QNAP TS-559 Pro II (Share files) ?

Qnap d.  15. maj. 2024, skrevet af MacFixerDK
Vist: 688 gange.

MacFixerDK
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2024 01:03:56
Svar/Indlæg:
2/1

Hej alle Jeg har en gammel TS-559 Pro II med den nyeste firmware 4.2.6 desværre er der ikke senere firmware.Alt virker på nær deling af filer. Jeg går ind i File Station og højreklikker på en fil og vælger del fil (kun Opret link), og prøver "alle tilgængelige links" og ingen af dem virker ?Er det slut med at kunne dele filer online på en ældre QNAP eller er der noget der ikke er sat rigtigt op. Takker for alt hjælp og skal jeg betale mig fra at en kommer ud til mig på Østerbro og hjælper mig, så gør jeg gerne det. Men lad mig lige først høre om nogen kan hjælpe her.Jeg har selvfølgelig en myQNAPcloud konto. Tror man skal havde sådan en for at sharing virker men er ikke sikker. Tak igen.

MacFixerDK
 
Overclocker
Tilføjet:
15-05-2024 12:02:51
Svar/Indlæg:
2/1

Ok fink links til at virke men folk for en Unsafe link warning og man skal så trykke videre for at komme videre til linket. Nogen der ved hvordan man justere indstillinger i QNAP NAS så den unsafe link warning ikke kommer op når folk går til mine links ? Den køre desværre en ældre OS 4.2.6 

 

Takker

 

According to QNAP, the issue impacts its QTS, QuTS hero, and QuTScloud products, essentially exposing network-attached storage (NAS) devices to unauthenticated access. The flaw was addressed with the release of QTS 5.1. 3.2578 build 20231110 and 4.5. 4.2627 build 20231225, QuTS hero h5



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af MacFixerDK d. 15-05-2024 12:18:06.


cybercb
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
16-05-2024 16:11:17
Svar/Indlæg:
1456/40

#1 Den advarsel folk modtager, når de trykker på linket bunder nok ud, at det certifikat du bruger på din NAS enten er:

  • Et gammelt udløbet
    • Kræver du fornyer dit certifikat på din NAS, kræver at du har et domæne du bruger på din NAS.
    • Let's encrypt er en gratis SSL certifikat, kræver dog normalt at man også har en hjemmeside kørerende på ens nas, for at den vil gi ens enhed et certifikat.
  • Et selvsigneret certifikat
    • Enten skal folk leve med, at de skal godkende, at forbindelsen er usikker eller du skal oprette eller købe et certifikat. 
  • Kan også være noget 3. men det kræver et mere detaljeret kopi af den fejl i modtager. 

 

Det skal siges, jeg har aldrig rodet med en qnap NAS, kun med en Synology, hvor jeg fint kan dele filer med folk, men jeg har så både eget domæne mm. der peger på min nas direkte udefra og bruger ikke quickconnect (nok tilsvarende qnap's myQNAPcloud) 



MacFixerDK
 
Overclocker
Tilføjet:
16-05-2024 17:05:59
Svar/Indlæg:
2/1

Hey /profile/103553/cybercb

 

tak for info. ja tænker også det har noget med det SSL certifikat. Jeg har nemlig ikke noget betalt den køre uden så det er nok derfor.

Men noget helt andet er det med sikkerhed og det med du bruger et domain er nok meget bedre og sikre en myQNAPcloud etc. (Quickconnect Synology)

Jeg hah bare ikke nok forstand på det med NAS opsætning for vil nok gerne også bruge et domain men det skal henvises osv osv. Måske Synology er bedre med file sharing. Det skal siges at min QNAP NAS er gammel og dens OS kan ikke opdateres længere, v4.2.6 hvor nyere QNAP er helt oppe på 5.2.x.

tror det har meget med det at gøre. Måske jeg skulle overveje en Synology i stedet. Har en 412+ men den er vel også gammel ?

 

Takker