Nyt pc anlæg - anbefalinger?

Lyd d.  17. april. 2023, skrevet af Drunken
Vist: 325 gange.

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2023 14:25:30
Svar/Indlæg:
1107/258

Som titlen siger - Er sgu i tvivl hvad der er bedst i 23. Var så glad for BOSE´s Companion 3 series II eller deres companion 5. Men de sælges ikke mere og det eneste BOSE jeg ser er deres Companion 20 som ikke lige siger mig noget.

Spurgte på Hol og der kom lidt reply men tænker da lige at høre her også nu der er lidt aktivitet :)

Stilrent - Minimalistisk (lille skrivebord) Gerne en sub til gulvet 2.1 system. 

Hvad er bedst og kønnest derude?  Havde helst købt Boses companion 5 da det er lige så stilrent som det spiller godt.  

Folk har nævnt Bose Companion 20, Edifier S880DB (forstort til mit bord) Mackie CR2-X CUBE + Mackie CR6S-X, Soundblaster Katana V2 Soundbar.  Kan i anbefale noget af dette eller har i andre bud?

 

Mvh. Drunken

Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2023 14:42:59
Svar/Indlæg:
1107/258

Overvejer Katana V2 til info :=)   Anmeldere roser den til skyerne og spiller meget højt for dens størrelse. Skal bare overbevise mig selv om at RGB er fantastisk. ;)



cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
23-04-2023 11:13:14
Svar/Indlæg:
1441/40

Jeg har ingen erfaringer med dem du nævner. 

Sound Blaster har jeg nu aldrig været skuffet over, selvom det er målrettet PC gamere. 
Jeg har dog ikke i nyere tid hørt nogle af deres højtalere eller soundbars. Men benytter stadig nogle af deres lydkorts. 

Jeg benytter pt selv et par Genelec G one, de er efter min mening rimelig stilregne (stil siger mig intet), de spiller rigtigt godt, men mangler lige bunden (En Bass/Subwoofer vil gører underværker). 
Hvilket man af en 3" 25W bass/mellemtone nok ikke må forvente mere af alligevel. 
Da den kun går ned til 67Hz

 

Jeg brugte før et sæt Sæt Argon 6340 Front højtalere, sammen med 63 series center til min PC (De er nu smidt på TV'et)
Dette synes jeg gør det utroligt godt til prisen, her savner jeg sjældent en Bass/Sub.
(jeg har en JBL sub der 99% tiden er slukket)
Dette fylder af gode grunde noget mere, kræver en forstærker og er nok på ingen måde særlig stilrent, men ret billigt.  



Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2023 19:02:11
Svar/Indlæg:
1107/258

#2    Hmm følger op på de Genelec G one.  Tak for feedback :)  

Så skal der snart en masse sedler i hatten og så hives en random op haha.   Argon er for stort til mit lille pc bord desværre. 

 



xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2023 05:40:19
Svar/Indlæg:
739/62

har den første Katana bar.... jeg har været godt tilfreds,  lille og fornuftig lyd. har skiftet den ud med Razer, den er lidt kortere men højere. bedre lyd til gengæld syntes jeg 



Drunken
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2023 15:59:16
Svar/Indlæg:
1107/258

4#  Fedt.  Katana V2 skule være en mega opgradering på lyden og alt andet. Overvejer den bestemt men kræver at jeg hænger skærmen op så den kan få plads under. Ellers ser det sgu for rodet ud med en sounbar!  Ser ud til at jeg skal til Italien og også holde nonfirmations fest for knægten, inden at jeg kan købe noget. Så har 1 måned at at beslutte på :)