Skribenter søges....

Diverse d.  15. september. 2005, skrevet af Lockheed 61 Kommentarer.  Vist: 352 gange.



Så er sommeren overstået og den lange mørke tid står for døren. Som en kombination af dette og et stigende flow af spændende produkter, har vi nu på Overclocking.dk og Hardware-test.dk brug for et antal nye skribenter.

Der vil i denne omgang være brug for tre typer af skribenter:

1. En skribent til at teste AMD processorer og bundkort hertil. Da test af netop bundkort og CPUer er en af de større mundfulde, er det et krav at ansøgere til denne tjans er i stand til at holde tungen meget lige i munden. Er det tilfældet, har man altså mulighed for at lege med de sidste nye stumper fra AMD og bundkortproducenterne.

Mærk ansøgningen "AMD"

2. En skribent, der kan teste grafikkort, både nVidia og ATi. Denne skribent vil blive startet langsomt op, og skal indledningsvis bruges til at aflaste de to GFX testere vi allerede har. Men flowet af grafikkort er så stort, at vi simpelthen har behov for en skribent mere. Så har du en masse viden om grafikkort, og lysten til også at teste både de helt nye og de lidt ældre, så smæk en ansøgning afsted.

Mærk ansøgningen "GFX"

3. Skribenter af den mere generelle slags. Her taler vi om skribenter, som kan teste lidt af hvert. Det kan både være mus, tastaturer, højtalere og på sigt bundkort og grafikkort, alt afhængig hvor interesser og evner ligger. Har det din interesse så send din ansøgning med det samme.

Mærk ansøgningen "GEN"

Generelt om alle ansøgere, så gælder det at i skal skrive lidt om jer selv, hvor i mener i har jeres styrker og svagheder. Og som altid, så skal man være fyldt 18 år for at komme i betragning.

Ansøgningerne skal sendes til lockheed@overclocking.dk og skal være mærket som nævnt under de enkelte punkter længere oppe. Alle ansøgere får et svar, hvad enten de er kommet i betragtning eller ej.

1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 22:37:37
Svar/Indlæg:
3169/185
Hmm, har i ikke nok iforvejen ? :\



Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 22:43:12
Svar/Indlæg:
3385/80
#1 Jow, det er derfor de søger flere.. :00

Hvis de havde nok, så søgte de jo nok ikke nye til at aflaste nogle andre, vel? ;)



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 22:43:38
Svar/Indlæg:
2029/63
Måske man kunne få svar på en PM med opfordret ansøgning for 3 ugersiden lockheed????

En af dine crew der opfordrede mig enda!!!



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 22:47:47
Svar/Indlæg:
2175/186
#3 for dårligt da... :/



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 22:49:26
Svar/Indlæg:
3169/185
#2

Damn, den havde jeg ikke luret.... mente... Synes de har nok ;)

-- Hehe jeg bør sq nok søge ind, er ret populær blandt crew fornemmer jeg :P



Frede24
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 22:59:06
Svar/Indlæg:
2192/67
Har smidt dig en mail Lockheed.



Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 23:19:13
Svar/Indlæg:
2749/122
#lockheed You got mail...

;)





Stamps
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 23:23:31
Svar/Indlæg:
4263/107
#5

Jeg fornemmer en hvis portion sarkasme (:00). Kan det passe ? :e



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2005 23:40:36
Svar/Indlæg:
3169/185
#8

Der er noget om snakken ;)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 03:52:20
Svar/Indlæg:
10398/435
Stamps, jeg tror du har ret mht sarkasmen :)

Gad vide om lockheed's indbakke bliver presset. Noget siger mig at den gør :D Og man kunne da godt forstille sig at mange mails var mærket med "gfx"..



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 08:04:31
Svar/Indlæg:
1015/85
Det er fanme irreterende, at man skal være 18. Ellers var jeg 110% klar - ville mega gerne.



Neurobrain
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 08:30:01
Svar/Indlæg:
389/13
irriterende...



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
15-09-2005 08:41:39
Svar/Indlæg:
7881/1165
11 og 12... Ligesom tidlgiere gider vi slet ikke at diskutere det.
Det er en regel vi har lavet, og sådan er det bare. Kan godt være at det ikke er sådan på andre hjemmesider, men det er det her hos os.



Zalam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 09:59:03
Svar/Indlæg:
1015/85
#13

Ved det! Men lidt nedern alligevel..



SIOUX
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 12:34:04
Svar/Indlæg:
1478/40


5# LOOOOOOOOOOOOOL :e



#16
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 13:34:18
Svar/Indlæg:
3640/1231
#1 & 5 > Imponerende at du synes vi har nok :o

Ved du overhovedet hvor mange vi er ?:(



nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 14:44:51
Svar/Indlæg:
687/9
Kan man ik få en hurtig gennemgang af hvad der helt præcis "kræves" af en.. tænker nok mest på færdigheder og hvormange timers arbejde man bør kunne lægge i det, før man melder sig som emne ?



ncdesign
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 15:21:48
Svar/Indlæg:
262/26
Hvis der ikke var så forbandet meget arbejde i at blive civilingenør, kunne det da godt lokke temmelig meget at teste AMD, men ak - alt for lidt tid...



Lockheed
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 15:31:16
Svar/Indlæg:
503/516
#3 Den PM er blevet overset. Det er jeg ked af og du skal få et svar i løbet af i dag. Men i fremtiden, så send hellere en mail, hvis du altså vil være sikker på den bliver læst.

Mvh



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 15:56:39
Svar/Indlæg:
3169/185
#16 Ja, i skal bare tunes lidt - ligesom folks computere.

Må hellere lade være med at poste mere i denne tråd - ellers går der da helt laks i den ;)



Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:09:52
Svar/Indlæg:
906/100
Synes det er nedern at man skal være over 18. Jeg har samlet mange pcere og har gode engelsk kundskaber og tilmed lavet reviews af musemåtter og mus før men det nytter jo ikke noget at man kan en del og er god til det når man skal være over 18!
Surt Show!



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:24:00
Svar/Indlæg:
3169/185
#21

Har kun været en enkelt admin under 18 hos oc.dk, og var en fejl ;) - Har ikke hørt om flere end "Thomas" værrende sub-18 admin...

Jeg har også lavet et par reviews gennem tiderne, dog ikke for denne side, men tror ikke det vil volde noget problem hvis du laver et review selv og deler det med resten, er jeg overbevidst om crew gerne vil lade hoste på siden da :)

Mvh. 12k



#23
vinz
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:35:27
Svar/Indlæg:
836/54
jeg er da interesseret



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:40:02
Svar/Indlæg:
2732/41
23# Hvor store chancer tror du selv du har? :)



Oxize
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:47:22
Svar/Indlæg:
1328/55
#23

Hvor gammel er det liiiige du er? ;)



1_2_know
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 16:49:32
Svar/Indlæg:
3169/185
#24+25

Hehe, tror han er på PR-hunt for mig, lol ;)



Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-09-2005 16:55:24
Svar/Indlæg:
2309/846
Det med 18 års reglen har ikke noget at gøre med at vi synes man er useriøs, umoden eller en drengerøv bare fordi man ikke er fyldt 18 år. Der er ind imellem nogen specifikke praktiske forhold der kræver at man er myndig, og det er der så åbenbart nogen sites der ser bort fra, men det mener le'elsen på HT/OC ikke man bør.

Og længere er den ikke.

Men i er altid velkommen med gode ideer og indlæg til opgaver/projekter - så hvis din fætter på 12år har lavet det svedigste mod på en PSU så bare kom med det, så ser vi velvilligt på det 8)

#17 der kræves at du har et par timer i overskud et par dage eller to om måneden, et digitalkamera er næsten et must til billederne, du skal kunne udtrykke dig på skrift nogenlunde flydende på dansk ( vi kan godt hjælpe hvis det kniber med det udenbyske ), og du skal kunne teste produkterne objektivt - dvs du skal skrive hvad din faktiske oplevelse er af produktet du tester og ikke hvad du iøvrigt synes om en producent.
Tidsmæssigt svinger det lidt hvor meget man skal bruge afhængigt af produktet, men jeg vil tro 3-5 timer effektivt per test.
En hel maskine kan godt tage lidt længere pga. flere detaljer og flere billeder.

Polarfar




Black
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 17:14:02
Svar/Indlæg:
2749/122
#27 nu ved jeg ikke med jer.. men jeg tester da ellers ram i meget længere tid når jeg tester til eget forbrug spcielt i A64 setops er det en nødvendighed for at få flest Mhz og gode timings ud af sine ram... ;)





Boomer
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 17:18:21
Svar/Indlæg:
906/100
#27 okey det har du ret i.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 17:22:05
Svar/Indlæg:
3329/182
#28 Det er meget forskelligt hvor meget tid man bruger på hvert enkelt stykke hardware. Noget tager længere tid end andet og nogen går meget mere op i det end andre.

3-5 timer til en test er nok rimelig okay tid vil jeg mene til almindelige produkter som måske heller ikke lige er det nyeste på markedet længere. Men jeg vil nok lægge en del mere tid i til at skrive selve artiklen. Men det er igen lidt forskelligt fra skribent til skribent.

---o---

Jeg syntes nu ikke at man skal lade tiden afgøre om man vil være skribent eller ej. Alle artikler kan laves en dag i en weekend eller på et par hverdagsaftener om man har oftest deadline i god tid så det skulle næppe være der problemet ligger.

Derimod er det brændvigtigt at interessen er der for at lave et stykke arbejde som andre folk kan bruge til noget. Man behøver ikke nødvendigvis vide en masse om alt på hardwaremarkedet - vi andre skribenter kan godt hjælpe til hvis det er.

---o---

Til dem under 18 der whiner en kendelse så kan jeg da kun anbefale jer at skrive en artikel hvis I mener I har noget på lager der duer, i kender til et mod eller i generelt bare har ideen til en god guide i hovedet. Skriv det ned. Der har været artikler af brugere på oc.dk før så det kan også komme igen ;)

Send det ind til crew og så ser vi på det. Er det godt vil det med garanti også blive smidt ud.



Mathias-K
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2005 17:28:55
Svar/Indlæg:
301/14
Jeg syntes også, det var en tåbelig regel, da jeg var 16 år gammel, men jeg kan nu godt forstå dem. No offence, men du sælger ikke dig selv ret godt ved at have 3 stavefejl i din signatur.. Det gælder om at virke prof :)



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
15-09-2005 17:36:12
Svar/Indlæg:
14079/622
Stop whining.. rules are rules, og der er nok en vis grund til de er der.. :)

Men jeg kunne også godt finde på at ansøge her om ½ års tid :e..



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
15-09-2005 17:42:51
Svar/Indlæg:
3863/538
Hvo intet vover - intet vinder.

Ansøgning sendt.



Teresa
 
Moderator
Tilføjet:
15-09-2005 18:03:38
Svar/Indlæg:
2458/91
Hepper på emilos.... om et halvt års tid :l :e :e :e

og held og lykke til alle...


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 19:40:43
Svar/Indlæg:
687/9
#27/#30 lysten fejler skam intet, og tror jeg fik formuleret mig en smule tvetydigt... Hvad jeg egentligt ville vide var hvilken former for deadline man kunne forvente, og om man blev givet et emne dagligt/ugentligt, eller det er mere "når-der-er-nogeet-at-lave" baseret :)

Alle kan jo hive 3-5 timer ud af kalenderen en dag, hvis lysten er der :)



#36
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 19:53:19
Svar/Indlæg:
3640/1231
#35 > Vi forventer skam noget, det skal der ikke herske tvivl om.
Vi ønsker ikke skribenter som vil være passive, og så en gang hver halve år vågner de op.

Der er stor forskel på hvor meget de forskellige har tid til, og det kommer an på hvilket "felt" man ansøger indenfor.

Men hvis man er klar på at skrive en artikel hver anden eller tredje uge, så er man godt på vej.
Mere gør skam ikke noget, men mindre.... så vil vi hellere overveje alternativet ;)

Håber det var svar nok :i



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 20:41:15
Svar/Indlæg:
3329/182
#35 Tror ikke B@NG fik svaret dig på dit spørgsmål, men det er baseret på "når-der-er-noget-at-lave" princippet.

Der kommer en række testobjekter til som de forskellige skribenter deler blandt sig til test hvorefter det sendes retur ;)

I enkelte tilfælde kan man sikkert også blive ringet op eller kontaktet for at høre om man har lyst, men det har jeg personligt ikke prøvet.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 20:52:46
Svar/Indlæg:
2664/97
30# kan godt lide din formulering "Send det ind til crew og så ser vi på det. Er det godt vil det med garanti også blive smidt ud" :p ;) hehe




nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2005 21:18:27
Svar/Indlæg:
687/9
#37 så blev der svaret så jeg forstod det :D Iøvrigt den metode jeg håbede var den aktuelle :)

Men uanset hvad må jeg hellere vente med at ansøge til næste "omgang". Har lige lidt husbyggeri der stjæler anseelige mængder tid, med flytning og manglende internet til følge.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 13:08:54
Svar/Indlæg:
3329/182
#38 Hehe

Lige så alle er med:

Hvis det er godt vil det med garanti også blive smidt ud på nettet ;)



#41
BH-5
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 15:29:59
Svar/Indlæg:
269/28
#28 Jeg er enig, det kan meget lang tid at finde de optimale ramindstillinger i et A64 setup.
#Crew Iøvrigt mener jeg at Black Angel 2 må være den mest egnede til at teste ram herinde.



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 18:57:38
Svar/Indlæg:
1494/10
#41 Nu er der jo en forskel på at tweake ram og teste dem ;)

Ikke at jeg har noget imod BA2 overhovedet, men en person som bare ved lidt om ram kan altså være lige så god til at teste ram. I en test behøver man jo ikke have brugt 30timer på at finde ud af hvad max stabile clocke og timmings er på et sæt ram.

IMO så behøver en person der tester hardware ikke vide alt! om det han tester, men hellere være god til at forklare de ting der nu engang skal forklares i sådan en test. Det afhænger derfor mere af at få en der ved, hvad der skal med i sådan en test og kan finde ud af at sætte en test sammen så alle kan få noget ud af at læse den.



#43
vinz
 
Superbruger
Tilføjet:
16-09-2005 20:28:58
Svar/Indlæg:
836/54
har lige et spørgsmål. hvad gør man hvis ikke at men vil være skribent mere ?



Nosferatu
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-09-2005 21:46:26
Svar/Indlæg:
2029/63
# 19

mangler stadigvæk et svar ;)



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2005 01:42:43
Svar/Indlæg:
6624/113
Det anbefales faktisk at man netop IKKE er hyper_super_duper ekspert i alt - for de mennesker som lærer, vil have nemmest ved at anskueliggøre for andre hvad der foregår. Det er også klart sjovere at teste noget, eller skrive artikler om ting der ikke er rutine for en.

De to klart vigtigste ting i det her game, er at man kan overholde aftaler, samt at man føler glæde ved det man laver.

Der er ingen millioner eller 2 tons hardware til hver mand gemt i det her job.
Der er heller ingen gratis byture eller vilde julefrokoster med alt betalt ( endnu.. ;) )

Men der er en social accept, og et kanon sammenhold imellem crew. De få mand som er ombord i skuden nu, er folk som gider det de laver - og det får i hermed chancen for at blive en del af.

Hvad der ellers er af goder ( for der ER nogle ), må i selv finde ud af til den tid. Man skal jo ikke spille alle kortene med det samme. ;)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 00:51:37
Svar/Indlæg:
10398/435
#45, det er vel også folk som kan gøre sig forståelige og stadig vide meget om et givent emne :)

Er der ikke gratis byture?! 8)



Kim23
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 11:59:24
Svar/Indlæg:
184/102
Hvornår er der svarfrist???



mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 18:04:05
Svar/Indlæg:
1762/36
Først, så er jeg 16år dvs. jeg ikke vil bruge Lockheed's og min tid på at skrive en ansøning, men -

Nu er det sådan jeg er ved at lave et trådløst Wlan over en lille kilometer her på amager, jeg ville bare høre om der var interesse for at jeg skrev en artikel om hvordan jeg gør og hvordan det kommer til at virke...

Settet bliver så med hjemmelavede Cantenna'er, og Linksys Acces Points.
I er velkomne til at læse tråden så man ved hvad jeg snakker om: http://www.hardware-test.dk/oc...
Hvis i ved noget om Cantenna'er er i mget velkonme til at hjælpe, lige nu er jeg i tvivl om hvilket materiale røret skal være i.

Vil meget gerne skrive artiklen, men vil gerne have lidt respons inden at jeg bruger min tid forgæves.



Fjolle
 
Overclocker
Tilføjet:
18-09-2005 18:34:13
Svar/Indlæg:
85/2
Hejsa.

Det ser ud til at jeg ikke har nogen chance for at blive skribent lige nu, har prøvet at sende min ansøgning fra 2 forskellige mail-servere, og de siger begge at de ikke kan finde mail.overclocking.dk...

Når det engang kommer til at virke vil der nok komme et par dobbelt-sendte mails fra mig :)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 19:47:43
Svar/Indlæg:
10398/435
sender du til lockheed@overclocking.dk? har du prøvet fra en almindelig hotmail?



Aphix
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 19:49:32
Svar/Indlæg:
1494/10
#49 Det er nok fordi det ikke hedder mail.overclocking.dk

Prøv at læs hvad han skriver igen ;)

@overclocking.dk :P



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 20:14:44
Svar/Indlæg:
10398/435
det var faktisk ret smadret :e



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 22:38:08
Svar/Indlæg:
6624/113
#48 - ALLE Artikler vil blive hilst velkommen - uanset alder!! Specielt når det er sådan noget. :D

#49 - lockheed@overclocking.dk - ellers smid mig en PM, så får du min mail adresse og jeg skal med glæde smide din mail videre til Lockheed. :D



Fjolle
 
Overclocker
Tilføjet:
18-09-2005 22:40:03
Svar/Indlæg:
85/2
Nøj, i fatter godt nok ingenting..

mail.overclocking.dk er email-serveren der står for e-mailsne der bliver sendt til @overclocking.dk. Hvis i slår dns op for overclocking.dk (host www.overclocking.dk på nogle *lix-systemer) vil i se det.
Selvfølgeligt blev emailen sendt til lockheed@overclocking.dk, og jeg brugte ikke hotmail, men fra min universitets-addresse, og jeg prøvede også fra mit mail-hotel.



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2005 22:54:18
Svar/Indlæg:
1888/560
Mail serveren kører ikke lige pt., så det er nok der fejlen ligger :e

Sendte mails bliver dog afleveret når den er oppe, så Lockheed får nok en stak mails lige pludselig :)



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 02:30:35
Svar/Indlæg:
10398/435
#55, fjolle har fået en mail igen fra en maildaemon.. vil det ikke sige at den aldrig kommer frem?



mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 15:15:19
Svar/Indlæg:
1762/36
#53 Så vil jeg se om jeg kan have den klar enden en måneds tid.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2005 18:56:25
Svar/Indlæg:
10398/435
Mr. Don, godt initiativ. Husk at tage masser af billeder under selv produktionen.



Fjolle
 
Overclocker
Tilføjet:
19-09-2005 22:03:17
Svar/Indlæg:
85/2
#56
Nej, mail-serveren bliver ved med at prøve i et par dage endnu, men anyways har jeg vist fået den sendt igennem andre kanaler...



Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
20-09-2005 11:40:55
Svar/Indlæg:
5363/442
Hotmail vil ikke aflevere min ansøgning :(



Kim23
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2005 10:03:36
Svar/Indlæg:
184/102
Stod der ikke et sted , at ALLE ville få svar retur, enten og man fik det eller blev afvist???

Mangler stadig et svar til #47