Skal jeg vælge Nvidia Shield tv pro

Media Center d.  28. juni. 2023, skrevet af Cani83
Vist: 718 gange.

Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2023 14:12:20
Svar/Indlæg:
2185/186

Hej med jer.

 

Jeg er lidt i vildrede omkring køb af ny tv-boks. Den gamle jeg har, er der ikke lavet opdateringer til i flere år.

Jeg har læst flere test og er kommet frem til den konklusion, at Nvidia Shield er den bedste TV-boks.

Mit dilemma, at den nuværende udgave er fra 2019 og det ville derfor være ærgerligt at smide 1600 kr. efter en boks, som et halvt år efter bliver erstattet af en ny boks med bedre hardware og generelle opdateringer til en beskeden merpris.

Er der nogen af jer, som måske ved lidt om emnet, eller om der er et godt alternativ.

Jeg har også overvejet Nokia streaming 8010 som dog i øjeblikket ikke sælges i nogen danske webshop.

 

Hilsen

Carsten

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2023 17:34:32
Svar/Indlæg:
5873/1287

Jeg har selv sådan en Nvidia Shield Pro fra 2019, og jeg er meget tilfreds med den. Den er sat til en Denon surroundforstærker som så igen er forbundet til mit 77" LG OLED tv. Netflix i 4k med Dolby Atmos afspiller Shield'en BEDRE end den Netflix-app der er i selve TV'et. Jeg har en bekendt, som har en Apple-TV boks, og jeg vil IKKE bytte med ham 🙂

Her er en sammenligning af den alm. shield og Pro-udgaven: https://blinqblinq.com/nvidia-...

Jeg har eksterne harddiske, eksterne SSD'ere samt div usb-keys samt en hel del film og serier fra "alternative" udgivere, og der er bestemt ikke meget den ikke kan afspille.

Den eneste grund jeg kan se for at jeg skal købe en ny TV-boks er, når 8K bliver normen, for det kan Shield'en trods alt ikke

 

Du er velkommen til at spørge, hvis der er noget du vil vide om den 🙂



Cani83
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2023 21:37:50
Svar/Indlæg:
2185/186

Mange tak for svar.

Nu føler jeg mig mere overbevist om, at det vil være et fornuftig køb, selv hvis der kommer en opgraderet version, da den udfra din beskrivelse dækker mine nuværende behov.

Det kan være,jeg skal bruge lidt vejledning om opsætning af open VPN, da meningen er, at vi skal bruge den i vores sommerhus og logge på vpn til vores primære internetforbindelse i vores lejlighed.



Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2023 08:12:09
Svar/Indlæg:
1881/22

Jeg har haft min i nogle år nu, er og også godt tilfreds.

Det eneste minus er at den ikke understøtter HDR fra Youtube, men det er vidst så også til at leve med 😀

(...og så er der en del, mig inklusiv, som ikke kan få kablet LAN til at virke, men WiFi er rigeligt til streaming alligevel)



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2023 14:08:21
Svar/Indlæg:
5873/1287

#2 Du kan måske have glæde af denne side om Shield og OpenVPN: https://www.comparitech.com/bl...

 

#3 Det lyder da lidt underligt. Min har været kablet, men bruger WiFi i dag, og det foregik let nok.  Dem som har nonPro udgaven skal bruge en adapter, og det kan give problemer (se flere fora om dette), men Pro-udgaven har ethernet stik, så det er bare at plugge det i. Hvad er fejlen på din med kablet net? Manglende IP-adresse, eller ...?



Ciric
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2023 14:38:01
Svar/Indlæg:
1881/22

#4
Den siger bare "ethernet not connected", selvom der et kabel i.

Det er en kendt fejl, som har været der helt tilbage fra 2019.
...og da WiFi er rigeligt hurtigt, her jeg ikke gidet bruge energi på det :D

(som jeg husker det, handler det om at den ikke detecter activitet fra den switch/router som måtte være i den anden ende)

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2023 16:04:26
Svar/Indlæg:
5873/1287

Okay, min virkede fint med kabel, da jeg brugte det, men du har helt ret i, at selv den heftigste 4K dolby Vision/Atmos film streames helt fint med Wifi, så medmindre man bruger den til spil (gør jeg ikke), så har man slet ikke brug for en kablet forbindelse 🙂



xkalibur
 
Superbruger
Tilføjet:
01-07-2023 10:52:55
Svar/Indlæg:
739/62

har både en 2017 og 2019 model..
ville ikke bytte dem for noget ! 

 

iøvrigt er der ikke rigtig rygter on en ny model, ikke at det er nødvendigt, men vi vil jo alle gerne have lidt nyt grej oftede end 4 år :D



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
02-07-2023 17:31:46
Svar/Indlæg:
5678/460

du kan også hoppe på en Apple tv , de udkom med en ny udgave her sidste år .. en med wifi only og en med ethernet og wifi .. så vis den er tæt på router kan du vælge den "billige" til ... 1300kr