger på, at der trækkes lod mellem dem, der har flest bitcoins - heraf stake (engelsk for ejerandel), og de bliver så udvalgt tilfældigt til at lave en ny blok i blockchainen. 
På den måde bliver ‘mining’-delen gjort unødvendig, og energiforbruget kan derfor nedsættes markant - ja, med op til 99,99 procent ifølge Alex de Vries.

 

Dvs ganske som med amerikanernes store V8'ere efterhånden er afløst af mindre meget mere miljøvenlige motorer, UDEN at forbyde bilen!!!!, så skal der findes på noget andet end mining, for at gøre kryptovaluta mere renligt. Om ovenstående er en mulighed, eller om der skal findes på noget helt 3. ved jeg ikke (Hvis jeg vidste det, ville jeg nok selv være mangemillionær i dag), men den nuværende løsning ligner den amerikanske bilindustri. Større og større motor, uanset hvor meget det sviner ... det er jo præcis det samme der sker for kryptovaluta nu, større og større mining-farme uanset svineriet. Du øffer så om "Hvorfor vi vil forbyde" kryptovaluta. Det vil vi slet ikke, men det skal altså laves smartere 😉



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2021 17:24:28
Svar/Indlæg:
293/32

#14 Jeg har ikke noget sted nævnt noget om forbud af cryptovaluta, har jeg?

Måske har jeg tolket din post i #9 forkert, for det gav mig indtryk af at du var modstander af cryptovaluta som helhed og mente at det(cryptovaluta) var overforbrug for nogle få mennesker, hvilket er grunden til jeg skrev som jeg gjorde i #11.

Jeg anfægter ikke at det bruger en masse energi og belaster miljøet, men jeg mener ikke det er et argument for at gøre det ulovligt. Jeg er skam heller ikke modstander af implementere 'proof-of-stake' hvis det kan erstatte mining og endda nedsætte energiforbruget så markant, det ville da være fedt!

Den nedladende tone i slutningen af din post, kan du spare mig for en anden gang, tak!



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-07-2021 22:04:38
Svar/Indlæg:
5864/1282

#15 Den med den nedladende tone, lige over kammerat!

Se endvidere dit eget indlæg #5 og #7

Men ja, du har tolket min post ikke så lidt forkert, hvis du mener/mente at jeg er imod kryptovaluta generelt, for det er jeg ikke, men jeg er meget imod den måde det bliver minet på i dag, og dermed også imod fortalere som dig der synes det er helt ok bare at svine løs, i #11 skriver du

Om det er overforbrug kan man vel diskutere længe, uden at blive enige og drage konklusioner. Jeg mener ikke det er overforbrug,  Nej, det synes jeg så IKKE man kan diskutere længe. Det ER vildt overforbrug (henviser igen til links i #8)



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
03-07-2021 23:32:12
Svar/Indlæg:
293/32

#16 Jeg tror desværre vi gået lidt(meget?) skævt af hinanden. 

Men igen, jeg har ikke noget sted nævnt noget om forbud af cryptovaluta, har jeg?

Mine posts i #5 og #7 har på intet tidspunkt haft til hensigt, at være nedladende, men jeg beklager hvis de kunne opfattes sådan.

Ja, jeg fik indtryk af at du var imod cryptovaluta generelt, men jeg erkender at jeg har taget fejl. Jeg er også helt enig med dig i, at det ville være fedt hvis mining kunne erstattes af et grønnere "alternativ".

Nu hvor du har stemplet mig som fortaler for at svine miljøet til, bliver jeg nødt til at tage bladet fra munden, og spørger hvor fanden jeg har skrevet at 'det er helt ok bare at svine løs' i #11?
-At jeg ikke er fortaler for at man skulle gøre mining ulovligt, er vel ikke ensbetydende med, at jeg er fortaler for at man bare skal svine løs? Eller er det mig der er dum her? 🙂

I fare for at gentage mig selv, så synes jeg det er langt bedre at kigge på løsninger og alternativer, end at konkludere at det sviner og derfor skal gøres ulovligt. 

Kan du se hvad jeg mener? 🙂



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-07-2021 10:14:05
Svar/Indlæg:
5864/1282

#17 Ja, det kan jeg godt.

Som jeg quoter dig for i #16 (fra dit indlæg i #11), så skriver du, at du IKKE mener mining er overforbrug, dvs det er i.flg. dig OK at køre store mining-maskiner og svine løs med fremstilling af strøm til samme. Til gengæld tror jeg, at det er kommet lidt bag på dig, at der rent faktisk bruges så meget strøm på mining worldwide (links i #8) 

Nu hvor du har stemplet mig som fortaler for at svine miljøet til, bliver jeg nødt til at tage bladet fra munden, og spørger hvor fanden jeg har skrevet at 'det er helt ok bare at svine løs' i #11?

Og det var dig der skrev jeg ikke skulle være nedladende? Men vil du til at bande, så kan jeg sat'me også være med på den vogn. Du spørger igen til, hvor du har skrevet, at man bare kan svine løs. Det har du såmænd i dit svar til #9 (dvs mig). Se dit eget indlæg og evt sidste afsnit i mit #16. Der skriver du helt tydeligt, at mining ikke er overforbrug, dermed underforstået BARE GÅ TIL DEN!

Jeg har intet sted skrevet at DU var fortaler for at forbyde kryptovaluta, men at du selv spørger ind til hvorfor jeg (vi) vil forbyde det. Og som du selv er kommet frem til, så vil vi heller ikke forbyde kryptovaluta. Hvad jeg gerne så stærkt begrænset er den måde mining foregår på i dag. I starten ville du ikke tro på #8's link, selvom han i #12 spørger dig om links der kan modbevise det kæmpe strømforbrug. Det har du så aldrig reageret på.

 

Mit liv er for kort til det her. Så dette er mit sidste svar til dig i denne tråd. EOD herfra



PhillipA
 
Superbruger
Tilføjet:
06-07-2021 15:36:32
Svar/Indlæg:
293/32

#18 Tror vi er gået meget galt af hinanden og har fået denne tråd kørt lidt af sporet, så tror også det er bedst at vi bare lukker den her, så det ikke ender i det rene mudderkast 🙂

Håber vi kan mødes i øjenhøjde, i andre tråde senere hen 🙂

-Rigtig god dag herfra 🙂



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-07-2021 09:57:50
Svar/Indlæg:
5864/1282

I lige måde #19, og det håber jeg sandelig da også vi kan 😀