Der er flere spændende oplysninger deri. Et af de største mysterier er den ekstra processor. DEn er på nyere billeder noget mindre, og ifølge previewet er det ikke andet end en ekstern ramdac og dobbelt dual-link DVI-transmitter der kan aflevere en farvedybde på 30bit eller 1.073.741.824farver (ca. 1milliard) En hel del mere end de 16mio.(24bit / 24+8bit) der er normalen idag.
Grunden til at den ligger for sig selv, er for at øge billedekvaliteten, så den ikke bliver berørt af forstyrende signaler. Det er netop her at billedet bliver lavet om fra 3D til 2D, som vores skærme i langt de fleste tilfælde er.
Geforce8800 får som det tidligere er nævnt Unified Shader. Reelt betyder det er vi skal til at tænke helt anderledes end tidligere. Den tidligere kerne var specialiseret i nogle retninger, kendt som pipelines, pixelshadere, vertexshadere, textureunits osv. Den nye unified shaderstruktur tager det hele.. Så er der flest vertexhsader-beregninger vil de fylde mest i beregningerne. 128 unifiedshaders kan så udregne 128beregninger per hz, af alt muligt som man nu kan finde på at fodre den med, f.eks. shaders, pixels, fysik-beregninger osv. Geforce8800GTX vil have 128 Unified shaders og GTS kun 96.
DirectX9 er desuden simuleret, og går faktisk hen og bliver rigtig tungt, så forvent ikke de vilde resultater før vi har noget ægte DirectX10-software. Grafikkortene er udstyret med streamprocessorer, hvis opgave er at styre den unified shader, så den bliver optimalt udnyttet, derudover vil den også være den del der simulere DirectX9-opgaver.
Den sidste rigtig spændende ting de er inde på, er GigaThread. Systemmet skulle fungere meget henaf Hypertreading på Intel CPU'er, bare til grafikberegninger. Shadere skulle derudover beregnes med 1350Mhz for GTX og 1200Mhz for GTS, hvor deres normal frekvenser er 500 og 575Mhz.
Geforce8800GTS får ifølge preview 640MB 320bit ram-kredse og 8800GTX 784MB 384bit.
GTX får ganske simpelt 12stk. 64MB-blokke. Men det mystiske er at også 8800GTS har 12ram-blokke. Det vil kun kunne lade sig gøre ved at lade 4 af dem være på 32MB og de sidste 8stk på 64MB. Ved at lade de fire ramblokke arbejde serielt i to kanaler, vil man kunne få 10x32bit med 12blokke. Hvordan det bliver styret er lidt uvist, men det virker lidt ulogisk. Systemmet er dog tidligere set med bl.a. Radeon9500-serien, der både fysisk og internt kunne sammenkoble ram på den måde.
Geforce8800GTX vil skulle bruge en 30A 12V. strømforsyning(450w) , mens Geforce8800GTS kan nøjes med en 26A 12V (400watt)
Vil i læse mere kan previewet læses her:
http://www.pcshow.net/test/Testinfo.jsp?id=218270&page=1
Google oversætter for jer her:
http://translate.google.com/translate?u=http%3A%2F%2Fwww.pcshow.net%2Ftest%2FTestinfo.jsp%3Fid%3D218270%26page%3D1&langpair=zh-CN%7Cen&hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=%2Flanguage_tools