Hvilken (gamer)stol bruger du??

Diverse d.  15. december. 2023, skrevet af Burgurne
Vist: 346 gange.

Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-12-2023 16:56:58
Svar/Indlæg:
5872/1286

Hej.

Jeg er efterhånden blevet 62½ år, og jeg må nok se i øjnene, at min løsning med en aluramme med påmonteret Recaro sæde efterhånden er lidt slidt, og ikke særlig god for min ældre ryg.


 

Så jeg må nok til at kigge efter en anden stol. Men hvilken?? På mit nuværende alu-ramme setup er der en plade til pedalerne til mit Logitech G29, så jeg sidder i en perfekt vinkel til racersims, men ikke til ret meget andet, i.flg. min ryg. Så jeg søger en god gamerstol, som bliver stående (!!), når jeg bliver lidt ivrig med pedalerne. Recaro'en er stadig flytbar frem/tilbage, som da den sad i en  bil, så selvom den står fast, så er det stadig let at komme op/ned i sædet. Jeg har prøvet med en alm kontorstol med hjul under, og det er altså noget knald, når der skal bruges pedaler! Så farer stolen hen over gulvet, når man hugger bremsen i. 

Nogen gode ideer?

triedset
 
Ny Bruger
Tilføjet:
16-12-2023 06:16:15
Svar/Indlæg:
86/0

Hvis jeg var dig, ville jeg tage ud og prøve nogle forskellige stole for at se hvilken passer godt til dig.

Og drop gamerstoler. Det er som regel billige stole pakket ind som dyre stole pga. design, så du betaler tit overpris pga. design og navn.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2023 15:05:04
Svar/Indlæg:
5872/1286

Ja, det kan der måske være noget om 😉. Synes bare, det er mega svært at prøve en stol i en butik i ca 30 sekunder, for det giver nada oplysning om, hvordan den er efter 3 timers gaming/arbejde.



TPultra
 
Overclocker
Tilføjet:
16-12-2023 21:34:47
Svar/Indlæg:
188/2

Som #1 skriver. Der skal afprøves nogle stole, for det er vitterligt smag og behag. Jeg har pt en Dutzo "gamerstol". Den har egenligt gjort det okay, men polstringen bliver hurtigt trykket flad. Og så vidt jeg ved, så kommer de fleste stole fra samme producent bare med andet navn påtrykt. 

Jeg var for 14 dage siden en tur i Jysk og prøvede denne "Skodsborg" kontorstol. Jeg syntes den var mega behagelig at sidde. Dog kan armlænene ikke justeres i højden, og hvordan polstringen er efter 1 år er også svært at vide. Men billig var den da. Lige pt 800kr,

https://jysk.dk/kontor/kontors...  

Skal stolen holde i mange år, så skal man nok også regne med en anden prisklasse.



DjeavleN
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-12-2023 23:25:08
Svar/Indlæg:
2957/206

Da jeg seneste havde brug for en ny stol, så var diverse svar essentialt set alle sammen mellem to stole - Herman Miller Aeron (evt. brugt), og IKEA Markus.

Endte dog selv med en Noble Chair Hero TX, med stof. og så bruger jeg en lænde pude fra Jysk (Wellpur til ~80-120kr). Om den er pengene værd - dunno, omkring de 3499 fra Proshop. Sikkert lavet det samme sted som alle de andre 'higher end' gaming stole, som f.eks. Secretlab. Efter ~2 år er skummet stadig godt, og min røv har ikke ondt. Markus'sen har vidst 10 års garanti. Aeron'en kan du købe masser af reservedele til. 



cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-12-2023 23:42:09
Svar/Indlæg:
1448/40

Jeg bruger pt en Herman Miller X Logitech G Embody gamingstol
https://dkgaming.hermanmiller....

Den har jeg brugt i lidt over et halvt år nu, jeg kan stadig ikke blive helt enig med mig selv om jeg burde sælge den og gå tilbage til min DXracer R-series (fra 2015), for jeg synes stadig, at jeg sidder bedre i den, selvom det er en gamerstol.

Til SIM racing, har jeg købt et PlaySeat Challenge, mest fordi den er nem lige at pakke væk, jeg har dog ikke brugt den i nu 🤡



Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af cybercb d. 16-12-2023 23:43:19.


triedset
 
Ny Bruger
Tilføjet:
18-12-2023 06:12:17
Svar/Indlæg:
86/0

#5
Har du givet over 14k for en stol? :O
Det er jo en vanvittig pris, især hvis du mener de gamle stol er bedre :P Håber du har købt den på tilbud.

#0
Jeg ved der er mange der roser secretlabs for at være blandt de bedste og sådan, men om de lever mere på hype og design end komfort ved jeg ikke. Det er dog en stol jeg selv overvejer at prøve næste gang.



cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
18-12-2023 09:18:01
Svar/Indlæg:
1448/40

#6 Den er købt på tilbud ja, men stadig en pris lige på den forkerte side af 10k.

Skulle jeg måske bare have købt en ny DXracer eller lignende, ja det skulle jeg jo nok, men manger roser jo Herman Miller for deres komfort og ergonomi, så derfor faldt valget på sådan en i stedet for en gamerstol.



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
18-12-2023 12:24:35
Svar/Indlæg:
1919/73

HERMAN MILLER AERON - dyr men dejlig og så er det en en gangs investering - de holder evigt og skulle der være brug for det så kan ALLE dele udskiftes

 

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2023 12:27:23
Svar/Indlæg:
5872/1286

Arh over 13000 for en kontor stol, så er det næsten billigere at købe et helt nyt recaro sæde 😉

Jeg glemte vist at skrive, at hjulene skal kunne låses, da jeg bruger rat og pedal sæt til racersims, så stolen skal blive stående, når jeg hugger bremsen i!!



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
18-12-2023 12:56:11
Svar/Indlæg:
1919/73

Alt er billigere end en Herman Miller - men set over en årrække så ender de med at være billigst.

Jeg kender mange der har hældt 1000vis af kroner ud på billige stole og når man så regner dem alle sammen så har de i sidste ende betalt mere for at sidde på kinesiske skodstole end jeg har for min Herman og så har jeg siddet i rent luksus i den samme periode

Og så kan de jo også købes brugte 😉

 

Men lås på dine hjul - nej så er det ikke Herman

 

 

 

 

 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-12-2023 14:28:35
Svar/Indlæg:
5872/1286

Nej det er det så ikke, #10. Jeg havde en (ka ikke huske navnet) temmelig dyr kontorstol jeg havde arvet, men da jeg fik mit første G25 rat/pedal sæt, så fandt jeg ud af, hvorfor der ikke er hjul under et bilsæde! Stolen stod jo ikke stille, når jeg brugte pedalerne! Så jeg købte et brugt Recarosæde for 500,-kr, lavede et aluskelet, med plade til pedalerne, hvor recarosædet incl monteringsskinner blev sat på. Det blev/bliver stående, når jeg kører ræs. Det har nu holdt i ca 10½ år (dvs under 50,-kr pr år 😉), men ser nu slidt og nusset ud, og er efterhånden også siddet i stykker. Min nye stol slak kunne stå lige så fast som mit nuværende setup ved ræs, men må meget gerne være mere behageligt at sidde i, når jeg laver altmuligt andet foran PC'en (Excel, Word, Surf, FPS, Civ 5 osv osv)



CDCRenegade
 
Nyhedsskribent
Tilføjet:
19-12-2023 14:58:56
Svar/Indlæg:
1919/73

Nu har jeg ikke brug for at låse min stol fast og så har jeg heller ikke lyst til at glo på Recarosæde - heller ikke hvis det var nyt og beklædt i mink 😀

Men når jeg ser på det antal kinøjser-gamersæder folk omkring mig slider op så er det alligevel mig der har betalt mindst over en årrække 



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-12-2023 16:08:21
Svar/Indlæg:
5872/1286

Nej, men jeg har altså brug for at kunne låse min stol fast på en eller anden måde. Om man kan lide at se på en kontorstol eller et recaro sæde er IMO ligegyldigt, da det er funktionen der er vigtigst (for mig i hvert fald). Hvordan andre gør, når de bruger et rat/pedalsæt ved jeg ikke, men for mig fungerer det ikke, når stolen ikke bliver stående, når jeg aktiverer pedalerne, uanset hvilken stol der er tale om.

EDIT: Din ide om at købe en god kvalitetsting (her en stol) i stedet for stribevis af billige kinesiske varer, er jeg dog 100% enig i 🙂. Jeg overvejer om jeg ikke skal have en stol uden hjul, men stadig med god komfort.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Burgurne d. 19-12-2023 16:31:39.