Har haft i mine senest 2 pcer Realtek® 8111H Gigabit LAN Controller og har bare oplevet at nogen twitch stream eller noget andet når jeg har meget kørende, diverse stream,twitch,youtube og så videre at det kan lagge,hakke i det (ikke køre flyende)
Der tænker jeg det kan skyldes kvaliteten af Realtek® 8111H Gigabit LAN Controlleren, da den vist er af en lav tier,billig controller, kan det passe ?
kan man få noget software,hardware der er bedre ?
Har skiftet pga jeg har nyt bundkort til google dns server, hvilken er bedst ?
Har waoo 300/300
Jeg har også før haft problemer med realtek, derfor går jeg altid efter Intel. Gigabit kort kan købes ret billigt til PCIe porten, og det kører bare. Jeg har selv gjort det nogle gange hvis der har været realtek onboard. De er bare ikke ret gode.
Inden jeg købte mit nuværende bondkort, så brugte jeg et Intel PRO/1000 GT Adapter
https://www.computersalg.dk/i/...
Men det er korrekt, at realtek gigabit ikke er ret god. Derfor købte jeg ovenstående netkort dengang 😉
Jeg er enig med #1, jeg går som udgangspunkt altid efter Intel NIC/WiFi, da jeg det er dem jeg synes jeg oplever mindst problemer med, samt deres drivere efterhånden kan bruges i alle OS'er PnP.
Et Intel Pro/1000 som #3 foreslår er et billigt og godt NIC, selvom modellen efterhånden er ret gammel.
Vil du have en nyere model, kunne et Intel T210 være et godt bud.
Vil du have multigig, så går efter et kort med Intel I226,
Intel I225 havde i første revision nogle problemer.
Okay! Det var da en speciel løsning på et "netkort" problem. Tak for info, Gasolin 🙂
hvad med kablerne, er de skærmede eller hvad? det betyder efterhånden alverden i dag da der findes så mange signaler der kan forstyrre.