PCI Express 2.0 er klar

Diverse d.  16. januar. 2007, skrevet af Stensgaard 23 Kommentarer.  Vist: 459 gange.



PCI-SIG, som er den ansvarlige gruppe bag PCI Express, har nu meddelt, at specifikationerne for PCI Express 2.0 er klar. Det betyder, at chipset-fabrikanterne nu kan tage denne standard med i deres næste chipsets, og fx skulle AMD have deres første bud, RD790, klar i dette års 3. kvartal.

PCI Express 2.0 udmærker sig først og fremmest ved at have dobbelt så stor båndbredde som 1. generation, altså 1GB/s pr. kanal, så 2.0-udgaven af PCI Express x16 vil have en teoretisk båndbredde på 16GB/sekund. Men derudover er der nogle nye egenskaber i standarden, blandt andet kan man vælge at sætte begrænsning på, hvor meget strøm en tilsluttet enhed må trække fra porten.

?In today?s world, applications are becoming more advanced and are requiring more bandwidth. This is the perfect time to release PCIe 2.0, which not only supports high-bandwidth applications such as high-end graphics, but also adds many new architectural enhancements,? said Al Yanes, PCI-SIG chairman and president.

Links:
http://www.hardware.no/nyheter/hovedkort/pci_express_2_0_er_klar/35421
http://xbitlabs.com/news/other/display/20070115230336.html
!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 19:54:43
Svar/Indlæg:
3944/384
Man hopper endelig på PCI-E vognen, også kommer 2.0! Ved i hvad!?!? DROP DET!




Shake



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 20:00:30
Svar/Indlæg:
6181/270
w00t det er ligefør vi skal have penge for at bruge den nye teknologi :e :e



bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 20:08:35
Svar/Indlæg:
2958/84
#1 bad luck lol :e :e :e

Så kan du lære det, nej det er synd for dig :f


Psym
 
Overclocker
Tilføjet:
16-01-2007 20:16:47
Svar/Indlæg:
663/58
#shake

Tror du klare dig med det der kommer ud indil pci-e kommer. Hvis man er gamer skal man alligevel regne med et stort upgrade engang om året hvis ikke mere.



Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 20:22:46
Svar/Indlæg:
8555/439
:l penge penge penge,og penge :e nu kan mine lommer,snart ikke mere :e


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
16-01-2007 20:43:33
Svar/Indlæg:
14079/622
Tror nu at PCI-E 2.0 er bagudkombatibel - i hvert fald kan nuværende PCI-E grafikkort godt køre i PCI-E 2.0-slottene :)

Dailytech har også nyheden: http://dailytech.com/PCIe+20+R...



Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
16-01-2007 21:20:55
Svar/Indlæg:
581/1
Al den opgradering begynder først at give mening, den dag man rent faktisk har brug for den.. Imo sku man pt nærmere bruge kræfter på at forbedre det eksisterende grej, så man en dag stod med et reelt behov for en pci-x 2 fx.

For nuværende minder det lidt om sata2, som jo heller ikke tjener det heelt store formål.. Tsk tsk.. ;)



!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2007 21:31:32
Svar/Indlæg:
3944/384
#7 Helt enig..



Shake



Palme
 
Overclocker
Tilføjet:
16-01-2007 22:58:14
Svar/Indlæg:
122/4
SÅ er jeg glad for jeg har ventet :) Men bliver da spændende at se hvordan grafikkort der understøtter pci-2 kommer til at køre kontra pci-e! vi venter i spænding :P


The
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2007 01:52:07
Svar/Indlæg:
1406/100
fed nok glad for at jeg ik lige har købet 8800gtx :e



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2007 02:10:31
Svar/Indlæg:
1085/26
10#
Tjaaa, ikke at jeg lige har købt dyrt gfx ... men hvis man tænker sådan .. hvornår skal man så lave upgrade der sker jo hele tiden noget ....

Så falder priser, så kommer der nyt dit, nyt dat .... tror ikke specielt på der er noget godt tildspunkt at lave upgrade på ... kun da man gik fra agp til pci-e ....

// ouT



#12
Psym
 
Overclocker
Tilføjet:
17-01-2007 02:29:17
Svar/Indlæg:
663/58
#11

yeah kan være enig her, har selv sidet og ventet og ventet og ventet... men sagde nu skal det være og skiftede til pci-e her for et par dage siden. Og for at være helt ærlig, lyver 32 k i 3dmark03 eller 18k i 3dmark05 ikke, Det var de 3 tusind værd ;) .



Symbol
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2007 07:02:21
Svar/Indlæg:
576/62

Nyd det man har!
Og det er da altid rart at have noget at se frem til :00


!-!Shake!-!
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2007 07:54:40
Svar/Indlæg:
3944/384
#11 Præcis.. Men der er dog tider hvor det er bedre at opgradere end andre.. fx da Intel smed conroe på markedet :) Men sådan lanceringer er der langt imellem, og den slags performance step er der langt imellem. Så det jeg vil foreslå er at man opgradere når man ikke kan trække de spil man nu gerne vil spille :)


Shake



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
17-01-2007 08:46:52
Svar/Indlæg:
7881/1165
det er bagudkompatibelt :)


Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2007 09:51:19
Svar/Indlæg:
6899/119
#1

Det er hvad man får ud af at være så lang tid om at komme ud af busken ;)



Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2007 15:09:31
Svar/Indlæg:
1287/32
#7 Den høje båndbredde sata 2 har gør det muligt at bruge løsninger som dette http://www.cooldrives.com/cosa... uden det helt store ydelsestab. Så helt unødvendigt vil jeg ikke mene det er.


tornberg
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2007 19:07:14
Svar/Indlæg:
480/124
Helt enig med #7.
Den eneste ulempe er spilproducenterne laver begrænsninger for min prof. for ens computer x(
Mener det var battlefield.
Men har selv tænkt på at beholde min Intel 640@3,9 med AGP til det begynder at hakke i 800*600. Ej, nok lidt at strække den lidt 1024*768 ;)


#19
djk
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2007 19:33:46
Svar/Indlæg:
586/212
Godt man ikke ikke tømte sine lommer da 680i var så in og alt det der. nej, vent meget hellere til sommer og køb et monster



Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2007 00:04:45
Svar/Indlæg:
581/1
#17: Lad mig tilføje: For det almindelige menneske;) Det er trods alt langt de færreste der bruger 700+, + udgiften til 5hdd'er:)



Dude
 
Overclocker
Tilføjet:
18-01-2007 00:05:55
Svar/Indlæg:
581/1
#18: Har selv været aalt for bidt af en gal pc på et tidspunkt, så du kan tro at jeg oz har lært at strække hardwaren nu :D



[G.N.U.]
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2007 03:07:24
Svar/Indlæg:
2175/21
egentligt er det jo lidt ligegyldigt for forbrugerne de ting.....det er blot for at præcisere retningslinier for pci-e standarden overfor bundkortsfabrikanterne og grafikkort producenterne.....lige nu er der da fint med båndbredde til kortene, og strømmæssigt kan jeg heller ikke se det store problem....at sætte en grænse der hjælper vel egentligt mest bundkort producenterne til at beregne presset på bundkort komponenterne istedet for at grafikkort producenterne måske laver kort der bruger for meget for bundkortene.

i fremtiden skal der nok komme kort der kan udnytte en så vild båndbredde, men mon ikke de fleste har skiftet gfx og bundkort adskillige gane inden da.


#23
CCU
 
Superbruger
Tilføjet:
19-01-2007 17:03:02
Svar/Indlæg:
64/6
4#
det passer ikke helt. er seriøs gamer.. har lige opgraderet. men før havde jeg en 2,4ghz intel og radeon 9100.. det virkede da fint..