AMD Radeon RX6800 fra AMD?

Grafikkort d.  16. februar. 2022, skrevet af Cani83
Vist: 562 gange.

Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2022 15:58:31
Svar/Indlæg:
2185/186

Hej med Jer. 

Jeg har nu i snart to år, været på udkig efter ovenstående kort. 

De er altid udsolgt på AMDs hjemmeside og uden mulighed for at blive skrevet op til et kort. 

Det har været ude i medierne, at de åbner op for salg hver torsdag. Men jeg endnu ikke været "heldig" at finde de torsdage, hvor de rent faktisk har været aktuelt. Jeg har endda taget højde for tidsforskellen i mellem USA og Danmark. 

Det er vigtigt, at kortet er med reference layout, da jeg allerede har købt en vandkølingsblok fra EKWB, hvor de kun kan garantere, at den er kompatibel med reference designet og altså ikke de kort, som har en custom køler. 

Vognen
 
Overclocker
Tilføjet:
16-02-2022 20:00:10
Svar/Indlæg:
411/38

Det er et kæmpe lotteri. Folk sidder med virtual machines åbne for at få flest mulige unikke browser sessions, da det er helt tilfældigt, hvad nummer du bliver tildelt i køen. Desuden er der en stor flok, der bruger bots og andet software, som ofte tømmer butikken på 30-60 sekunder. Jeg gjorde det en 10-12 gange tilbage sidste år, og jeg kom kun igennem én gang - og uden at kunne købe det kort, jeg fik i indkøbskurven. Både RX 6800 og 6800XT er de mest eftertragtede kort, så de få almindelige dødelige, der får købt et kort, kan tit "kun" få 6700 og 6900 kortene

Jeg endte med at finde et Powercolor RX 6800 købt hos Proshop på release dag, som jeg gav 6000 kr for. Det er bedre end at blive skuffet hver torsdag 🙂



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
17-02-2022 14:19:22
Svar/Indlæg:
5678/460

der er også andre der bruger refence pcb  .. så vis du kan finde listen og kompatible grafikkort .. ekwb har nogengange en liste over så hedder de måsjke noget andet alt efter hvor de er fra om det er asus eller gigabyte men samme reference pcb og måske en anden køler på :) 

 



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2022 20:28:55
Svar/Indlæg:
2185/186

Af de kort jeg har kunnet finde, er de alle angivet med en væsentligt større længde, end reference kortene fra AMD. 

Fra AMD er længden 265 mm. Hvor de andre kort svinger fra 305 til 320 mm

Det kan selvfølgelig bero på, at det blot er customkølerne, som rager udover printet. Men alfa omega er, at skruehullerne er identiske. 

Jeg har skrevet til EKWB. De kan desværre ikke garantere, at køleren passer til andre kort end dem med standardkøler.