Hjælp til Android - streaming af lyd Bluetooth

Diverse d.  04. juni. 2022, skrevet af Burgurne
Vist: 393 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2022 10:33:43
Svar/Indlæg:
5864/1282

Hej.

Da jeg lider af Tinnitus har jeg nu fået et sæt høreapperater til at prøve at "maskere" tinnitus. Der er en app til Android, hvor man kan stille forskellige lyde, samt beroligende musik. Det virker fint nok. Nu har jeg så fået at vide, at div lyde, incl den beroligende musik skal være LAVERE end min tinnitus, og det ser faktisk ud til at fungere .... sådan da. For ALT lyd fra telefonen er nu lavt (medmindre jeg aktivt skruer op), dvs også systemlyde som beskedlyde, Messenger, opkald osv. Dvs jeg kan ikke høre systemlydende når jeg har høreapperaterne på 😢.

Hvordan kan jeg få en Android (Samsung S20 5G) til IKKE at streame systemlyde, men kun fra bestemte apps? Jeg har testet om jeg kan høre disse systemlyde med høreapperaterne i, men afbrudt fra bluetooth, og det går glimrende. Jeg vil jo godt kunne streame de "maskeringslyde" fra app'en, men jeg vil også gerne være i forbindelse med omverden ....

Nogen her der kan hjælpe, da det er et problem for mig???

TPultra
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2022 10:48:09
Svar/Indlæg:
188/2

Jeg lider ligeledes af tinnitus og bruger selv dagligt høreapparater med samme mobil. 🙂

Jeg har gjort det, at min telefon er på "forstyr ikke" hele tiden og der har man muligheden for at vælge hvad der skal bimle og bamle.  

Jeg var ved at få spat hver gang der kom ny mail eller sms. Og når de kom, så hoppede mine høreapparater over på en standard program. 🙄



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af TPultra d. 04-06-2022 10:48:36.


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2022 15:23:59
Svar/Indlæg:
5864/1282

Okay! Mange tak for rådet. Det vil jeg prøve 🙂

Mine høreapperater er af mærket Widex Magnify, hvortil der hører en app, hvor man kan indstille en hulens masse, dog ikke lige præcis dette med hvilke lyde der skal have hvilken lydstyrke.

Igen, mange tak for rådet!