#9, nu er det 4 af de større kæder her i Danmark jeg har arbejdet for. Min egen erfaring er at de helt store producenter, enten registrerer for dig, eller du får muligheden for at registrere dig for køb af dit produkt for at få den udvidede garanti. Det gør det derfor nemt at yde en premium service overfor dine kunder og dermed også f.eks Asus kunder. Din kvittering gør intet for dig udover at sætte en grænse for hvornår din brokkeret som forbruger udløber og du er retsmæssige ejer af produkter, hvilket selvfølgelig kan diskuteres hvis produktet er købt uden navn på kvittering og du sælger den videre.
Alle har deres erfaringer, vores er forskellige. Derfor har jeg ændret til "BØR" kunne gå igennem Asus direkte RMA. Så kan man selv vurdere om man vil vurdere den til en skærm uden RMA, hvis man har samme erfaring som dig, eller tage chancen og vurdere den MED RMA, hvis der sidder nogle der har gode erfaringer, som jeg selv:)
Komplett har deres retningslinjer, ligesom Proshop har deres og MM-Vision deres. En retningslinje er til for at ramme så mange som muligt, dermed ikke ensbetydende med at en person hos den pågældende forhandler ikke kan træffe en beslutning der går udenfor retningslinjerne - og det sker tit.
Til sidst skal jeg da også nævne at der er enorm forskel på at lave en RMA direkte hos producenten samt den lokale "store virksomhed" som f.eks Elgiganten, Power, Fona og Humac for at nævne nogle og så hos en Webshop som f.eks Komplett.
Jeg har lige fået byttet en Razor Mamba mus til en Steelseries Sensei wireless hos elgiganten efter 3 år. Razor musen havde været ombyttet en gang, hvor jeg ikke fik noget nyt bevis med og det selvfølgelig dumt. Men sund fornuft og god service (som der også er delte meninger omkring elgiganten) fik mig til at gå derfra, retfærdigt, omend uden om retningslinjerne og retsmæssigt uden reklamation, gør at min næste mus bliver handlet hos elgiganten hvis de har den jeg skal bruge. De er glade, Jeg er glad, whats not to like.
Verden er ikke så firkantet igen, selvom mange gerne vil have den til at se sådan ud. Der sidder faktisk ofte rigtig gode mennesker bag skærmen, bag telefonen og stående i butikkerne, da kan og vil træffe en beslutning til din fordel. De skal bare lures ud blandt alle dem der ikke er beslutningstagere.
Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sølling d. 18-10-2015 13:23:28.