Vurderes: Computer uden CPU - HJÆLP :-(

IT Bundle d.  07. maj. 2011, skrevet af sortiarius
Vist: 565 gange.

sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
07-05-2011 16:50:38
Svar/Indlæg:
267 / 56
Omdømme:
0 / 0


Postnr./by
9000 Aalborg
Står i den prækære situation at min Intel Core i7 980x CPU er gået i stykker spontant (uden jeg har OC eller uden jeg har haft låget af mit kabinet) og jeg nu står med et system uden funktionabel CPU.

CPU'en er købt på Ebay og selvom jeg har al original emballage og warranty kort fra Intel så vil de ikke røre ved den med en ildtang uden en faktura/proof of purchase.

Har forsøgt at kontakte ebay-sælger som ikke svarer.

Laver den her tråd for at høre hvad dælen jeg skal gøre herfra.

Mit system er som følger:

Intel Core i7 980x CPU (død uden nogen form for årsag)
3x2GB Corsair Dominator GT 2000Mhz RAM
Asus Rampage III Extreme bundkort
XFX HD5970 Black edition GFX
Intel X25-M 160gb SSD og 2TB Caviar Black Diske
Corsair HX850 PSU
Corsair 700D Kabinet


Scythe Ninja 3 CPU køler og 5x noctua fan kølere.



Jeg har flere muligheder, men har IKKE tænkt mig at købe en ny 990x/980x - udover jeg ikke har råd til det, er jeg færdig med intel cpu'er for et godt stykke tid i fremtiden!

Så vil høre jer, synes i jeg skal:

1) Købe en core I7 9xx CPU (fx en 950'er) og forsøge at sælge systemet herinde

2) Forsøge at sælge systemet uden CPU herinde

3) Forsøge at sælge enkeltdelene og evt. beholde visse komponenter (fx PSU, kabinet m.m.)


Det hele er en pisse sørgelig situation for tiden. CPU'en røg uden varsel efter resume fra standby - og da jeg først troede det var bundkortet rendte jeg ned og købte et nyt - det viste sig at være CPU'en og nu står jeg med 2 Asus Rampage III bundkort jeg ikke kan komme af med fordi sælger nægter at tage den tilbage (selvom han skal). Har startet en sag ved forbrugerklagenævnet men det tager jo for helvede over et halvt år at køre igennem

Alternativt er hvis jeg kan låne/få/kopiere/købe en faktura af nogen der har en 980x'er herinde. Normalt ville jeg holde mig for god til den slags men synes det er noget forbandet svineri jeg står med en ½ år gammel core i7'er der er røget uden OC eller uden jeg har haft pillet ved den, og samtidig står med al original emballage og warranty information og at de så end ikke vil se på den.


Håber i kan hjælpe lidt med gode råd, lige pt. står jeg med 2 Asus Rampage III extreme bundkort og 0 stk. funktionel computer (og ikke så mange penge på lommen)


Tråden blev redigeret 5 gange, sidst af sortiarius d. 07-05-2011 16:54:53.
crankyrabbit
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2011 17:10:43
Svar/Indlæg:
529 / 2
Omdømme:
0 / 0
3) Forsøge at sælge enkeltdelene og evt. beholde visse komponenter (fx PSU, kabinet m.m.)


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
08-05-2011 17:13:28
Svar/Indlæg:
267 / 56
Omdømme:
0 / 0
sorry fejlpost

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af sortiarius d. 08-05-2011 17:13:48.


kasper
 
Superbruger
Tilføjet:
08-05-2011 17:27:49
Svar/Indlæg:
777 / 148
Omdømme:
0 / 0
Der er ikke noget i det system du vil have problemer med at sælge, så klart valg nr. 3

Jeg vil f.eks gerne købe dine ram


bygmanbob
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-05-2011 20:27:40
Svar/Indlæg:
3921 / 204
Omdømme:
0 / 0
Det lyder nu mærkeligt de ikke vil hjælpe dig, jeg fik for nogle md siden byttet en Q9450 der var hverken æske eller kvitt da den i sin tid var købt hos det gamle shg.
Det er nok fordi den er købt ebay.
Her er et copy paste af hvad de skrev til mig:
>We would normally be able to exchange a CPU without a proof of purchase, as long as the FPO and ATPO number validate as genuine and in warranty. On this occasion, we asked for your invoice because the FPO number of your CPU gave us an error message advising that the CPU was sold to a company outside of the European region. If a CPU is bought from outside of the European region, the customer is obliged to pay shipping costs to exchange the part, unless he can provide an invoice showing that the CPU was in fact bought within Europe.<
Det er altså FPO og ATPO som de skal bruge, det står mig bekendt på din æske?
Kontakt dem igen og brok dig, det hjalp i mit tilfælde og de sendte en spritny cpu.
Held og lykke med det. 🙂


sortiarius
 
Superbruger
Tilføjet:
09-05-2011 22:41:32
Svar/Indlæg:
267 / 56
Omdømme:
0 / 0
Hmm ved ikke om det er fordi det er en Extreme Edition der er tale om eller fordi de simpelthen har ændret politik siden sidst.

Fik først oplyst det efter at have opgivet info til intel i lidt over 45 minutter.

Har efterfølgende bedt om skriftlig bekræftelse hvilket jeg har fået:

Dear Mr. XXX,
Thank you for contacting Intel Technical Support.

Unfortunately I would not be able to place an RMA order for your processor without the proof of purchase.

If you have any further queries regarding this or any other issue, please do not hesitate to contact us.

Kind regards,
XXX.

Intel Customer Support (EMEA)
Intel Corporation (UK) Limited
Registered No. 1134945 (England)
Registered Office: Pipers Way, Swindon SN3 1RJ
VAT No: 860 2173 47


På side 132543 i Intels garanti betingelser kan det åbenbart også læses.

Tak for lort. Det handler ikke om hvad jeg juridisk set har ret eller ikke ret til, men om normal kundeservice når man har erhvervet sig et premium-produkt.