-> #47
Det er en hit and miss. Jeg forstår godt, at det er træls at blive røvrendt, lad mig lige slå det fast.
Men hva' nu hvis, vi begynder at hænge folk ud offentligt? Det ville ikke være så smart. Hvis nu en eller anden køber ser sig sur på sælger, og dermed anviser dem til den pågældende database.
Lad mig slå fast. HWT.dk har på ingen måde, noget at gøre med køb/salg, ud over at "vi" formidler kontakten. Ment på den måde, at HWT.dk lægger forum til. Hvad der sker derudover, er på eget ansvar.
Der kan henvises til retningslinjerne for brug af forum. Det her er ikke noget jeg siger for at vaske hænder, eller "undskylde" hvis brugere bliver røvrendt i handler fomidlet på dette site.
Lad mig sige det således:
Sørg for at få personoplysninger. Jeg oplyser altid fulde navn, adresse, tlf. nummer, og en e-mail. Jeg forlanger det samme af sælger/køber. Og så er en god dialog skidevigtig. Det er altså møgsvært at ignorere 50 sms'er i ens indbakke, med spørgsmål om hvorfor en given vare ikke er blevet solgt.
Mit bedste råd er nok, brug for pokker knolden. Uanset hvor god handelen er. Nu er vi jo en del af brugerne herinde, som mere eller mindre kender hinanden, og ved hvem og hvad vi er. Så jeg ville - personligt - være mere tilbøjelig til at slække lidt på kravene over for visse brugere frem for andre.
Men jeg har, som minimum, altid personoplysningerne på brugeren i den anden ende.
Det er ikke HWT.dk's ansvar, hvis I vælger at sige: "Her er mine penge, send når du kan" - så (undskyld mit fransk) beder man sgu selv lidt om det. Nej, man beder ikke om at blive snydt, men man gør det bestemt ikke nemmere for sig selv. Basta!
Jeg kan foreslå, som nogle brugere gør, at I skriver i jeres fritekst i profilen, hvilke handler I har gjort med hvem, og hvordan de gik. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at folk - som det første - nok ville brokke sig over hvor langsom jeg kan være til tider. Men jeg kan ikke huske en eneste handel jeg har foretaget online (privat eller butik), som er gået skidt. Ikke en eneste.
Faktisk, så vil jeg gerne fremhæve PRJ, som en af de bedste og mest servicemindede brugere jeg har handlet med i lang tid. Jeg købte to raptors af ham, hvoraf den ene var defekt ved modtagelse (PostDK, slitage eller what-ever). Jeg skrev nogle PM's, om at jeg forsøgte mig med div. tools for at se om jeg kunne få den til at virke. Samme dag, sendte han mig T&T på en ny disk han sendte mod Viby J, samt han lagde en lille erkendtlighed i pakken.
Se, dét er fandme hvad jeg kalder for service.
Jeg købte en gang en Prometeia, også fra en bruger herinde. Jeg så aldrig noget til den, men via god dialog med sælger fik vi lagt en klage/efterspørgsel hos PostDK. De ville dog ikke erstatte hele beløbet, hvilket sælger så gjorde (betalte af egen lomme).
Se dét er service.
Jeg har ikke handlet med éen eneste bruger, som ikke har fået den samme tur. Nemlig; få de forbandede oplysninger. Så lad handlen gå din næse forbi, og lad et andet fjols blive snydt. Det andet er sgu for dumt.