På nogle områder ser R600 til at blive en kraftig chip. Det bedste man kan gøre er at sammenligne den med Xbox 360' R500grafikchip. Den har 16 3-way unified shaders. Så R600 bliver altså mindst 4gange kraftigere på det område.
Hvad angår den rå pixelydelse ,ved samme frekvens som Geforce8800, vil det halte noget efter. Geforce8800 har 24ROPs og 64texture-filtrerings-enheder (32texture-enheder).
ATi R600 har 16ROPs og 32 texture-enheder (intet er nævnt om den har flere filtrerings-enheder)
R600 Får dog 512bit ram, hvor Geforce8800 kun har 384bit. Men ligesom med nVidia ser det ud til at de holder sig til GDDR3 i første omgang. Det kan man evt. tolke som ATi har et stærkt produkt der ikke behøver hurtigere ram, og derfor kan holde sig til de billigere GDDR3-ram. Anandtech nævner dog også at produktet med GDDR3 muligvis er blevet annulleret.
Print-designet bliver helt sikkert komplekst da der skal være plads til 16 ramblokke koblet op parallelt, tidligere print design med 16ram-blokke har været koplet op serielt.
* 64 4-Way SIMD Unified Shaders, 128 Shader Operations/Cycle
* 32 TMUs, 16 ROPs
* 512 bit Memory Controller, full 32 bit per chip connection
* GDDR3 at 900 MHz clock speed (January)
* GDDR4 at 1.1 GHz clock speed (March, revised edition)
* Total bandwidth 115 GB/s on GDDR3
* Total bandwidth 140 GB/s on GDDR4
* Consumer memory support 1024 MB
* DX10 full compatibility with draft DX10.1 vendor-specific cap removal (unified programming)
* 32FP [sic] internal processing
* Hardware support for GPU clustering (any x^2 [sic] number, not limited to Dual or Quad-GPU)
* Hardware DVI-HDCP support (High Definition Copy Protocol)
* Hardware Quad-DVI output support (Limited to workstation editions)
* 230W TDP PCI-SIG compliant
Ifølge anandtechs kilde skulle R600 være 8 til 42% hurtigere end Geforce8800GTX, dog set med ATi-briller.
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=5524