Ingen fysik-API fra microsoft

Diverse d.  25. juli. 2006, skrevet af red_martians 6 Kommentarer.  Vist: 795 gange.



Både på theinq og dailytech er der nyheder om at DirectX10 ikke vil indeholde understøttelse for fysik. Skulle der senere hen komme noget er Ageia parat til at hoppe på vognen.
Der har ellers været højlydte rygter omkring en fysik-API i directX10 der skulle booste ydelsen for især grafikkort-baserede fysik-accelratorer. Hele dette viser sig at være opspind. Så, er grunden til at man ikke køber Ageia PhysX fordi man er bange for fremtiden, er dette ihvertfald ikke tilfældet. ATi melder sig først klar om ca. et år, og nvidia har vi ikke hørt meget til siden marts.
Ageia sidder ihvertfald trygt på tronen indtil videre.

http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=3476

http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=33237
Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2006 20:11:27
Svar/Indlæg:
673/19
Æv havde ellers være bedst med en fælles standard


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2006 22:12:18
Svar/Indlæg:
2175/21
er der da også.....ageias løsning er den eneste derude så det er vel standarden...kan ikke se hvad en standard sat af microsoft kunne være godt for.......


Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-07-2006 22:22:41
Svar/Indlæg:
1900/33
#1 Problemet med den API der ville være kommet var at den ville understøtte "laveste fællesnæver", altså ATI/Nvidia fysik, hvilket kun er grafisk fysik og ikke ren fysik!

/Lars


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2006 03:02:51
Svar/Indlæg:
3532/303
vi har agaia, nVidia og aTi... D e lavaer hver deres forskellige produkter på hver derees måde. At agaia så laver fysik 234293429349234923492378988965321520 gange bedre er der desværre ingen der foirstår..

Mvh. Rage
Ps. Jeg er stiv og stavefejl er noget vi alle elsker


Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2006 10:04:31
Svar/Indlæg:
725/128
#3
Det passer ikke, ati laver colision detection akkurat som Agaia.

Men i det hele taget syntes jeg efter selv at have kigget på skidtet ikke at det er en API værd endnu.

Med de cpu'er vi har i dag sænker det godt nok ikke fps så meget.
og så ligner emget af det undsjylkd udtrykket lort.
Bare se Ageia fysik i Bet on Soldier, fy føj da, især den flammekaster ser omkring 800% ringere ud end den flammekaster i Unreal 2 som er noget af det bedste jeg har set og omkring 400% ringere ud end den flammekaster i Return to Castle Wolfenstein.

Man skal jo ikke lave api til hvad som helst og det er lidt sådan jeg ser det fysik værk som det er nu.


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-07-2006 19:42:07
Svar/Indlæg:
673/19
#2 ja men når nvidia og ati kommer med deres og de kommer med noget, som bliver hvert sit, så har vi 3 forskellige typer, hvilket vil være noget pis mildt sagt.