Agiea PhysX giver ikke flere 3dmark06 point

Diverse d.  27. april. 2006, skrevet af Lars_hjort 9 Kommentarer.  Vist: 561 gange.

Woodgnome kan godt lade være med at teste i 3dmark06, irev210 fra XS har fået fat i et kort og har testet det i 3dmark06 og fik ikke flere 3dmark ud af det! Men tilgengæld skulle den kunne hjælpe lidt i PCmark05, se evt den video han har uploadet!

Kortet han har fået fat i er 128mb versionen til PCI oh han har fået det igennem en "ven" der muligvis kan skaffe flere:e



http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=96775
B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 10:32:40
Svar/Indlæg:
3640/1231
Øv, det er ellers total yndlingsspil det der 3DMark :e

Jeg tror det kun er et spørgmål om en "patch" til 3Dmark06 når den tid kommer :)

Og når alt kommer til alt, så er det jo netop bench i de "rigtige" spil der spiller ind. Men det kunne godt blive en uheldig start for PhysX kortet IMO, da 3DMark bliver brugt som købs "guide" for mange :l


Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 10:41:26
Svar/Indlæg:
3712/44
FUGGER fra XS har også leget med et kort (gad vide om ikke det er det samme for irev210 siger at han ikke har det mere og at det er kommet "i bedre hænder").... Anyway FUGGER er heller ikke vildt imponeret.

Jeg er sikker på at ideen bagved kortet er god nok, spørgsmålet er bare om det holder i praksis. Hvis ikke man indenfor en overskuelig fremtid kan fremvise nogle benchmarks hvor det giver en markant forbedring, så tror jeg det flopper... Også selv om man kan snakke om bedre spiloplevelse, bedre effekter etc. Det eneste der virkelig sælger er fps. Hvad enten det er i 3d/pc marks eller i spil.


Schumi
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 10:48:38
Svar/Indlæg:
250/59
#2 Mit mål med at anskaffe et PhysX-kort ville da ikke være at få flere fps, men netop at få samme fps som før bare med en masse effekter i form af eksplosioner, realistiske interaktioner mellem objekter og lignende.. Umiddelbart tror jeg i hvert fald ikke man skal regne med at sådan et PhysX-kort vil give mere power i den forstand, men mere give mulighed for spiludviklere at lave nogle heftigere beregninger og derved give spillerne en mere detajleret - og bedre - oplevelse i spillene.. Men jeg har ikke nogen tekniks baggrund for at udtale mig om det, er bare IMHO... ;)


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
27-04-2006 10:50:06
Svar/Indlæg:
7881/1165
#2: kortets vigtigste opgave er vist ikke at give flere point eller flere fps. Det er at gøre de døde spil levende. Jeg vil give dig ret i at flere fps sælger, men lad os nu se på de spiltitler der er dukket op. Du kan jo se på demo'erne inde hos agiea hvilken forskel kortet gør i de spil :o
Et fysikkort kan jo ikke direkte bygget til at give flere fps. det er grafikkortets opgave, sammen med spillets kode.
Fysikkortet er at gå et skridt videre som da vi gik fra software-rendering af grafikkort til hardware. :)



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 11:04:09
Svar/Indlæg:
1900/33
#2 Han har fået et til:e Og kan skaff flere:p

/Lars



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
27-04-2006 11:40:55
Svar/Indlæg:
15982/637
why do u want to overclock it? u want explosion debris to fly faster? :e

LMAO dagens kommentar i den tråd :e

Giv mig et kort og jeg tester det gladeligt sammen med GF7900GT. 8)


X-Man
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 13:26:53
Svar/Indlæg:
419/70
gad da os godt have fat i et :D


Lars
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2006 17:49:10
Svar/Indlæg:
3712/44
Hehe, jeg er altså udemærket godt klar over at formålet med kortet ikke direkte er flere fps, og så alligevel....

Jeg mener at hvis cpu'en og grafikkortene kan trække effekterne i et givent spil er der jo ikke nogen brug for det kort overhovedet.

Derfor må det jo også være muligt at kunne benche forskellen på med og uden det pågældende kort, så derfor er det bare jeg siger at hvis de ikke, gennem en benchmark, kan påvise at man kan køre med flere effekter slået til med et PhysX kort end uden, så er de fuc***. kort. IMO naturligvis.



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2006 23:52:32
Svar/Indlæg:
1888/560
#8 problemet er jo lidt, at man højst sandsynligt ikke ville kunne benche et spil under de samme forhold med og uden et PhysX kort. Typisk vil vi sikkert se, at der bare bliver tilføjet effekter når PhysX kortet kommer i og måske et par ekstre FPS - måske lidt færre pga. der skal renderes lidt mere grafik eller måske bare det helt samme antal FPS.

Den mest åbenlyse mulighed for at lave nogle benches med FPS, er at tage fat i demoerne i AGEIAs udviklingstøjer, f.eks. Rocket og så vise forskellen med og uden PhysX - desværre er det nok 3DMark de fleste folk vil kigge på :l.