Quake 2 i RTX-udgaven

Gaming d.  11. februar. 2022, skrevet af Burgurne
Vist: 663 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2022 23:04:51
Svar/Indlæg:
5864/1282

Jaja, jeg ved godt, at jeg er en gammel knark (dog ikke den ældste herinde), så måske derfor dette er som det er.

Efter frigivelsen af RTX demo'en af Quake 2, så måtte jeg lige finde den gamle CD (!!!!) frem, hvor spillet er på, installerede det gode gamle Quake II, og henviste til denne mappe, så kan hele spillet spilles i RTX-udgaven. Nu har jeg gennemført det på Hard og er lige startet op på Nightmare-niveau. Jeg elsker dette gamle spil, men hvad er det som det kan, som nyere spil med mange flere muligheder ikke kan? Jeg er f.eks fan af FarCry-serien og COD-serien  (nogle af spillene mere end andre dog). Men de mangler altså "et eller andet" i forhold til gode gamle Quake 2. Er det fordi man ikke har et kort til rådighed i Quake 2, så man skal huske hvordan man kommer de forskellige steder? 

Andre end mig der savner disse "enkle" spil, som Quake 2 jo er?

NielsPeter
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2022 00:29:34
Svar/Indlæg:
242/41

Jeg er begyndt at spille det gamle rumspil "EarthAndBeyond" igen. Grafikken er virkeligt grim, men det kan køre på selv en meget ringe bærbar og vi har et fedt community derinde hvor folk er flinke til at hjælpe hinanden. Det er et af de gode gamle spil hvor man ikke får hjælp til missionerne, man skal enten google det eller spørge nogen, så man får lidt hjernegymnastik 🙂 

Jeg bruger spil som afslapning og kan derfor godt lide de gamle, til tider, ukomplicerede spil.



zound
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2022 13:41:19
Svar/Indlæg:
537/9

Jeg tror desværre spil-branchen efterhånden har nået en størrelse, hvor spil design idag følger en stramt framework baseret på metadata samlet om brugerne - hvilket jeg tror fører til beslutninger der på papiret sælger godt, men ofte ender med at føles som et "samlebånds produkt". 

De gamle spil var ofte et produkt af lyst, geniale ideer og en passion for produktets kvalitet - og dem der endte med at blive succesfulde har sat rammen for alle efterkommerne.
Jeg tror mange af de store firmaer er bange for innovation, da omkostningerne ved et fejlslået produkt kan være særdeles store. 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2022 16:40:09
Svar/Indlæg:
5864/1282

#2 Det er nok den bedste korte forklaring jeg nogensinde har læst om "spil udvikling på PC". F.eks John Carmack (I.D. Software) var en ener, som der i dag nok ikke ville have været plads til.

Selvfølgelig er det væsentligt dyrere at lave FarCry serien end det var at lave Quake-serien, alene pga grafikken og lyden. Men som du er inde på, så er der ikke rigtig nogle der vil/tør satse på nye ideer som dengang.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
16-02-2022 14:53:46
Svar/Indlæg:
1919/73

#3 Vi skal også lige huske på at en gang var alle ideer nye ideer - der var jo ikke ret mange spil så det giver sig selv 😀

Nu er mængden af titler gigantisk og det er blevet mere svært at hitte på nyt - Det er også en af grundene til at jeg f.eks. endnu ikke har gidet at anskaffe Far Cry 6 - det ligner ganske enkelt alle de foregående titler i serien og det går igen for mange andre titler jeg har spillet før - orker ganske enkelt ikke at betale 4-5-6-700 penge for at spille det samme spil i en ny indpakning

Jeg har også opdaget at der er nogle ældre spil der trækker og så er der enkelte jeg spiller på 2.- 3. - 4. år 

Jeg er sgu blevet meget mere kræsen med årene 

Men jeg ser frem til at der dukker noget helt nyt op en dag 

 

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2022 16:32:08
Svar/Indlæg:
5864/1282

#3 Vi skal også lige huske på at en gang var alle ideer nye ideer - der var jo ikke ret mange spil så det giver sig selv 😀

#4 Ja, det er rigtigt, men i.flg. bogen "Utroligt, men sandt", så havde man i 1899 et møde i Paris for verdens forskere, og en foreslog på det møde, at man nedlagde patent kontoret ... alt var jo opfundet, så hvad skulle man bruge det til???

Ellers er vi meget enige (bortset fra, at jeg har købt FarCry 6, og der er lidt nyt i det, men der mangler et par væsentlige dele). Quake 2 i RTX, og til dels quake 3, spiller jeg stadig. Eurotruck sim 2.0 spilles også lystigt stadigvæk. Skal jeg rigtig hygge mig, så en sixpack harboe guld, eller en flaske rødvin, og så ellers Civilization 5 en hel aften, bare for at se, hvor skævt alt kan gå for russerne (Katharina), jo mere man drikker 😎. Civ 6 har aldrig fanget mig. 

Ser man f.eks på Mafia-serien, så er det, for mig, ganske klart, at i Mafia 1 var det historien der var det bærende, og jo længere i serien man kom, jo mindre betød historien noget, men jo flottere blev grafik og lyd.

Så måske er det rigtigt, at det er så dyrt i dag at afprøve nye ideer, at de bliver opgivet længe inden vi alm. brugere ser noget til det, hvilket jeg synes er synd. 



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
16-02-2022 17:27:15
Svar/Indlæg:
1919/73

Jeg stoppede efter Civ II - til gengæld så råspillede jeg både I og II sammen med UFO: Enemy Unknown (X-COM: UFO Defense - US version) samt X-COM: Terror From the Deep plus de første C&C games ( Er stadigvæk med i en klan hvor vi på 10´ende år spiller Command & Conquer: Tiberium Alliances i Verden 1)

Sidste vinter fik jeg lige et nostalgi-flip og gennemspillede Wolfenstein 3D

https://gamesnostalgia.com/gam...

 

 

 

 

 

 

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2022 22:32:46
Svar/Indlæg:
5864/1282

Jeg prøvede sidste år dette gode gamle DOS-spil U.S. Navyfighter

https://www.myabandonware.com/...

Fik det dog aldrig til at virke optimalt med mit gamle Microsoft Joystick



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2022 22:38:39
Svar/Indlæg:
2185/186

Quake 2 er fedt. Men jeg er selv helt vild med Unreal Tournament. Det spil holder stadig. Det foregår i et vanvittigt højt tempo og med nogle fede våben 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-02-2022 10:15:36
Svar/Indlæg:
5864/1282

Ja, U.T er bestemt også godt, og så er grafikken forbavsende god i betragtning af spillets alder 🙂