gæt hvem der blev smidt ud af en fona

Diverse d.  25. juli. 2002, skrevet af Jay
Vist: 2787 gange.

Jay
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 19:30:04
Svar/Indlæg:
193/54
jeg var lige et smut i fona for at købe newerwinter nights, da jeg hørte en sælger fyre det værste nissepis af, han sagde til en kunde der skulle ha en bærbar, at kunden bare kunne købe en intern brænder som de lige havde fået hjem (til stationære pc'er),
derefter spørger kunden om den bærbare kunne køre de nyeste spil, hvor til sælgeren svarer at det kan den ikke, men han har lige fået noget af det nyeste hjem inden for GFX'z nemli et G-FORCE 4 TI4600 (til stationær pc'er), da kunne jeg ikke la vær med at blande mig, fordi ekspedienten havde snydt kunden for ca 5500 kr. da jeg var færdig med at blande mig blev jeg bedt om at forlade forretningen---> og jeg fik ikke købt newerwinter nights


Dhamon
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 19:33:07
Svar/Indlæg:
6/0
hehe....sådan skal det være...man skal jo ikke rende rundt og fuppe folk for flere tusinde



AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 19:37:47
Svar/Indlæg:
1135/38
Yaaa way to go man. kanon arbejde har selv prøvet at blive snydt i fona så jeg har en vis had til dem..hehehe



Woody
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 19:38:47
Svar/Indlæg:
12/5
Men du nåede at få gjort ham der ville købe en bærbar opmærksom på det pis ham sælgernøden fyrrede af? Sgu utroligt at de vil byde folk den slags. Svarer lidt til at bilforhandleren siger at man altid kan købe en ekstra cylinder, så man kan få lidt flere HK.



Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 19:57:29
Svar/Indlæg:
507/141
Way to go - ned med dronerne!



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 20:29:12
Svar/Indlæg:
2502/221
han blev da ikke snydt hvis han købte et gf4 til han fik jo kortet med!



Monrel
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 20:56:47
Svar/Indlæg:
9/2
You go man!

De fyrer altid det værste pis af de sælgere - man skulle tro de overhovedet ikke ved hvad de taler om (det gør de jo heller ikke!)

Jeg har også flere gange været udsat for at overvære en situation hvor en sælger står og prøver at prakke en kunde noget på. Jeg har dog aldrig gidet at blande mig da det aldrig har været af så grov karakter som det der nævnes her.



SouIIess
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 21:01:13
Svar/Indlæg:
17/8
hey jeg er sælger .... =) og btw så kan man da sagtens ha sådan en brænder til at sidde i en bærbar .. man kan bare bruge tastaturet samtidig, da det skal ligge ved siden af imens ... =)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 21:29:49
Svar/Indlæg:
23132/740
FONA SUCKS!!!



Neodk
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 21:46:37
Svar/Indlæg:
22/11
nice det Sph1nX




Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 22:07:05
Svar/Indlæg:
2502/221
pc`er skal købes på inet!

Hvem ka` internet ka!



#11
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 22:21:52
Svar/Indlæg:
1135/38
HAHAHAHAHAHA



kemo01
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 22:59:54
Svar/Indlæg:
14/4
Ja det er utroligt at de ikke uddanner folken i Fona lidt mere. Hvergang jeg har været inde i fona synes jeg altid at computer experten er på ferie eller et eller andet underligt sted for i forretningen er han i hvertfal ikke.

Synes også altdi at folkene i fona synes at kunderne skal købe det dyreste de har, selvom det er mere skod end nogle af de andre ting de har.



ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 23:08:12
Svar/Indlæg:
3799/43
tja.. gidder aldrig at købe comp i fona merlin expert osv... kun i comp butikker asso delene man samler det jo selv




Ghidora^DK
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 23:21:29
Svar/Indlæg:
207/5
#11 okay ??? så man får bedre vare ved at bestille fra f.eks. midtdata.dk end hvis man køber i deres butik??? hmmm okay...... :D:D:D:D:D =)



sorte_fyrste
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2002 23:33:23
Svar/Indlæg:
219/21
Hehe......
Jeg blev smidt ud af merlin for sige HOLDKÆFT HVOR DET DYRT!!!!!

Jeg skulle ha nyt cd-rom drev så jeg tjekkede lige de frskelige skod butiker først for at se om de skulle ha noget der kunne hamle op med shg osv. priser. Så kommer der en medhjælper (en anset i butikken) så siger jeg "godag jeg skal ha et nyt cd-rom drev" og sælgeren tager et "frem 52 speed det nyeste der er på markede"
og så spørg jeg hvormeget det koster så siger han "kun 800,-" så kommer jeg til at råbe HOLDA KÆFT DET ER DYRT (det er det jo også). Og vi diskuterede jo så om det var dyrt i ca en ½ time, indtil vi hoppede ind på nettet og kiggede....også måtte han jo gi mig en undskyldning, holdkæft hvor jeg nød det.

(stavefejl forbeholdes)



#16
nsr
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 23:37:24
Svar/Indlæg:
12/2
#17 ... og så blev du smidt ud?? det giver da ikke alt for meget mening...



#17
nsr
 
Superbruger
Tilføjet:
25-07-2002 23:48:50
Svar/Indlæg:
12/2
Jeg skulle forresten engang ha et firewire kabel til mit DV-cam så jeg gik en tur i merlin...

Har i et firewirekabel til et DV kamera
Nej desværre...
er du sikker?
Ja, det har vi ikke...

Det undrer mig dog lidt, da de jo har så meget andet lort... og ganske rigtigt - der er det jo...
Så er det så jeg kom til at tænke på at hvis de aldrig har haft det, så ka jeg jo ik ha stjålet det, vel...

NARHOVEDER!!!



sorte_fyrste
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2002 00:18:05
Svar/Indlæg:
219/21
#: 18
Ja okay den tekst var måske lidt hurtigt skrevet....
Han ville smide mig men så var der lige en PC og så hoppede jeg lige på en af de mange butikker, og ja gangske rigtigt der var et til 300 .- eller sådan noget.....Så fik jeg en undskyldning af ham mandenen, og forlod derefter butikken



RainMaker
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 00:35:00
Svar/Indlæg:
637/15
LOL, Fona SUCKS, de fatter streger, der kommer en og hjælper og ud bliver man smidt,



dr_schlemer
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2002 13:23:09
Svar/Indlæg:
499/44
JA sådan er de åbenbart i FONA. Forleden dag stod jeg i butikken og kiggede på cd'er, da et midaldrende ægtepar kom ind. De skulle såmænd bare have en "datamat" til at skrive lidt indbydelser på - og sådan noget... Vips - så var sælgeren der: Jamen så skal I da have en rigtig god maskine - p4 1,8/512/80/dvd+cd-r var sælgerens forslag... Hvad? Til det formål de skulle bruge den til, kunne de bare købe en brugt til en plovmand! De stod lidt og funderede - og da sælgeren var gået gik jeg hen til dem og rådede til køb af noget mindre - f.eks. igennem compumail eller århus pc-lager...



Speje
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 13:46:06
Svar/Indlæg:
104/3
#24 :)

der er åbenbart mange der har haft gode erfaringer med Fona og lignende... prøver bare at holde mig væk, med mindre det lige er cd'er el- lign jeg skal ha. De fatter minus



Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 14:28:26
Svar/Indlæg:
507/141
Der er faktisk mangel på ekspertise selv i "rigtige" hardware-butikker.
Jeg var inde i en meget kendt butik (nævner ikke navne af personlige årsager), og skulle bruge en ny køler.
Jeg regnede jo med at ekspedienterne vidste hvad de havde med at gøre, men dronen anede i alt fald ikke hvad "en C/W" værdi er...




The
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 14:47:31
Svar/Indlæg:
14/5
# 26: Jeg kan kun give dig ret i at, mangel på viden også ses i mangel edb butikker.

Den kunde som du omtaler, lyder som en der ikke har særlig meget forstand på hardware.
Jeg tror nu ellers at det kunne have været meget sjov, hvis han havde lavet det køb som sælgeren forslog ham.
Fordi at det højest sandsynligt ville havde været Fonas, tekniker som skulle have monteret delene i den bærbare computer.




Ra4dvNissen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2002 17:20:23
Svar/Indlæg:
206/26
Hvem F***** køber os sin com i fona... jeg ville ik engang sætte mine ben indenfor i en fona eller vilken som helst anden af de skod butikker !!!!!



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2002 18:28:44
Svar/Indlæg:
839/19
Ja tak dårlige oplevelser her er en mere..
Jeg var konfi og skule ud og købe mig en computer, det var den tid hvor TNT kortet var ret hot.. Så jeg fandt et tilbud fra en butik i Esbjerg (400mhz AMD K6-2, 128mb ram, TNT gfx 32mb bla bla bla..) men så var der jo mine forældre som var fast besluttet at jeg skulle købe computer i den by vi bor i (Varde 20 km nord fra Esbjerg).. så vi gik nedi den lokale hardware butik ( http://www.data-basen.com/ ), jeg kommer der ned med tilbudet fra butiken i Esbjerg og de kunne sagtens mache den.. 4 dage senere har jeg så vidunderet hjemme, hvad er det første den gør? Nej retter sagt ikke gør? Den kan ikke boote! Det vidste sig så senere at det var et defekt fladkabel til min harddisk den blev da udskiftet.. Noget jeg først langt senere fandt ud af er at det var et 8mb ATI ´RAGE IIc grafikkort der sad i.. det blev jeg sur over og gik ned og brokkede de sagde at jeg ikke havde fået et TNT kort fordi at det simpelhen ikke virkede med min computer! Nå, så et års tid eller 2 gik jeg ned og spurgte om jeg kunne sætte et Geforce 256DDR kort i? Ja sagde de! fint jeg fandt en i Esbjerg og fik dem til at sætte den i! Da jeg så dagen efter kommer ned for at hente min computer får jeg beskeden at jeg ikke kan sætte den i og må punge ud med den lette sum af 250 kr.!
Her for omtrent et år siden havde en gammel ven et Savage4 16mb kort med, ok vi prøvede at sætte den i.. virkede det? Ja det gjorde..! Jeg købte så over internettet mit ASUS V7100 gfx og det kører sq fint! Jeg går ALDRIG ned i den butik mere og vil heller ikke råde nogn til at gøre det!
Hos Databasen koster det knapper at købe ting kvaliteten er tvivlsom og enten lyder de (mest sandsynlig) eller også så ved de ikke en skid om det de laver!!


/Kingu



Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 18:45:46
Svar/Indlæg:
507/141
Engang i tidernes morgen, da jeg ikke vidste meget om computere, købte jeg en computer i Merlin.
Det var en Cyrix P120+, og den var til reparation 8 gange i løbet af garantiperioden på et år!
Problemerne var lige fra dødt bundkort/cpu, forkerte RAM-typer i forhold til specs,defekt level2 cache på det nye bundkort, PNP-bios der nægtede at slippe en IRQ, til eject-knappen på CDROM'en der knækkede af...

Om ikke andet tvang det mig i alt fald til at sætte mig ind hvordan computere virker så jeg selv kunne fixe dem fremover ;P



#27
jje
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 19:36:08
Svar/Indlæg:
7/0
Sælgere i fx. FONA og Merlin snakker som de har forstand, der er nogen enkelte af dem der ved lidt.. men de ved generelt alt for lidt til at sælge PC'ere.. Det samme gæler i TDC butikkerne, det værdste er nok når de ikke ved noget som helst om de mobil telefoner de sælger, hørte en i TDC butikken i helsingør, sige at Bluetooth, var noget med et kabel man sætter til telefonen som er bedere end iR.. FLOT TDC



#28
mixi
 
Superbruger
Tilføjet:
26-07-2002 21:04:19
Svar/Indlæg:
26/1
Jeg kender det godt det med at sælgerne giver et forkert råd osv.
men da jeg ikke ser så gammel ud som jeg er, har sælgerne det med at tro at jeg ikke ved en skid omkring computer, det faktist ret sjovt nå de fucker op...

En lille historie:
Da jeg skulle købe en blærbar computer, så ville jeg finde en billig men god com (da jeg er en fattig htx studerne), da jeg gik ind i en forretning inde Århus (vestergade), hvorefter en sælger kom hen til mig og spurgte om han kunne hjælpe mig, jeg sagde : "ja jeg leder efter en god barebar computer". Hvorefter han kikkede på mig og spurgte om jeg havde råd til en. hvorefter jeg svaret det fåer vi at se, da jeg havde sagt dette bad han mig om at gå.
det gjorde jeg så.
et halvt år efter lukkede forretning.

ps.
købe aldrig din com i bilka, fona, merlin osv. hvis uheld er ude, kan du få problemer med at få den lavet.




Nosler
 
Superbruger
Tilføjet:
27-07-2002 02:31:25
Svar/Indlæg:
14/5
fona / merlin er et fedt sted at købe små stumper eller div. pci kort
hvis man ha tjekket priserne på edbpriser.dk det hender at man finder noget
der er billiger :)

har også havt prob med merlin med en 1x2x4x ext brænder fik den byttet 2-3 gange og hver gang fik jeg en stører brænder, til sidst
fik jeg pengene tilbage men de kan ikke regne jeg fik 800 kr for meget :)

morralen er handl kun i fona / merlin hvis:

- man har tjekket priserne på edbpriser.dk
- forvent aldrig en ordenlig behandling
- men prøv aligehvel 🙂





#30
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2002 03:48:39
Svar/Indlæg:
1135/38
Hehehe Ja det er sku ikke alle de hoveder der sælger lortet som i det heletaget ved hvad det er de sælger..



#31
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-07-2002 11:44:17
Svar/Indlæg:
767/51
En ting er en sælger der ikke ved hvad han sælger, eller ikke kan give en fornuftig vejledning, men een ting som virkelig pisser mig af er sælgere der spørger "har du nu råd til det". For et par år siden skulle jeg have en ny bil, jeg tog ud og kiggede hos nogle forskellige Peugeot forhandlere. jeg havde primært en Peugeot 106XS i kikkerten, en bil til ca. 145.000, men hos een forhandler var der lige den bil jeg skulle have. en Peugeot 106XSI 1600. Inden jeg så den havde jeg snakket lidt med slgeren om XS´erne, da jegså XSI´en var jeg ikke i tvivl. Men hvad sagde sælgeren, "jo men den er da vist lidt uden for dit budget, vi har en flot brugt Xs´er herovre" Uha jeg var ved at blive rigtig sur på ham. Han skal ikke dømme min økonomiske formåen ud fra min påklædning, eller attitude. Slutningen blev at jeg købte XSI´en til 182.000.. Kontant! Da sælgeren åbnede kuverten med pengene var han ved at falde ned af stolen, "Sådan har jeg sQ aldrig fået betalingen før" var hans reaktion, efter han havde været inde og spørge chefen om den var OK. Ha ha uha hvor jeg morede mig kosteligt i det øjeblik. At han så senere forsøgte at tage røven på mig ved at pille nakkestøtter ud af bilen, og bede mig om at betale ekstra for dem, fordi "de er skam ekstra udstyr". Synd for ham at der i kontrakten stod at jeg skulle have bilen som den stod i udstillingen for de 182.000 kroner. Desuden forsøgte han at indregistrere den to gange, og derved *tvinge* mig til at betale dobbelt levereringomkostninger, heldigvis kom han kollega gående ind på hans kontor "Her er pladerne til den sorte XSI Jonas" Ha ha dobbelt busted.

Moralen, en sælger skal ALDRIG dømme en kunde, det kan komme til at koste dyrt. En kunde i nylontræningssæt kan meget vel være en excentrisk millionær, mens fyren i Jakkesættet og kalveskinds skoene kan være en plattenslager.



SoberStawa-awa-fish
 
Superbruger
Tilføjet:
04-08-2002 22:25:10
Svar/Indlæg:
18/2
Jeg så engang i et reklamekatalog for en af de der elektronik bikser.

Der var en comp. Jeg kan ikke huske hvad den bestod af. Men gfx'et var vist et Asus GF2 TNT M64. eller noget i den stil.

Jeg synes også at det er utroligt at de sælger pc'er med kun 128MB ram. Nu er det vist kun på Duron'er hvor der ikke er mere end 128MB, men for bare et par måneder siden skulle man lede længe og grundigt for at finde en comp. med 256Mb eller flere.



Ra4dvNissen
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-08-2002 22:28:49
Svar/Indlæg:
206/26
Har lige set en P4 2Ghz i bilka med 64DDR RAM Det er sqda for griner

*LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL*



Dan-Erik
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2002 20:50:00
Svar/Indlæg:
180/35
Den bedste jeg kender er da min gamle far skulle have lidt flere EDO i sin comp. (120 mhz Pentium pro... ja det er virkelig sager), han går glad ned med sin computer og siger:

"Goddag, kan jeg få sat 32 mb ekstra ram i denne maskine??"

Det kunne godt lade sig gøre, han henter den en times tid senere den kommer hjem bliver sat op, og da vi så tænder den.... Hvad sker der... Ingenting, absolut ingenting.... vi for så lukket fart-monstret op og kigger ind, og hvad ser vi???

I de to første pladser sidder pænt og nydeligt 1X 16 mb og 1X 4 mb, det samme var tilfældet i de næste...

Det blev dog hurtigt ændret og computeren levede lykkeligt til dens dages ende (Og hold kæft hvor det tordnede der)...



Ølle
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-08-2002 02:39:12
Svar/Indlæg:
112/56
Jeg var også engang i Merlin.....de fatter mindre end andre steder...tror jeg......

Jeg skulle ha' 2 T-stik - til BNC kabler.
Fedt...jeg kommer ind siger hvad jeg skal ha'.
Manden i Merlin kommer med det.
Jeg spørger så om det er klart til brug
Merlin manden svarer: Ja det hele virker nu bare i har en ledning.
Det havde jeg, men da jeg kom hjem viste det sig der jo manglede 2 terminatorer.

M E R L I N S U C K S ! ! !



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 20:00:34
Svar/Indlæg:
2732/41
41# Jeg har haft nøjagtig den samme, og han sagde Nøjagtig det samme til mig ?:(



Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2004 20:05:52
Svar/Indlæg:
1012/98
LOOOL

Ned med nakken FONA SPASSER :e



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 20:06:21
Svar/Indlæg:
4338/142
Har prøvet det samme som #0 i en TDC biks - hvor en sælger bildte en ældre herre ind at ISDN var det hurtigste på markedet (dec. 2003) - jeg blandede mig hvilket resulterede i at den ældre herre ikke blev taget i Rø..n og at jeg blev bandlyst fra den pågældende afd. :D



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 20:23:59
Svar/Indlæg:
2192/67
øhhmm er i klar over at tråden er ca. 2 år gammel right ?



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 20:27:04
Svar/Indlæg:
4338/142
#48

Havde jeg faktisk ikke luret, undrede mig også over neverwinter og GF4 tingene :D





Infinity
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2004 20:35:19
Svar/Indlæg:
482/6
#0: det er iorden gjort!

Well... hvad kan man sige... hvis man gider interessere/sætte sig lidt ind i det så er der altså mange penge at spare...

Og hvis man ikke gider det så køb en dell(!); iorden service på samlede systemer og rimelige priser i forhold til Fona, Merlin osv....



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 21:07:02
Svar/Indlæg:
597/39
#50 Jeg er udlært radiomekaniker, og har arbejdet med forbruger og proff. Radio/TV de sidste 8 år.

Man skal også passe gevaldigt på når man køber Radio/TV i FONA, Merlin, 2tal osv. De færreste aner hvad de snakker om. De har bare lært specifikatonerne udenad og fyrer så det af til den første den bedste kunde.

Er af og til i FONA eller Merlin og kan ikke lade være med at småryste på hovedet når jeg går der fra.

Var for noget tid siden i en 2tal hvor jeg kiggede på et temmelig dyrt Philips TV, sælgeren kommer hen, og jeg kommer med en kommentar om det meget dårlige antenne signal de har i butikken. Sælgeren siger, jamen, det ville blive meget dyrt for dem hvis de skulle ordne det. Og det ville jo også blive svært når de har så mange udtag. :00

Var for nylig i HIFI-klubben med en kammi der skulle kigge på nye højtalere. Vi spørger om hvad han kan anbefale til rimelig penge, han hiver straks nogle B&W frem, som hverken jeg eller kammien bryder sig om rent lydmæssigt. Hvorefter han siger at han heller ikke kunne finde på at købe dem, men derimod bedre kunne lide DALI's lyd. Jamen vi bad da forfanden manden om at finde noget han vil anbefale til at starte med. ?:(



Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 21:08:28
Svar/Indlæg:
597/39
He, he det er sq godt nok en gammel tråd. :i



LilleIndianer
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2004 22:21:44
Svar/Indlæg:
1404/19
hehe, ja.., jeg bed osse mærke i den med
" Jeg synes også at det er utroligt at de sælger pc'er med kun 128MB ram. Nu er det vist kun på Duron'er hvor der ikke er mere end 128MB, men for bare et par måneder siden skulle man lede længe og grundigt for at finde en comp. med 256Mb eller flere. "

hehe, jeg synes godt nok det var lidt mystisk.. :l

men nogle meget sjove tråde om det der er sket..:e



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2004 23:36:57
Svar/Indlæg:
240/44
hehe yeah en af de gamle er blevet vækket.. godt nok er den ikke up to date hvad omtale af hardware har at gøre, men jeg vil dog stadig mene, at den har sin relevans...

man ser alt for ofte, at en eller anden smart sælger forsøger at prakke sagesløse hr eller fru jensen noget dyrt skrammel på... det være sig bevidst eller ubevidst i form af f.eks. direkte uvidenhed fra sælgers side....

Kan man ikke gøre et eller andet for at opdrage folk til ikke at begå de samme fejl, som så mange andre allerede HAR gjort?




#46
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2004 23:37:38
Svar/Indlæg:
288/19
hehe :) altid rart at hive noget frem fra "kælderen" her på oc.. så kan vi da i det mindste få lidt for den lange ventetid på søgefunktionen..

anyways, var i praktik i Linnemand i Erritsø, Fredericia i en uges tid, 10. klasse. Diskuterede lidt med en sælger derinde, der påstod at Amitech lavede de "BEDSTE FLADSKÆRME I VERDEN"! Og han mente det fanme! Crap man.. det er sq svært at overbevise sådan en sælger om andet end hvad det lede Amitech katalog har indoktrineret ham med.. manden blev sq helt rød i hovedet da jeg nævnte illiyama som eksampel; såden et mærke havde han fanme aldrig hørt om, og det lød som noget billigt bras fra japan (hvor tror du at amitech kommer fra??).

#33 lol :D

.exeo



WanthaL
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 00:08:29
Svar/Indlæg:
607/20
#35 Nu har min fars firma haft Rosenmeier i Nr.sundby som sin leverandør siden det startede, det er 11 år siden nu.
Der har aldrig været knas med Rosenmeier. De bytter promte hvis varen er defekt og du får aldrig noget defekt tilbage, for det bliver testet inde det sendes til kunden igen.
Jeg har fået mit Asus A7N8X byttet 2 gange fordi jeg selv brænte det af, det byttede de også uden problemer. De betaler enda fragten. Så det lyder meget usansynligt det du fortæller, dog siger jeg ikke at det ikke kan passe!

Jeg syntes at Rosenmeier har en kanon servise og min far er 100% tilfreds og glad for Rosenmeier. Dette er erhvervs delen af Rosenmeier. Jeg ved ikke hvordan privat delan er, men når erhvervs delen er så god kan man jo ikke have så dårlig service i privat afdelingen. Der er ikke logisk.

Desyden får vi jo aldrig butikkernes version af forløbet!

Og nej jeg arbejder ikke hos min far eller hos merlin, fona eller andre steder. Jeg er folkeskole elev.



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 00:43:22
Svar/Indlæg:
1058/61
Hehe, undrede mig også gevaldigt over NoNigs signatur:

Min æske:
PII 350@466
384 Mb PC133 SD-ram
ASUS P3B-F
Palit Microsystems Geforce ti4200 128mb DDR
3Com 10/100 mbit
SB Audigy (blær)
10x noname dvd
1,44" FD

3724 i 3Dmark 2000 i Windåze ME

Overvejede om han havde futtet sit nye monster af :e



Petter1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 00:58:05
Svar/Indlæg:
1268/80
^^^^^^^^ hehe



DJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 01:48:51
Svar/Indlæg:
1431/233
Nu har jeg også været i Merlin og vil egentlig gerne tage nogle af tingene i forsvar..

* priserne på HW kan selvfølgelig ikke være de samme som på nettet, det kan enhver hat vel forstå da der jo er større udgifter i en stor butik som Fona/merlin osv.. løn/husleje/osv.
Hvis der var noget jeg ikke kunne klare da jeg stod i merlin, var det den popsmarte fyr der ind imellem kom ind bare for at gøre opmærksom på at den og den ting er for dyr i forhold til nettet... Jamen lille nørdede ven du betaler jo ikke min løn vel? og hvis du er klar over det er billigere så køb det dog på nettet som os andre istedet for at spilde min tid (lige et hint til andre ;))!!!

* De kunder der kommer i merlin er jo ikke nørder og aner ikke en disse om computer, det er Familien Danmark. De skal ha det forklaret på en let og forståelig måde, alt det med RAM/CPU/HHD osv er bare med til at gøre dem forvirret og takke nej fordi de ikke forstår hvad man snakker om, grunden til at pc'er er dyre i den slags butikker er jo også fordi der er hjælpelinie/software i hoved og R.. og div andre "ubrugelige" ting for os nørder, det koster jo alt sammen!!!
og kan ikke forstår hvis det er så svært for "nogle" at fatte at det ikke er alle der ved ligemeget om tingene!!!


Så jeg kunne godt tænke mig at folk satte sig lidt mere ind i andres situation inden de sviner folk til!!!
prøv f.eks at forstillle jer selv som sælgere og så skulle sælge noget i slet ikke anede en disse om, det er sku ikke let. men det kommer jo lige så stille hen af vejen, der er bare ikke mange der bliver sådan nogle sælgere der bliver sådan nogle steder længere tid af gangen, bla pga sure kunder/ urimelige krav osv.osv osv osv

der har faktisk slet ikke været noget positivt i alle 59 indlæg, tænk over det!!!!

Nu var jeg heldigvis meget vidende på langt de fleste områder i butikken, sådan noget som FOTO vidste jeg ikke satans meget om.... nogle kunder kunne finde på at VOLD SVINE mig til hvis jeg ikke kunne forklare den dybere optik i et eller kamera, og ville hente min kollega til at hjælpe dem med de dybere sp...

ex.
*Det ved jeg godt nok ikke lige noget om men kan lige finde min kollega...
*Det kan da ikke være rigtigt at du ikke ved noget om det, du står da og sælger jeres vare???
*Jamen vi kan jo ikke alle være experter på RADIO/TV/SPIL/LØSDELE/COMPUTER/FOTO/FILM...
*(igen) Så burde i ikke stå her, det er simpelhen for dårligt!!!
Sådan noget kan jeg ikke klare, og håber ikke der er nogen herinde der forventer det, så er de simpelhen for lamme!

Men når det er sagt syntes jeg også at merlin er en lorte sted, dårlig løn/urimelige krav... de sure kunder.
Men man skal self ikke bilde kunderne noget ind, det er jo klart!!!
er smuttet derfra for længe siden, var i lærer så var nød til at holde ud 🙂!!!

fik lige lyst til at få afreageret lidt, det tog vist overhånd 🙂!!!!




XP
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 05:33:35
Svar/Indlæg:
22/4
#60. Når jeg tager flyet sydpå forventer jeg at piloten ved hvad han har med at gøre!!!



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 06:24:27
Svar/Indlæg:
592/17
59:
Tjoooo... Når man nu går ind i butik regner man jo også med at de bare ved lidt om tingene.
Prøv at få en sælger til at forklare hvordan 100 Hz tekonologi på et fjernsyn virker! :e :e
Personligt handler jeg aldrig sådan nogle steder. Køber mine ting på nettet. Så skal det være hvis jeg skal købe en DVD film eller en CD. Og jeg er alligevel er i byen hvor forretningen ligger.

Ebzen





Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 07:17:58
Svar/Indlæg:
2540/228
Jeg har kun oplevet sådan en lille sjov episode:

står og stener lidt foran en stationær computer, da jeg får kigget på den gule "informations seddel" (i kender dem, dem med priserne)

AMD 2500+ 2.5 Ghz
512 Ram

Så begyndte jeg sgu at grine lidt en 2500+ der kørte 2.5 Gigs arhhhhhh, pludselig tropper en sælger så op med den velkendte "kan jeg gøre noget for dig?"
"nææ egentlig ik, men måske skulle i få rettet det der"
viser ham så fejlen
"hvad er der galt der"
"øhhhh en 2500+ kører ikke 2.5 ghz" siger jeg så
han står læææææænge og kigger på skiltet
"Det får jeg lige ordnet siger han så" og går
Derefter skred jeg os


Men tænk på at hvis det havde været "familien danmark" de havde helt sikkert kommet hjem med en computer de var sikre på var en 2.5 Ghz.....



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 07:47:14
Svar/Indlæg:
6052/189
amen de er SÅDANNE nogle padder...


bare for sjov kunne jeg godt finde på at troppe op i en Fona-butik med skjult kamera / mikrofon, og udspørge en sagesløs medarbejder om CW-værdi (hvis de sælger kølere), om de ikke kan skaffe en Prommy / Vapochill hjem, hvad forskellen er på ATA100 og PIO, og sådan...

"Goddav! Sælger i software firewall's ??"

"Ehrrm... Firvalls... Hva er det liiiige det er ??"

"Du ved sådan en form for sikkerhed på Internettet..."

"Nå!! CHEEEF!! Har vi noget Antivirus ??"



eller

"Halløjsa... Kan i skaffe en køler til min nyerhvervede Amicrap??"

"Joo... Det kan vi da nok godt?? Hvorfor?"

"Den gamle er stået af.."

"Nåååå! Nogle bestemte ønsker??"

"Joo... Sådan en Prometia Mach II ville ikke være af vejen..."

"... *mundlam sælger* CHEEEEEF!! jaja... det går lige et par dage..."

"Hvad tror du prisen kommer til at lægge på??"

"Hmm... Sådan en normal køler kan vel ikke koste det vilde... Tror en 200-300kr vil gøre det"



Merlin / Fona-sælgere burde ANHOLDES for dårlig viden omkring computere..


*sry til dem der er sælgere som VED noget omkring pc'ere... kun ment som gaz*
;)



DragonOne
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 08:26:36
Svar/Indlæg:
240/44
#64 -> LOL... :e

Jeg skal da ikke være bleg for at indrømme, at jeg har da også fået god service i Merlin, Fona og tilsvarende butikker.. men desværre så ikke lige på pc-siden...

Jeg tror det hænger lidt sammen med, at butikkerne ikke er interesseret i at ansætte folk som os (læs : nørder), og vi (kan vel kun tale for mig selv) er ikke interesseret i den type arbejde (løn i forhold til arbejdstider)...

Det er så bare trist, at det i sidste ende kommer til at gå ud over hr og fru Danmark...



#56
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 08:52:08
Svar/Indlæg:
2694/107
en af mine venner købte engang en amitech computer på 800MHz hos merlin... da han ville have mig med spurgte jeg selvfølgelig om bundkort og dets OC-muligheder... så jeg fik af vide at bundkortet var en af de bedste OC-bundkort de havde og navnet på det var "Socket A bundkort med VIA chipset"... så spurgte jeg bare for at provokere om det kunne clockes til 166MHz på FSBen... "jaja selvfølgelig kan det det... tror du det er noget bras jeg prøver at sælge??" ja okay. min ven og mig smutter hjem og samler lortet og finder ud af at den kun kan clockes til 880MHz og der er den ustabil... og ja, jeg ved godt at man ikke køber oc-venlige computer i fona/merlin, men ffs!!! de skal sq da ikke sige at det kan clocke vis det ikke kan...

/Ash



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 09:31:53
Svar/Indlæg:
2502/221
Men tænk på at hvis det havde været "familien danmark" de havde helt sikkert kommet hjem med en computer de var sikre på var en 2.5 Ghz..... z--det er det jo i bund og grund også!

de kan jo ikke sælge den som 1833MHz, når den YDER som en 2500MHz.. MEN 100% enig i at de skal beskrive det på en anden måde..



Jowls
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 09:43:32
Svar/Indlæg:
1016/19
Det mest irriterende er nu de "ekstra trygheds" forsikringer som de er HELT vilde efter at få een til at tegne. Jeg var inde i Fona for at købe et TV til 1400,- og sælgeren var bare totalt ekset for at få mig til at tegne en åndsvag forsikring til 400,- ekstra.

Hvis lortet dør inden for to år så har jeg sq da garantien og hvis det dør efter tre år (hvilket er usandsynligt, hvis det har virket fint i to), så kostede det jo kun 1400,-

I øvrigt er det ikke kun i Fona - de også helt vilde med de forsikringer i Computer City.... :p



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 11:13:11
Svar/Indlæg:
1262/95
#60 hvis jeg skal ud og købe ny bil så sætter jeg mig også lidt ind i hvad den kan og ikke kan.
Det vil jo være mere end svært for en bil-sælger at bilde en kunde ind at den nye Toyota som han/hun har tænkt sig at købe har 500hk og klare 0-100 på 3 sekunder.

Det samme vil jeg mene bør være gældende når man køber ny computer. Jeg er godt klar over at vi ikke alle kan have lige meget forstand på tingene, men umiddelbart vil jeg tolke det som uprofessionelt at komme ind i en radio/tv/computer/alt-muligt-andet forretning og så komme til at snakke med en sælger der reelt ikke ved noget om det han/hun står og sælger.
På den ene side vil jeg sige at folk der bliver fusket og snydt, lidt selv er ude om det, der er masser af muligheder for at søge informationer om det man har tænkt sig at købe.
Når det så er sagt, så er jeg sikker på at nogle forretninger simpelthen spekulerer i mere eller mindre snyde deres kunder for de godt er klar over at deres kunde-målgruppe er de personer der har et absolut minimum af viden omkring computere. Den slags butikker burde sgu ikke ha' lov til at sælge den slags ting, det er jo på grænsen af bondefangeri.

"grunden til at pc'er er dyre i den slags butikker er jo også fordi der er hjælpelinie/software i hoved og R.. og div andre "ubrugelige" ting for os nørder, det koster jo alt sammen!!!"

Og alt det der med support linier osv. kan jeg ikke lige se koster Merlin/Fona osv. noget, det er en service fra PC producentens hjemmeside, så det kan umuligt være en belastning for Merlin/Fona osv.



drator
 
Superbruger
Tilføjet:
28-04-2004 12:19:00
Svar/Indlæg:
1058/61
Jeg bruger personligt ikke Fona og Merlin til andet end at købe et spil eller en cd hos, men det er ikke fair at forvente at de ved alt der er at vide om pc'ere.

Hvis man nu lige tænkte sig lidt om, hvor mange år har "os nørder" så haft til at skaffe os den viden vi er i besiddelse af?? Hvor mange timer har vi brugt på at sidde og tærpe røvsyge artikler igennem, bare for at finde ud af hvad der gør det éne hurtigere end det andet?

Jeg kan sgu godt forstå Merlin-aben der ikke interressere sig en dyt for computere, ikke gider gå hjem og læse tomshardware, han får sikkert sin løn uanset om hr. Jensen har fået en 3,2 GHz P4 til 15000,- for at kunne spille minestryger.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 12:48:12
Svar/Indlæg:
10398/435
Fona/Merlin har expedienter (zombier). Ikke "sælgere" da en sælger har expertise inden for det område hvor han sælger...

desuden koster det 100kr/medarb./time. der er en månedlig leje på omkring 20-30k (??) som også skal betales. så de varer hvor der er lille efterspørgsel er sæføli dyre. (brug knolden folkens)!

nej jeg arbejder ikke i fona, kender ikke nogen der gør og har heller ikke lyst... arbejder på en tankstation hvor jeg skal høre på folks evindelige brok over benzinen er åhh så dyr, og det er mega irriterende når jeg ved at tanken taber 600k på benzinsalg per år!! ja 0,6 millioner! dem skal vi så tjene ved at sælge gajoler!



Sneglehunden
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2004 14:33:58
Svar/Indlæg:
2502/221
Tja, Købte min første pc på www.bj-trading.dk for nogle år siden efterhåneden!
og har siden SELV skiftet HVER en del i dyret!
først var det ram, så skærm, så HD, så cpu, så mobo/Ram, cpu osv. og tror efterhånden jeg har skiftet alle dele ud 3 gange undtagen min kærer skærm høhø..