Goddav jeg beklager meget de mange tråde fra min side af. Men her efter jeg har flyttet min pc over i mit nye kabinet kan jeg ikke få Jackstikkene i mit bundkort til at virke. Men lyd ud af HDMI porten virker fint nok
Hvad er der lige gået galt
Specsne på min pc kan ses i profilen
hvad der kan være galt? .. mange ting
tjekket bios?
tjekket windows?
Tjekket kabler?
Tjekket signal modtager?
Lydkortet er slået til i Bios"Onboard"
Har installeret de seneste drivere uden resultat
Geninstalleret Windows uden det har hjulpet
kablerne skulle virke
Og signal modtager virker
Frygter dog at det er en fejl på mit bundkort.
Har dit ny kabinet indbygget jackstick til mic/headphones og virker de? Hvis de vel og mærke er tilsluttet.
3# Ja det har indbyggen headphone jack
og du har valgt den rigtige signal udgang ?
i windows
Der er kun HDMI udgangene i Windows
Den har ikke flyttet signalet til at være digitalt ud? Det sker af og til, hvis man har haft tændt pc’en uden headset eller højtalere i jack stikkene.
7# Hvordan løser man lige dette. Kører Windows 11 pro
#8 jeg ved dette er til win10, men måske kan det alligevel hjælpe?
9# Jeg kan ikke åbne linket
Er ved at opgive at få mit Onboard lydkort til at virke.
Men kan det løses ved at smække et pci-e lydkort i istedet
Hvis du deaktivere HDMI lyd i enhedshånteringen, burde dit onboard lydkort virke, hvis den driver du har passer til Win11..??
Fejl 40 herfra.
#11 Højst sandsynligt. Har selv et SB AE-7 som jeg er meget glad for. Ellers kan man jo også overveje et USB lydkort eller en DAC.
For mig er der ingen tvivl om at et lydkort forbedrer lyden i både spil og musik. Men hvad er resten af dit lyd setup og hvad bruger du computeren til. Kun gaming eller også film og musik?
Har prøet at slå hdmi lyd fra uden andet resultat end at der så slet ikke er noget lyd der virker
Kan du se dit onboard lydkort i enhedshånteringen..??
Okay, hvis du H/klikker på højtaler ikonet på proceslinen og " Åbn indstillinger for lyd " må der være nogle indstillinger du kan prøv..??
18# Der kommer der heller ikke noget frem der er tilsluttet Jackstikket
#17 Så vidt jeg kan se så mangler dit onboard lydkort fra enhedshåndteringen. High Definition Audio er lyd ud gennem HDMI/grafikkort. Der burde være en enhed der hedder "Realtek(R) Audio" under Lyd-, video- og spil-controllere. Er der ikke det, er det ikke så mærkeligt du ikke kan få lyd ud.
Har prøvet at geninstallere igen dog desværre uden held. Så jeg er bange for at det er mit bundkort/Onboard lydkort den er gal med
Har dog efter forsøgt på at installere driverne til mit onboard lydkort efter jeg har geninstalleret Widows.
Men uden at kommer andet op en Nvidia High definition og ikke Realtek Audio. Så jeg ved ikke om der er mere og prøve inden jeg giver op på at få mit onboard lydkort til at virke
Har indtil videre prøvet flg
Tjekket at det er aktiveret i Bios op til flere gange
forsøgt opdatere driverne til Onboard lydkortet uden held
Nulstillet Windows
Opdateret bios og efterfølgende tjekket om mit Onboard lydkort er aktiveret
Geninstalleret Windows
#22 ja, det er svært at sige hvorfor det ikke dukker op. Der er heller ikke en "ukendt enhed" i enhedshåndtering. Men når det ikke er i enhedshåndtering så kommer der ikke lyd ud.
Har du tjekket at der ikke er røget en skrue el. lign ned bag motherboard da du monterede det?
Har du prøvet at resette Bios?
Ellers tror jeg at jeg er ved at løbe tør for idéer. Men pt. ser Windows ikke dit onboard lydkort.
Jeg tænker og så nu hvor der ikke er mere og gøre så må det jo hedde nyt bundkort eller et pcie lydkort af en eller anden art
Enden på det hele er at jeg nu har bestilt et pci e lydkort Audigy RX. Da jeg er ved at være ret desperat for at få lyden til at virke og mit onboard lydkort er dødt.
Problemet er nu løst.
Det viste sig esærre at mit onboard lydkort er brændt af, Af en eller anden mærkelig årsag
Så har løst problemet ved at at smække et pci-E lydkort i den nærmere betegnet som et Soundblaster Audigy RX