Geforce 8 - billedkvalitet og performance

Diverse d.  10. maj. 2007, skrevet af Illuminati 5 Kommentarer.  Vist: 1400 gange.


Testen drejer sig ikke om generel billedkvalitet, men om udførelsen af Anti-aliasing og Anisotropic filtering. Der bliver kigget teori om de forskellige AA niveauer/typer og hvilket performance-tab man kan forvente.

Testen fremstår på ydersiden som et grundigt review af et Geforce 8800GTS, men faktisk drejer den hurtigt over i en billedkvalitetskrig. Dette gør dog ikke læsningen mindre interessant, da den i stor grad kan bruges til at finde ud af hvilket AA niveau man skal vælge.



Before looking at the performance the GeForce 8800 GTS has to offer for current titles, first we'd like to take a closer look at image quality. In the past, NVIDIA have come under fire for numerous image quality problems and compromises - 'brilinear' filtering and shimmering textures. To be fair, the aforementioned problems can be avoided or at least controlled to a minimal degree by always using 'High Quality' for Image Quality settings in the Forceware drivers control panel.

Link:
http://www.tech-hounds.com/review31/ReviewsPage1.html
Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 10:43:40
Svar/Indlæg:
4230/89
tager jeg fejl,
hvis de siger at CSAA(coverage sampling Anti Aliasing) giver bedre billedkvalit end normal FSAA, men kræver mindre ydelse af GPU'en..?



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 12:00:54
Svar/Indlæg:
10398/435
Ja..

CSAA produces antialiased images that rival the quality of 8x or 16x MSAA, while introducing only a minimal performance hit over standard (typically 4x) MSAA.

Bedre kval, men kræver lidt mere.. nvidia siger "minimal", men det kan jo diskuteres.


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 13:40:31
Svar/Indlæg:
2333/391
:o


Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 13:43:34
Svar/Indlæg:
5410/123
#2 Du skriver selv at det svarer til 8x eller 16x, men kræver hvad der svarer til ca. 4x ;)


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-05-2007 14:47:35
Svar/Indlæg:
10398/435
#4, jeg siger "ja" til at han tager fejl. Fordi det kræver ikke mindre ydelse af GPU'en. ;) Det kræver minimalt mere.