Alvorlig sårbarhed i Symantec Antivirus

Diverse d.  08. oktober. 2005, skrevet af vinz 14 Kommentarer.  Vist: 430 gange.

Symantec Antivirus indeholder en alvorlig sårbarhed, der kan udnyttes til at tage kontrol over det angrebne system.

Sårbarheden ligger i Symantec Antivirus Scan Engine, der er den centrale virus-skanner i Symantec Antivirus.

Sårberheden giver mulighed for at tage fuld kontrol med det angrebne system gennem et ?buffer overflow? angreb, og afvikle kode på systemet.

Symantec betegner risikoen som høj. Selskabet har udgivet en rettelse, som det opfordrer alle brugere af Symantec Antivirus til at installere.

Link http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=23852
Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 14:39:33
Svar/Indlæg:
6899/119
Så er vi dem der bruger McAfee ;)





Benz
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2005 15:06:53
Svar/Indlæg:
434/11
Ja, så er vi dem der aldrig kunne finde på at bruge det skidt (Norton). Det er en virus i sig selv, at have det installeret.



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 17:03:37
Svar/Indlæg:
3532/303
#1 Ahh, er der noget bedre en verdens dårligste virus software ? :) Avast er den eneste rigtige vej!



Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 17:33:25
Svar/Indlæg:
1287/32
Så er der dem der bruger Linux og ikke har brug for Antivirus ;)

ej... Jeg har aldrig fattet hvorfor norton er så populær... IMO er Norton verdens mest elendige antivirusprogram.

Min yndlingsantivirus har altid været F-secure for workstations. http://www.f-secure.com/produc... Det er også den der er installeret på husets win computere.



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 18:25:27
Svar/Indlæg:
6899/119
#2

ja avast er godt, men skal vi ikke bare konkludere at norton sux?.

#alle

De computere jeg har rodet med som har norton installeret er alle sammen røv langsomme eller laver uforklarlige ting!

Faktisk har jeg selv 2005'eren liggende, men har valgt en speciel free udgave af McAfee virusscan 2005 i stedet :e



Kim
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2005 20:01:30
Svar/Indlæg:
772/50
og så er der dem der ikke bruger noget.. og har windåse! :o.. der er kun et Antivirus jeg gidder at bruge og det hedder kaspersky, det er satme godt :D.. men ja gidder egentlig ikke installere nogen fordi jeg har en router, og den tar sig af det hele, men hvis man er i pr0n humør så er det klart :P., har aldrig kunne lide norton, når tingene kom ind så kunne man ikke gøre noget med norton.



THILE
 
Superbruger
Tilføjet:
08-10-2005 22:49:46
Svar/Indlæg:
110/10
Der har jo faktisk også været en meget kritisk fejl i kaspersky. http://comon.dk/index.php/news...

Det drejser sig om Kaspersky Antivirus Libray, der er den centrale virusdatabase i Kaspersky Antivirus.
Men problemet begrænser sig sandsynligvis ikke kun til Kaperskys egne produkter. Kaspersky Antivirus Library er nemlig også licenseret til andre antivirus- og sikkerhedsprodukter. Dermed kan en lang række af sikkerhedsprogrammer være sårbare. Det drejer sig blandt andet om F-secures antivirus.

F-secure er så dog ikke ramt, da de benytter en anden version af dette liberary som ikke er påvirket.

Men generelt er jeg enig med jeres holdning omkring norton. Jeg stoppede med at benytte det omkring version 2002. De næste versioner fik jo ens computer til, at være mere langsom end en snegl som går baglæns.

Personligt kører jeg uden antivirus på min stationær. Med sund fornuft kommer man langt. Men #6 en router forhindrer dig ikke i at hente en inficeret fil. Du får det til at lyde sådan.



Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-10-2005 23:27:23
Svar/Indlæg:
1762/50
Nej, nej!

Intet er bedere, Billigere og mindre RAM-krævende end:

PANDA ANTIVURUS TITANIUM! 8)



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 01:07:38
Svar/Indlæg:
6052/189
Enig med #8..

Har haft Panda Platinum i en årgang.. Fandme et dejligt antivirus... Og det æder ingen ressourcer.. selv når det automatisk opdaterer..

Findes der ikke et eller andet server-software som kan agere antivirus for en ? altså som scanner alt trafik og filer inden det bliver sendt videre ind til klienterne ? Lidt ala en ISA-server bare antivirus funktion ?



THILE
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:24:55
Svar/Indlæg:
110/10
#9

Tror næsten at de alle udbyder en eller anden form for det. Du skal blot op i de rigtig dyre Enterprise Solutions.

fx her fra F-secure.
http://www.f-secure.com/produc...



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 11:55:27
Svar/Indlæg:
6052/189
#10.

ye.. præcis sådan noget der.. det ser sgu nice ud.. tænker nemlig på at lave en spand der kører m0n0wall og et eller andet gateway antivirus.. Kunne være lækkert.



#12
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2005 17:05:21
Svar/Indlæg:
1399/43
#10
og så lige have windows server 2000 eller 2003 indstaleret,da det er de eneste styresystemer der er understøttet.



THILE
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 20:38:34
Svar/Indlæg:
110/10
#12
De har da også produktet til linux... ta den :P
http://www.f-secure.com/produc...




snake_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2005 23:07:41
Svar/Indlæg:
191/8
Jeg er nu godt tilfreds med Antivir, det er gratis og heller ingen registrerings bøvl ligesom med avast. Download, installer og det kører bare derudaf :e