Nu har jeg også været i Merlin og vil egentlig gerne tage nogle af tingene i forsvar..
* priserne på HW kan selvfølgelig ikke være de samme som på nettet, det kan enhver hat vel forstå da der jo er større udgifter i en stor butik som Fona/merlin osv.. løn/husleje/osv.
Hvis der var noget jeg ikke kunne klare da jeg stod i merlin, var det den popsmarte fyr der ind imellem kom ind bare for at gøre opmærksom på at den og den ting er for dyr i forhold til nettet... Jamen lille nørdede ven du betaler jo ikke min løn vel? og hvis du er klar over det er billigere så køb det dog på nettet som os andre istedet for at spilde min tid (lige et hint til andre ;))!!!
* De kunder der kommer i merlin er jo ikke nørder og aner ikke en disse om computer, det er Familien Danmark. De skal ha det forklaret på en let og forståelig måde, alt det med RAM/CPU/HHD osv er bare med til at gøre dem forvirret og takke nej fordi de ikke forstår hvad man snakker om, grunden til at pc'er er dyre i den slags butikker er jo også fordi der er hjælpelinie/software i hoved og R.. og div andre "ubrugelige" ting for os nørder, det koster jo alt sammen!!!
og kan ikke forstår hvis det er så svært for "nogle" at fatte at det ikke er alle der ved ligemeget om tingene!!!
Så jeg kunne godt tænke mig at folk satte sig lidt mere ind i andres situation inden de sviner folk til!!!
prøv f.eks at forstillle jer selv som sælgere og så skulle sælge noget i slet ikke anede en disse om, det er sku ikke let. men det kommer jo lige så stille hen af vejen, der er bare ikke mange der bliver sådan nogle sælgere der bliver sådan nogle steder længere tid af gangen, bla pga sure kunder/ urimelige krav osv.osv osv osv
der har faktisk slet ikke været noget positivt i alle 59 indlæg, tænk over det!!!!
Nu var jeg heldigvis meget vidende på langt de fleste områder i butikken, sådan noget som FOTO vidste jeg ikke satans meget om.... nogle kunder kunne finde på at VOLD SVINE mig til hvis jeg ikke kunne forklare den dybere optik i et eller kamera, og ville hente min kollega til at hjælpe dem med de dybere sp...
ex.
*Det ved jeg godt nok ikke lige noget om men kan lige finde min kollega...
*Det kan da ikke være rigtigt at du ikke ved noget om det, du står da og sælger jeres vare???
*Jamen vi kan jo ikke alle være experter på RADIO/TV/SPIL/LØSDELE/COMPUTER/FOTO/FILM...
*(igen) Så burde i ikke stå her, det er simpelhen for dårligt!!!
Sådan noget kan jeg ikke klare, og håber ikke der er nogen herinde der forventer det, så er de simpelhen for lamme!
Men når det er sagt syntes jeg også at merlin er en lorte sted, dårlig løn/urimelige krav... de sure kunder.
Men man skal self ikke bilde kunderne noget ind, det er jo klart!!!
er smuttet derfra for længe siden, var i lærer så var nød til at holde ud 🙂!!!
fik lige lyst til at få afreageret lidt, det tog vist overhånd 🙂!!!!