nVidia Quad SLI review

Diverse d.  01. maj. 2006, skrevet af Illuminati 17 Kommentarer.  Vist: 486 gange.


Kan i sige CPU-begrænsning. Nuværende CPU'er har allerede svært med at følge med 2 kort i SLI. Men hvad sker der så når man sætter 4 GPU'er til at styre sagerne.


Se hvordan kølingen virker..


When announcing the quad SLI technology at CES 2006, Nvidia Corp. stated that there are some gamers who desire to have extreme performance, quality and exclusivity, but did not begin shipping such products immediately. At CeBIT 2006 the company stated that the systems featuring four GPUs were shipping, even though not all system makers can supply such computers even now.

Link:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/geforce7900-quad-sli.html
http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/QuadSLI/1

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
01-05-2006 00:26:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Sådan et dobbeltkort er jo satme lige så langt som et voodoo 5 6000 ! eller næsten da :p

<i>When I first heard about the opportunity to play with QuadSLI vs. Crossfire I expected QuadSLI to have a significant advantage over Crossfire but at an equally significant price difference.

Now I am very disappointed. The driver installation seems to be very unstable. Also it seems nobody tested these cards on an ASUS board, where you have to change a BIOS setting to get the cards stable. The performance is absolutely not what you would expect from a "technology leader", "best of CES" product. In some benchmarks two ATI video cards were a great deal faster, even at the high resolutions which NVIDIA says are the key benefits of QuadSLI.

Even more humiliating was that one single 7900 GX2 often runs faster than two GX2 in QuadSLI.

Our other tested system was ATI's X1900 XTX Crossfire. Even though ATI entered the multi-GPU market a lot later than NVIDIA, they successfully improved their product and now have a very competitive solution. When asked about Quad-Crossfire ATI told us that they "are looking into it". Right now ATI has the better solution for gaming at maximum detail at ultra-high wide-screen resolutions. </i>

Hmm troede egentligt det ville være noget bedre.


PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 07:16:13
Svar/Indlæg:
1249/247
Ja, det ser ikke særligt spændende ud og så det prisskilt der sidder på sådan et par pakker... :x

Nu må der snart ske noget udvikling i produktionen af single kerner igen, det er som om de har ramt en mur og nu skal vi have dual CPU og 2 GFX... nej 4 GFX og hvem ved hvornår kommer Octa SLi så ;)

Selv om jeg er AMD bruger, så håber jeg Intels Conroe kommer til at sætte AMD på plads ( for én gangs skyld ) så kan det være de får fingeren ud af nugat brønden og laver noget bedre.

Skam at udviklingen betyder at vi skal have fler og flere af hvert stykke hardware.

PRJ



#3
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 08:10:52
Svar/Indlæg:
466/9
Tja, vi kan da håbe at der vil komme drivere som kan udnytte de 4 kerner noget bedre.

Angående pris så er det jo ikke muligt at købe dem som menig mand. Men jeg har adgang til sådanne kort, og den absolute minimums pris ligger på omkring 5100,- per GX2.


gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
01-05-2006 08:11:39
Svar/Indlæg:
5679/460
det er lidt underligt at 4kort score ik særlig meget mere end 2 kort jeg har set 2 stk 7800gtx 512 score over 32.000 i 3dmark03

de 4 kort får 33.000



PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 08:21:43
Svar/Indlæg:
1249/247
#3

"Angående pris så er det jo ikke muligt at købe dem som menig mand. Men jeg har adgang til sådanne kort, og den absolute minimums pris ligger på omkring 5100,- per GX2. "

Mener at have læst noget helt andet og meget dyrere, men det er absolut ikke noget jeg ville købe som det ser ud i dag.

PRJ


#6
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 08:23:16
Svar/Indlæg:
466/9
Btw, at man ikke kan køre Battlefield 2 og CoD2 er da ekstremt skuffende :o Sker der lige der mand. :l


#7
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 08:30:54
Svar/Indlæg:
466/9
#5

Nej, prisen ligger omkring de 5100,- . Arbejder hos Dell og kan købe dem igennem dem, og de tager omkring 5100,- per GX2. Så du har vist læst galt.


PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 08:51:30
Svar/Indlæg:
1249/247
1100.- Us Dollars plus et ekstra nul da vi er i Danmark, gange med 2 for SLi :o

http://www.tweak.dk/nyheder2.p...

Men din pris er vel også indkøbspris, uden den fede avance på ;)

PRJ



#9
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 08:53:42
Svar/Indlæg:
466/9
Den pris jeg har er indkøbspris plus 5% ;) Og for 1 GX2.


#10
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 08:54:13
Svar/Indlæg:
1249/247


#11
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 08:55:28
Svar/Indlæg:
466/9
Lol den nyhed du linker til er jo ikke det samme kort. Det er fremtidig version med 2 cores på et PCB i stedet for 2 PCB'er med 1 core på hver. Så det kan jo ikke sammenlignes.


#12
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 08:59:13
Svar/Indlæg:
1249/247
Nej, det er staig 2 PCB med en core på hver, se billed igen.

PRJ


#13
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 09:00:46
Svar/Indlæg:
466/9
Kan vel være, men det er stadig en ny / forbedret version, 7950GX2..


#14
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 09:04:11
Svar/Indlæg:
1249/247
Så er det sku en god pris du kan skaffe dem til, for den "gamle" :e model.

Men takker for tilbudet, hvis det var det. ;)

Mvh PRJ


Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 09:07:57
Svar/Indlæg:
1900/33
#13 Har været en nyhed har på siden, og det er samme kotr bare kun 22,5 cm istedet for 33 cm:D

/Lars


#16
PRJ
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2006 09:12:29
Svar/Indlæg:
1249/247
Det er dyre 10,5 cm plads i kabinettet :e

PRJ


#17
CV
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2006 09:27:16
Svar/Indlæg:
466/9
#14 heh. var nu ikke ment som et tilbud. Ville bare dele prisen med jer.
:p