Nye processorer fra Intel fra 26.Maj

Diverse d.  26. april. 2005, skrevet af Polarfar 23 Kommentarer.  Vist: 1040 gange.



Ifølge kilder bliver de nye Pentium D processorer sendt på gaden d. 26. Maj, sammen med nye chipset med modelnumrene 945P og 945G, den sidste med integreret grafik. Der skulle være en ydelsesforbedring på ca. 30% i forhold til Intels 915-serie chipset. Det nye chipset understøtter DualChannel DDR2-667, FSB1066 og S-ATA2 via den nye ICH7 controller.
For Pentium D's vedkommende er der tale om en DualCore chip med Prescott arkitektur, med 2x1MB cache, dvs 1MB pr. kerne, FSB800, men uden Hyperthreading. Tilgengæld understøtter den 64bit, EM64T.
De nye chips kommer med hastigheder på 2.8, 3.0 og 3.2GHz, og kommer således til at hedde D820, D830 og D840. Den sidste må ikke forveksles med Pentium 4 840EE.

kilde: http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=15088
cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 19:54:38
Svar/Indlæg:
3532/303
nice som man siger :D



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 19:58:02
Svar/Indlæg:
4338/142
#1

"Dyrt" kan man også kalde det :D



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:09:56
Svar/Indlæg:
2353/24
Er jeg den eneste som ikke kan se nogen form for logik i deres navngivning af cpuerne? kunne forstå hvis de kaldte f.eks. 3,2ghz modeleln for Pentium D (dualcore) 640 (2x320 (0 mhz))



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:10:43
Svar/Indlæg:
592/17
Hehe ja.
Glæder mig til at se nogle priser på de Intel tam-tam Cpuér !

>> Ebzen <<



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:15:17
Svar/Indlæg:
2307/37
#3, du burde nok have været ansat i Intel's marketing afdeling i stedet for de klaphatte, der sidder der nu. :)

For jeg er fuldstændig enig, men den mulighed forpassede de, da de gav 600 nummerene til deres seneste singlecore processorer. :00

Så er der trods alt stadig lidt mere fornuft i AMD's nummerering, hvor man ind til videre kan have en forventning om, at højere nummer = højere ydelse (Sempr0n undtaget). Men begge firmaer har med deres nummerering taget skridt til, at det kun er folk med en doktorafhandling (og så os nørder), der har en reel chance for at gennemskue markedet. Vi skal i hvert fald ikke forvente, at idioten i Merlin kan rådgive os, som de jo påstår de kan i deres reklame ;) :e



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:17:03
Svar/Indlæg:
3712/44
Jaja, det bliver spændende at se hvornår meget af det nye grej så dukker op i handelen herhjemme.

De mindste dualcore cpu'er bliver faktisk ikke spor dyre (relativt naturligvis), men hvor meget man så lige kan overclocke dem er så en anden sag. Men selv Dell sender systemer på gaden med 840EE cpu'er som kan clockes il enten 3.2, 3.4 eller 3.6 via multiplier, og jeg læste også en test af et vandkølet 4 Ghz system, så mon ikke man kan clocke dem en smule på trods af varmen.... ;)



MullE2
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:24:18
Svar/Indlæg:
541/22
Der sker sku noget nu :D



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 20:30:42
Svar/Indlæg:
2651/179
Er det en low strøm ?

Mvh.



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
26-04-2005 20:49:24
Svar/Indlæg:
7881/1165
#5: Kunne faktsik være ret sjovt at gå ned og købe en computer i merlin... også ellers give dem tørt på i specifikationer :e



Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 21:01:38
Svar/Indlæg:
4263/107
#9

Yeah... De har jo sådan set selv givet bolden op denne gang :e

De andre gange har "vi" provokeret dem til det :p



WamPyr
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 21:18:40
Svar/Indlæg:
21/1
Nu vi snakker om merlin, så har hifi-klubben også lige været efter dem i denne reklame, hvor merlin påstår at alle dvd-optager også kan afspille VHS bånd. :00




Der er bare ikke noget sted at stikke båndet ind 8)





Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 21:21:34
Svar/Indlæg:
597/39
#9 Du kigger bare ned til os i Merlin Horsens, så skal vi da lige hurtigt tage en snak. ;)

Der er som regel 1 eller 2 der er godt inde i specs på PC'ere i de forskellige Merlin forretninger, men så er der selvfølgelig resten af personalet der ikke har sat sig totalt ind i PC varegruppen, men som regel nemt kan rådgive 95% af Merlin's målgruppe.



Mummelmann
 
Superbruger
Tilføjet:
26-04-2005 21:31:59
Svar/Indlæg:
172/55
#11 - Der står jo sådan set at ALLE harddiskoptagere kan afspille ENTEN dvd ELLER vhs. De fleste kan så afspille DVD, men der er også lavet enkelte harddiskoptagere der kan afspille vhs. Om de så er en del af merlins produktsortiment ved jeg så ikke noget om...



wolver
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 21:43:09
Svar/Indlæg:
652/24
er skulle være en ydelsesforbedring på ca. 30% i forhold til Intels 915-serie chipset.

Det må være i forhold til Celeron processerne :P



Tiger
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 22:19:06
Svar/Indlæg:
545/13
11#

Ehhh der tager du fejl.. der står direkte at ALLE deres afspillere kan afspille VHS bånd OG DVD skiver.

"Henholdsvis" betyder at den kan begge dele ;)



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2005 22:36:39
Svar/Indlæg:
2353/24
#15
det er dig der tager fejl.

iflg. Politikkens Nudansk Ordbog på cdrom fra 2001 står der

"henholdsvis [ZhænhPlsYviOs] adj. - (el. -t), -e fork. hhv. 1. udtryk for at noget nævnes i en rækkefølge, evt. svarende til en tidligere nævnt rækkefølge = DELS ... DELS ..., RESPEKTIVE d det henholdsvis regnede og sneede · firmaet har afdelinger i henholdsvis Flensburg og Hamburg · Hans og Sidsel er henholdsvis 12 og 16 år · tre skoleophold af henholdsvis ti, seks og fem ugers varighed"

hvis vi bruger denne sætning "det henholdsvis regnede og sneede", står der at det skiftevis regnede og sneede, altså at det ikke gjorde det samtidigt. I forbindelse med den reklame, betyder den enten har DVD afspiller ELLER vhs afspiller.



søhund
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 09:47:09
Svar/Indlæg:
96/3
Der er nogle der læser for meget i bøger ^^



kibidk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 09:49:01
Svar/Indlæg:
722/35
Men alligevel - der står også "Normalt vil du kunne slutte et kamera til og......" og til sidst "....vil du ofte også have mulighed for.....".
Godt nok har jeg mistet meget respekt for hifi-klubben gennem årene, men denne reklametekst er altså en gang fordrukken sludder som beskriver en hel masse - bare ikke hvad lige netop dette produkt kan.

Og så tilbage til topic - jeps, lad os nu lige se prisen før vi falder i svime.



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 09:54:52
Svar/Indlæg:
141/80
#16 også fik vi vidst lige det penslet ud :P
godt at se der er nogen som lige gider sætte andre på plads når de ikke lige har ret..

Iøvrigt bliver det spændende at se hvad deres dualcore kan gøre for et almindeligt setup 😉

mht navngivning, nej det forstår man sjældent, og synes godt nok også det er gået galt for dem siden der kom nyere end p4, der fra kunne man få en p4 1.7ghz og en p4 1.6ghz, hvor den langsomste ydede bedst :/ nej det var ikke nemt for almindelige mennesker selv den gang. Kun os som gider sætte os ind i det, som kan forstå sådan noget. :i



#20
vinz
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2005 17:03:43
Svar/Indlæg:
836/54
haha nice nok hvis de er billige



Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2005 18:03:15
Svar/Indlæg:
1012/98
#12 er du sikker? I deres reklame om bærbar hvor de siger "her en en bærbar med 512 mb ram og her er en med 1024 mb- Hvad skal du vælge? Jo det kommer blandt andet an på støjniveauet og en millíon milliard andre ting" NEJ RAM LARMER IKKE!

Jeg overvejer at smide en mail til dem og jorde dem, og spørge om de vil have råd af folk der har prøvet at rode med computere



Jokerman
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2005 19:46:07
Svar/Indlæg:
141/80
Jeg forstår den godt nok ikke som om larmen har noget med rammene at gøre.. og jeg er helt sikker på den slet ikke er ment sådan heller.

Nej de prøver nok mest at fortælle at det ikke er specs på det de sælger som gør så meget, men mere at de prøvet at sælge det til folk som de rent faktisk har behov for. Sådan forstår jeg ihvertfald reklamen.

Om det så passer, ja det har sådan set intet med sagen at gøre.



Anonym20211813722
 
Overclocker
Tilføjet:
27-04-2005 21:59:03
Svar/Indlæg:
2/0
Man skal jo være millionære, og have masser af tålmodighed for at have pentium. Men dem om det