nVidia GeForce 7800 3DMark05 score

Diverse d.  14. juni. 2005, skrevet af KIJ 37 Kommentarer.  Vist: 351 gange.



Så er de første benchmarks af nVidias kommende GeForce 7800 grafikkort ude på nettet. Grafikkortet, som går under kodenavnet G70, scorer 7737 3DMarks i Futuremark 3DMark05, mens to kort i SLI når 12070 3DMarks.

nVidia vil sandsynligvis annoncere og frigive det nye kort om en uge. Konkurrenten ATi venter i øjeblikket i kulissen med en direkte konkurrent, ATi vil angiveligt vente og se nVidias kort, før de frigiver deres eget kort - således har man mulighed for at justere ydelsen, så man er hurtigst. nVidia sidder dog også med et kort i baghånden, når ATi frigiver deres nye topmodel, så det bliver spændende at følge.

According to Hardspell, that amounts to 7703 3DMarks.

That contrasts slightly with another benchmark for the G70 that a mole whispered to us - 7737. And for an SLI configuration 12070.

Which isn't particularly brilliant given the ladles of hype that appear to be sloshing around.

But you know what? GPUs (graphical processing units) appear to have more brainpower than the traditional "brains of a computer" these days, the CPU.


Læs mere på The Inquirer.net: http://www.theinquirer.net/?article=23929
Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:01:12
Svar/Indlæg:
1373/34
Nice... Man bliver næsten nødt til at investere i sådan en omgang kort :e



Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:15:21
Svar/Indlæg:
3712/44
Hmm, hvis det er rigtigt synes jeg nu nok det er en smule skuffende. Det lyder mere som om Nvidia har satset på ikke at lave performance hoppet for stort så de kan sælge så mange SLI setups som muligt stadigvæk....

Forudsigeligt men ikke ligefrem innovativt.... Men lad os se kortet og hvad konkurrenten har at byde på ;)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:16:43
Svar/Indlæg:
3169/185
Synes jeg mangler billede ??? :(

Kan sq ikke finde noget der bekræftiger påstanden.. :\

EDIT:
Efter lidt søgen på siden fandt jeg pic... - Underlig måde at teste på IMO :\

Nuvel... - Udemærket score, men hvor blev de 16x AA som folk snakker om af??? - Står der 8xS eller ser jeg bare galt ? :P

- 12k



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:28:08
Svar/Indlæg:
1888/560
#2 fuldstændig enig - efter hvad man har hørt skulle G70 være et total monster. Det er det sq ikke hvis man tror på de tal fra 3DMark05. I spil vil forskellen være endnu lavere og prisen ligger sikkert på den forkerte side af 4k (5k måske også?)...



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:33:34
Svar/Indlæg:
4338/142
#2 og #4

Ganske enig.

Havde regnet med en single kort score på omkring 10kilo i 2005 og SLI score på 18kilo eller dér omkring :l

Beholder bare mit 6800GT 8)



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-06-2005 15:41:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
dårligere grafikkort giver lavere priser... hvis det at nvidia's mål. at SLI skal gå hen og blive high-end, ser det rigtigt godt ud. Måske 2 af disse vil koste det samme som et R520 :00 Jeg har på fornemmelsen af nVidia satser virkelig økonomisk iøjeblikket, og lader ATi hapse kransekagen og lader dem bruge en masse penge på det :)



ChrisCornell
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:42:14
Svar/Indlæg:
4338/142
Tilføjelse til #5

Jeg tror forcen ved de nye ATI/nVidia-kort er lav "straf" ved brug af AA og AF. Ellers er der jo minimal ydelses forbedring.



Morpheus@HOOD
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:42:44
Svar/Indlæg:
637/63
# 3
Der er også et her..

http://www.hardspell.com/news/...

Hvis du ikke har set det..



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 15:49:23
Svar/Indlæg:
3169/185
Havde jeg ikke i starten ;) - Men er set.. :)




Der står 8xS ?? ;)

Hvor er de 16x FSAA folk går og snakker om det skal kunne levere blevet af ? :\

- 12k



#10
Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:01:32
Svar/Indlæg:
3712/44
red_martians > Ja jeg er ret sikker på at du har ret omkring Nvidias salg og maketings strategi. Og eftersom de jo allerede har SLI godt og solidt plantet på markedet og på den front jo er foran ATI virker det også meget fornuftigt.

Alligevel er jeg bare stadigvæk skuffet.... :( ;)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
14-06-2005 16:04:16
Svar/Indlæg:
14079/622
Det passer meget godt med de 24 pixelpipelines...
Udmærket kort ;)

..så lad os håbe deres midend kort (det nye ti4200/6600gt) bliver med 16 pixelpipelines :e



T-max
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:17:12
Svar/Indlæg:
649/35
Bemærk at der står 7700 og ikke 7800 ?? spørsmålet er så om det er et mindre kort ?:(



#13
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:20:14
Svar/Indlæg:
873/19
#6 Tror måske Nvidia har begået en fejl ved ikke at satse højt, for hvad så når folk kan køre 2*520, og måske nå 20K? Så sidder Nvidia med et billigt reserve produkt.. Og 12K er jo ikke noget der ikke allerede er opnået, så det er lidt tyndt! Lige nu er rekorden jo 14.6K..



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:21:01
Svar/Indlæg:
3169/185
står 7800GTX ;)



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:21:50
Svar/Indlæg:
2786/120
#12 Hvor ser du det henne?? ?:(

MVH.
Toke :)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:22:14
Svar/Indlæg:
3169/185
#13

Rekorten er 156xx ;) - Og af macci med 2x x850XTPE, men ikke postet på orben ;)



Jesse
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:22:52
Svar/Indlæg:
1373/34
Før vi skyder det helt i sænk. Så lad os se hvad det kan præstere efter en smule oc. Desuden står der jo også at de har et kort i baglommen, så mon ikke der kommer noget som kan leve op til betegnelsen "monster kort" ?:(



T-max
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:36:42
Svar/Indlæg:
649/35
Ups det er vist mig der ikke er så god til kinesisk :r det er selfølgelig score der er hentydet til på forsiden og ikke type nr. LOL



Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:41:22
Svar/Indlæg:
913/114
Skuffende score synes jeg. Havde Regnet med de 9k!



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 16:46:26
Svar/Indlæg:
3169/185
#19

Det er sådan ca. hvad et x850XT får med 850mhz core / 700 mhz ram :| - Det er måske liiiige voldsomt nok :\ - Men 8,5k kunne man da forvente ;)

- 12k



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 17:07:52
Svar/Indlæg:
10398/435
54% mere ydelse end mit 6800GT @ stock... hvad piver folk over?
I kan da ikke forvente ~100% boost når den har 24 pipes, mod 16 i 6800GT/U.

24 er 50% mere end 16, så man må da sige det er pænt nok... Og det giver jo også 50% mere ydelse..



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 19:41:40
Svar/Indlæg:
6531/410
fatter heller ikke hvad folk ævler løs om.
så sammenligner man et kort der køre stock speed med et der er vold overclocket :00

jesus krist men det er squ typisk når nvidia kommer med noget nyt skal det sables ned.





#23
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 19:41:48
Svar/Indlæg:
873/19
#17 enig, det kommer selvfølgelig an på hvordan det oc'er, men vidste ikke der var en større model i vente, altså ikke bare 512 mem.. For det er ikke noget prangende resultat IMO, for så kunne de bare ha lavet en special version af ultra der var clocket højere..



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-06-2005 19:46:37
Svar/Indlæg:
7881/1165
Jeg prøver at gætte:
Topmodel:
Geforce7800 GTX, 24pipes, højt clocket (de 430/1400Mhz lyder fornuftigt) ca. 8000 3Dmark05
Geforce 7800"GT" 24pipes lavt clocket (ca. 350-400Mhz og ca. 1100-1200Mhz ram) ca. 6500 3Dmark05
GeForce 7800"LE" 16pipes lavt clocket (ca. 350-400Mhz og ca. 800-900Mhz ram) ca. 5000 3Dmark05

Det store spørgsmål er ifølge mig, om de har delt pipelines op i 4x6 eller 6x4... Den første er den klasiske, men den sidste vil nok give nogle mere spændende løsninger med både 12, 18 og 24pipelines.

Og det sidste.... er fanme spændt påa t se hvad de ellers har tænkt sig at proppe ind i chippen.. Der går rygter om 3Dc, men det er jo på ingen måde nyt og spændende. Et eller andet sted må der være et gigantisk trækplaster.... som surround-gaming i SLI, eller sådan noget. Jeg tror vi alle er enige om, at vi gerne havde set lidt mere power, og nVidia må ha et eller andet til at ændre på den lidt sørgelige ting!! Men nu er G70 jo stadigt et ret mystisk kort... ingen kender jo sandheden bag det.



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-06-2005 19:57:34
Svar/Indlæg:
7881/1165
#9: Det var i SLi-mode det ville være muligt :00 :00 :00 ;)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 20:18:40
Svar/Indlæg:
10398/435
3DC, uddyb plz?



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-06-2005 21:04:44
Svar/Indlæg:
7881/1165
3Dc det var ATi's trækplaster ved X800-serien.. Det er faktisk den ting der adskiller det mest fra Radeon9500-9800.. Det er en komprimeringsmetode til textures der er langt mere effektiv og efterlader færre fejl end de ældre komprimeringsmetoder. Det er altså en metode der også kan give et ydelses-løft!
Det er dog frit tilgængeligt, og nVidia kan i ligeså høj grad bruge det som ATi



X-treme
 
Overclocker
Tilføjet:
14-06-2005 22:35:06
Svar/Indlæg:
189/54
# næsten alle
er det bare mig eller hvad men jeg får 5945 i 05 med et x800xt pe og så vil jeg nok lige sige at det er da et bæææ kort så.
jaja den får mer end mig men det bliver sikkert også dobbelt så dyrt



DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-06-2005 22:44:46
Svar/Indlæg:
2786/120
#alle
Før i begynder at hagle det ned, så prøv at vent og se, hvordan det ser ud i real-life performance... Og hvis kortet ikke er det bedste, er der intet der forhindre jer i at købe de (forhåbentligt) billigere 6x00 kort ;)

MVH.
Toke :)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 00:02:02
Svar/Indlæg:
3169/185
#29

I tilfælde af du får det er det noget under hva du burde... 6200 burde du få med det kort ved stock... Får omkring 6400 stock ved nyeste driver mener jeg...

- 12k



DiRtBaG
 
Superbruger
Tilføjet:
15-06-2005 00:54:42
Svar/Indlæg:
99/16
#31

Yep, det er også hvad jeg får med mit X800XT PE

Endnu en grund til at holde fast i ATI :e



SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 01:37:40
Svar/Indlæg:
1478/40


Lad os nu vendte og se om det holder. Vi skal jo også tage højde for nye drivere, da den test helt sikkert ikke er testet med en 100% optimeret driver. tag bare forskelen for de tidligere ATI drivere, og til den nyeste( og NV SLI også). et godt 05 boost fra første til sidste:) S

nvidia vil helt sikkert udgive nogle optimerede drivere som vil give et pænt boost. det er jeg ikke i tvivl om:)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 01:41:53
Svar/Indlæg:
10398/435
#32, jeps.. jeg tror da i hvert fald det kan give de 8k i 05 8)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 01:53:30
Svar/Indlæg:
6531/410
#28
LOL Da dit udkom lå prisen også over 4000.-
det gør nye kort du tror vel ikke selv på det nye nvidia kommer til at koste 8000.- ?

jeg tror ikke på det kommer til at koste meget over 4000.-
faktisk tror jeg lidt under.

Men som andre også siger lad os nu se når det kommer.
jeg håber vare det er fedt og det kan trække FSAA og ANISO hvilket har været nvidias problem.



#35
AXE
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 08:14:39
Svar/Indlæg:
1135/38
Hvad med varmen og strømforbruget det nævner de ikke så meget om.



Wise
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 10:34:12
Svar/Indlæg:
1604/60
Pyyh ha jeg troede at den ydede helt vild ;)

Så gider jeg ikke skifte, mit køre ok :)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-06-2005 16:20:39
Svar/Indlæg:
3169/185
#35

Fuck strømforbruget :D - Det skal kunne levere realistisk grafik være så kompitabelt som muligt og så... Kunne presses lidt :P