Gamer netværkskort

Diverse d.  14. juli. 2006, skrevet af red_martians 15 Kommentarer.  Vist: 790 gange.



Først 2stk 7950GX2, så et Ageia PhysX, og til sidst et Bigfoot KillerNIC. Det sidste er et temmelig specielt netværkskort. Det skal sørge for at udnytte båndbredden bedst muligt. Der er tale om et 1Gbit/s netværkskort med 64MB PC2100 DDR-ram og 400Mhz netværks-processor. Dette skulle garantiere den bedste udnyttelse af netværket og dermed nul afbrudelser når man spiller.
Den 400Mhz processors vigtigste opgave er at fjerne resourcer fra den almindelige CPU.
En teknologi kaldet UltimatePing technology, gør at man kan indstille sin pingtid. Den kan hæves og sænkes som man ønsker, netop pga. at netværks-processoren giver mere plads til lavere ping.

Sidst men ikke mindst kan netværksprocessoren udnyttes til andre formål end netværk. Den er programerbar, så ønsker software-udviklere at drage nytte af den, er det også en mulighed.
Killer NIC skulle være på gaden fra 16august og kun til PCI, prisen er ukendt men sikkert højt.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3316
BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 11:03:16
Svar/Indlæg:
2732/41
Problemet er nu ikke så meget netkortet, Men dårlig routing til andre lande og dårligt konfigurerede servere er grunden til høj ping og hakkene spil


beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 11:15:14
Svar/Indlæg:
3943/44
#1 du har ret, og de netkort som sidder i computere i dag, er sku ganske fine.
Og det ydelse som netkortet kan give ved at tage alle opgaverne fra maskinen, tror jeg ikke kan måles. Selvfølgeligt kan det være at den programmerebare CPU kan give en lille smule.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 11:37:27
Svar/Indlæg:
4120/115
Er det ikke det som 3COMs serie paralleltasking processorer har gjort de sidste 10-15 år?

Desuden så er det nok ret sjældent ens eget netkort der er skyld i lag... men nok nærmere trafikken hos ens udbyder og modtageren i øvrigt, samt den samlede trafikmængde i det hele taget...

Ideen med at netkortet skal overtage dets egen del af databehandlingen er jo fin, men resten lyder sku som noget woodoo!


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 11:43:17
Svar/Indlæg:
2845/91
Ja ligegyldigt produkt imo, måske der er nogle som kan bruge den programmerbare ping tid til noget, men det er nok ikke gamere.


Jaller
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 12:30:24
Svar/Indlæg:
657/18
ja kan ikke være mere enige med jer og så laver man sådan et "fedt" netkort og så ser det ud til at blive til PCI.... WTF.... hvad er der med PCI... alle producenter synes åbenbart det er fedt......


micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 12:51:59
Svar/Indlæg:
4120/115
#5
Skulle det da ha været PCI-e eller hvad?


Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 12:55:07
Svar/Indlæg:
6052/189
#6:

Skulle have været pci-e x1. Vi har slottet og vi bruger det ikke.


neutech.dk
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2006 13:50:11
Svar/Indlæg:
64/5
Ja, hvorfor PCI ???? Der bliver det jo begrænset af båndbredden, som ikke er i nærheden af 1 Gbit.


noBrain
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 14:40:49
Svar/Indlæg:
326/165
#8 PCI har en overførselshastighed på 133MB/sek*
133MB/s x 8bit = 1,067Gbit/s
Selvf. teoretisk :)
...og jeg kan sagtens følge jer med at det burde være lavet til PCI-e...





*127MB/sek alt efter hvordan man regner på det :)


Seballe
 
Superbruger
Tilføjet:
14-07-2006 15:26:36
Svar/Indlæg:
913/114
*lige meget*


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-07-2006 15:27:12
Svar/Indlæg:
7881/1165
#9:derudover skal man huske at PCI ofte er delt. dvs. at alle PCI-enheder benytter de 133MB/s. f.eks. kunne en onboard harddisk-controller sagtens bruge et PCI-tilslutning. Dette kan ikke ses, men er muligvis delt, og så er der pludselig tryk på linien. :D
Jeps det burde være PCI-e, selvom det heller ikke er det vilde. en 64bit PCI-tilslutning(266MB/s) er dog stadig på papiret hurtigst. PCI-e 1x (250MB/s) skal man dog lige huske på har full-duplex, hvor PCI pga sit parallelle interface stadig kun er hald-duplex.

Men det er noget med at latency skulle være en del højere med PCI-e, vist derfor at lydkortproducenterne ikke er gået på vognen endnu.


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 18:00:44
Svar/Indlæg:
1230/171
#11: Helt enig med dig i at alle PCI-enheder benytter den samme BUS. Så, har man fx et lydkort og et PhysX kort isat sammen med netværkskortet, vil man sikkert ramme ind i et problem.

Men, jeg mener at PCI-e x1 er 500MB/s full duplex. Hvis du har et link der viser det "kun" er 250MB/s, så bøjer jeg mig naturligvis som et betonrør ;)

Det du skriver om latency har jeg ikke læst om før, så et link ville være fedt :)

/comment


red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
14-07-2006 20:33:38
Svar/Indlæg:
7881/1165
16XPCI-e er på 4GB/s full.. divider det med 16.
Jeg er helt hundret på det.. men kan self ikke lgie finde noget om det
http://pl.wikipedia.org/wiki/P...

godt nok polsk, men tror vi alle kan læse skemaet :p :e ;)


comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2006 21:25:26
Svar/Indlæg:
1230/171
#13: Okay, så må man jo op a’ stolen (:p): http://www.interfacebus.com/De...

PS: Jeg savner stadig et link om latency :)


mr.don
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-07-2006 02:42:02
Svar/Indlæg:
1762/36
Latency og/eller ping, er den tid det tager for din computer at sende1 pakke til den server du nu vælger at sende til og til at at du får en pakke igen (altså tiden på responstiden mellem dig og server)...

Correct me if im wrong - klokken er jo mange...