Fysikken på vej frem, City of villans test

Diverse d.  07. september. 2006, skrevet af cornerrage 7 Kommentarer.  Vist: 380 gange.

Som mange nok ved har Ageia haft en hård start med deres fysikkort. City of Villans har haft en beta ude der understøttede FPU'en og nu er patchen altså gået live. Patchen indeholder dog også en anden ting som egentlig er lidt et slag i ansigt på Ageia, dual-core support hvor 2. kerne står for fysik.
Testen er, som nogle nok ved, meget CPU begrænset, derfor burde man jo netop kunne se forskel på singlecore, dual-core og de to muligheder med ageia physics. Så de bliver selvfølgelig testet.



"While we still think that on paper, the AGEIA's PhysX technology has promise, we find ourselves in a situation similar to where we were a few months ago with Ghost Recon and the City of Villains beta. On the positive side, AGEIA and Cryptic have fixed many of our earlier complaints about using PhysX hardware acceleration under City of Villains. The game no longer stutters, and installing a PhysX card doesn't immediately result in a drop in performance (though this has much to do with the new way of adjusting physics settings and other optimizations Cryptic has made in how the game handles large quantities of debris)."

Link:
http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2828
red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
07-09-2006 17:29:10
Svar/Indlæg:
7881/1165
Testen viser vist at physX er det bedste. Synes at anandtech kritisere det ret hårdt. Der er en verden til forskel fra 30fps til 45.
Physx har dog aldrig nogensinde skulle give bedre ydelse, men flottere effekter. Det ses jo tydeligt at physX-kortet tørster efter flere cpu-kræfter til at bakke det op.


TriNitro
 
Superbruger
Tilføjet:
07-09-2006 18:20:11
Svar/Indlæg:
287/41
1# Hørt ! Det irreterende med de klaphatte der ikke har forstået meningen med physX... :P


cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 18:58:21
Svar/Indlæg:
3532/303
Tror testen skal ses som "Er physx bedre end dual-core og er det value for money?" ikke som hvad er flottest sat op mod hinanden. For egentlig burde det jo være lidt lige meget om det er en seperat cpu kerne eller et seperat kort der sørger for de ekstra effekter, så længe de er der og det ser godt ud :) De har bare tilføjet "value" i deres konklusions parametre, men ja, synes også selv de er lidt hårde... Men finten er jo at physx indtil nu ikke er udbredt nok til at være det værd, ifølge mig ihvertfald. Håber jeg gav mening :)


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2006 23:54:38
Svar/Indlæg:
673/19
Ja wauv wuav wuav, nu er der endeligt et spil hvor man virkeligt får noget af af PhysX og hvor lang tid har det lige taget?

SPILD AF PENGE!


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 04:51:46
Svar/Indlæg:
2175/21
#1 det er da ikke helt korrekt...i starten da det var under udvikling lagde man da op til at man netop kunne frigive flere cpu ressourcer da PPUen skulle tage noget af det cpuen skulle tage sig af..og man så kunne bruge det på den måde.....men den mulighed kvalte de ved introduktionen...alt skal bruges på mere gejl.....


Ascanius
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2006 18:50:58
Svar/Indlæg:
725/128
Totalt spild af penge.
Det mest langt ude jeg har set i PC verdenen længe, men hvis de hyper nok skal der nok være dumrianner der står i køb for at købe.

Jeg tror bare jeg nøjes med noget multicore der kan gøre akkurat det samme lige så godt lige om hjørnet.

Det er kun et spørgsmål om regnekraft.


[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2006 10:31:34
Svar/Indlæg:
2175/21
ja og den regnekraft er der ingen cpuer der kan klare.....ppuen er mere end 100 gange hurtigere til den slags opgaver end nogen cpu....så det er langt fra spild...der mangler bare spil der understøtter det...og at priserne falder hvilket sker når folk begynder at købe dem....det kaldes udvikling.