Vurderes: Asus 28" 4K LED PB287Q

Skærme d.  18. oktober. 2015, skrevet af Sølling
Vist: 823 gange.

Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 10:09:46
Svar/Indlæg:
1061 / 164
Omdømme:
0 / 0


Postnr./by
4700 Næstved
Hey HwTs,

Hvad kan jeg få for sådan en skærm? Købt af Kvist1992 herinde, 3 måneder gammel, ingen kvittering, men BØR gå igennem Asus direkte hvis der skulle ske noget. Har brugt deres RMA afdelingen før uden problemer. Skærmen virker selvfølgelig perfekt nu.

https://www.komplett.dk/produc... #

Den står super flot i billede. Bemærk det er en 60Hz, så højere refresh end den fleste andre 4k. Jeg søger dog en 144hz skærm istedet, da jeg primært bruger min computer til spil.

Det jeg søger er en Asus 27" LED G-Sync ROG SWIFT PG278Q, så hvis du lige står og har en og hellere vil op i opløsning, så sig til, smider gerne penge efter det.

Mvh Simon


Tråden blev redigeret 4 gange, sidst af Sølling d. 18-10-2015 12:08:45.
Mark1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 11:50:01
Svar/Indlæg:
1987 / 368
Omdømme:
0 / 0
Tror du kan få omkring 2500kr for den.

Kan du linke til et sted hos Asus, hvor der står at du kan RMA direkte ved dem??

De gange jeg har skulle RMA ved dem, har de skrevet at jeg skal gå til forhandleren.

Der står her at man skal fremvise kvittering/faktura
https://eu-rma.asus.com/pick_e...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Mark1979 d. 18-10-2015 11:53:18.


Dready
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 11:54:37
Svar/Indlæg:
1021 / 137
Omdømme:
0 / 0
Jeg lavet RMA på PSU'en til min PG278Q direkte ved Asus og havde en ny med posten 3 dage efter. Bare til info.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 11:59:13
Svar/Indlæg:
1061 / 164
Omdømme:
0 / 0
#1 Har brugt dem før, hvor de tog imod reparationen, fordi serienummeret var registreret hos dem og det var rigeligt.

Via det link du har sendt.
https://eu-rma.asus.com/pick_e...


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sølling d. 18-10-2015 12:00:32.


Mark1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 12:04:49
Svar/Indlæg:
1987 / 368
Omdømme:
0 / 0
#2 også uden kvittering??

Som jeg skriver, så skriver de at de vi have en kopi af kvittering..
Punkt 5. Linje 6 https://eu-rma.asus.com/pick_e...


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mark1979 d. 18-10-2015 12:06:58.


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 12:07:40
Svar/Indlæg:
1061 / 164
Omdømme:
0 / 0
#4 også uden kvittering. Ser om jeg kan finde de tidligere RMA jeg selv har lavet, hvor de er gået lige igennem uden, på tidligere skærme.

Tråden tog lige en drejning, så opdaterer lige beskrivelsen.


Mark1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 12:15:16
Svar/Indlæg:
1987 / 368
Omdømme:
0 / 0
Synes det lyder underligt, at de acceptere en RMA, når de skriver at man skal fremvise en kvittering med købsdato. Men fred være med det. 🙂


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 12:24:29
Svar/Indlæg:
1061 / 164
Omdømme:
0 / 0
#6 arbejder selv et sted der sælger elektronik. Sund fornuft og god service trumfer ofte en kvittering, ihvertfald i de fire virksomheder jeg har været i. Men ja, du har helt ret, fred være med det :)


Mark1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 12:39:06
Svar/Indlæg:
1987 / 368
Omdømme:
0 / 0
#7 Der er forskel på en lokal butik og webhandel/producenter.. Prøv og lav en RMA ved komplett.dk uden nogen form for kvittering. 🙂

Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Mark1979 d. 18-10-2015 12:39:20.


Mark1979
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 12:42:40
Svar/Indlæg:
1987 / 368
Omdømme:
0 / 0
Tvivler egentlig også på at der er nogen lokale IT butikker der vil RMA noget for en, hvis man eks. 6 mdr. efter kommer med noget og ingen kvittering har..


Sølling
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2015 13:19:15
Svar/Indlæg:
1061 / 164
Omdømme:
0 / 0
#9, nu er det 4 af de større kæder her i Danmark jeg har arbejdet for. Min egen erfaring er at de helt store producenter, enten registrerer for dig, eller du får muligheden for at registrere dig for køb af dit produkt for at få den udvidede garanti. Det gør det derfor nemt at yde en premium service overfor dine kunder og dermed også f.eks Asus kunder. Din kvittering gør intet for dig udover at sætte en grænse for hvornår din brokkeret som forbruger udløber og du er retsmæssige ejer af produkter, hvilket selvfølgelig kan diskuteres hvis produktet er købt uden navn på kvittering og du sælger den videre.
Alle har deres erfaringer, vores er forskellige. Derfor har jeg ændret til "BØR" kunne gå igennem Asus direkte RMA. Så kan man selv vurdere om man vil vurdere den til en skærm uden RMA, hvis man har samme erfaring som dig, eller tage chancen og vurdere den MED RMA, hvis der sidder nogle der har gode erfaringer, som jeg selv:)

Komplett har deres retningslinjer, ligesom Proshop har deres og MM-Vision deres. En retningslinje er til for at ramme så mange som muligt, dermed ikke ensbetydende med at en person hos den pågældende forhandler ikke kan træffe en beslutning der går udenfor retningslinjerne - og det sker tit.

Til sidst skal jeg da også nævne at der er enorm forskel på at lave en RMA direkte hos producenten samt den lokale "store virksomhed" som f.eks Elgiganten, Power, Fona og Humac for at nævne nogle og så hos en Webshop som f.eks Komplett.

Jeg har lige fået byttet en Razor Mamba mus til en Steelseries Sensei wireless hos elgiganten efter 3 år. Razor musen havde været ombyttet en gang, hvor jeg ikke fik noget nyt bevis med og det selvfølgelig dumt. Men sund fornuft og god service (som der også er delte meninger omkring elgiganten) fik mig til at gå derfra, retfærdigt, omend uden om retningslinjerne og retsmæssigt uden reklamation, gør at min næste mus bliver handlet hos elgiganten hvis de har den jeg skal bruge. De er glade, Jeg er glad, whats not to like.

Verden er ikke så firkantet igen, selvom mange gerne vil have den til at se sådan ud. Der sidder faktisk ofte rigtig gode mennesker bag skærmen, bag telefonen og stående i butikkerne, da kan og vil træffe en beslutning til din fordel. De skal bare lures ud blandt alle dem der ikke er beslutningstagere.


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sølling d. 18-10-2015 13:23:28.


Holm0308
 
Superbruger
Tilføjet:
18-10-2015 16:17:13
Svar/Indlæg:
713 / 113
Omdømme:
0 / 0
2000.- det har jeg købt og solgt den for uden kvittering, garanteret den samme (vundet i konkurrence ) har også købt og solgt Samsung modellen tilsvarende for 2000.-

Hvis salg skulle komme på tale, kunne jeg da godt være interesseret....


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Holm0308 d. 18-10-2015 16:20:29.


CRKrogh
 
Overclocker
Tilføjet:
24-10-2015 21:11:52
Svar/Indlæg:
24 / 4
Omdømme:
0 / 0
Ja, til 2.0,- kunne jeg da bestemt også være interesseret. 🙂


muggs
 
Overclocker
Tilføjet:
25-10-2015 15:14:39
Svar/Indlæg:
434 / 98
Omdømme:
0 / 0
Vil du sælge skærmen?


Dragonshard
 
Overclocker
Tilføjet:
28-10-2015 09:34:41
Svar/Indlæg:
176 / 43
Omdømme:
0 / 0
kommer du til Nordjylland? 🙂