AllofMP3 genopstår som MP3Sparks

Diverse d.  04. juni. 2007, skrevet af System 14 Kommentarer.  Vist: 399 gange.


Danskerne har igen muligheden for at hente billig musik ned over nettet fra de russiske folk bag websiden AllofMP3. Siden har nemlig skiftet navn og dermed omgået den danske fogedrets afgørelse.

Fogedretten afgjorde i oktober, at danske udbydere skulle lukke for adgangen til AllofMP3, fordi siden solgte musik i MP3-format til ulovligt lave priser. For eksempel kunne et helt album hentes ned til omkring ti kroner.

Dermed gik både kunstnere og pladeselskaber glip indtægter, da AllofMP3 ikke betaler royalties. Det var muligt på grund af lempelige love om ophavsret i Rusland.

Men ved at skifte navn til MP3Sparks.com har siden omgået afgørelsen og umiddelbart med held. TDC har eksempelvis ingen planer om at spærre for den nye side.

»Vi kan ikke forholde os til, hvorvidt der er lovligt eller ikke lovligt - det er rettens afgørelse, og før den kommer, foretager vi os ikke noget,« siger Per Rasmussen, onlinedirektør i TDC, til avisen Urban.

Pladeselskabernes advokat på området, Jakob Plesner, vurderer dog overfor Urban, at siden kan blive lukket i løbet af få uger, fordi det stort set blot er AllofMP3 under et nyt navn. Han erkender dog, at branchen ikke kan gøre meget andet, når ulovlige tjenester som AllofMP3 skifter navn.

Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/1346805946/MjAwNy0wNi0wNCxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMxMzcx

Nyhed leveret af http://Comon.dk
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 14:19:34
Svar/Indlæg:
3588/418
Hvor nice !

Jeg har lige fået fibernet fra Dansk Bredbånd, og de har ikke blokeret adgangen til www.allofmp3.com .
Så jeg har adgang til dem alle 🤣


Niclas!
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2007 14:26:41
Svar/Indlæg:
236/34
Og hvad så?

Kan ikke se, hvorfor man har lyst til at betale til de "forkerte".

Allofmp3.com tjener jo penge på andres værk uden at give de retmæssige ejere af rettighederne nogen form for værdi igen.

Så kan man jo ligeså godt bruge P2P tjeneste, der giver man heller ikke nogle penge til ejerne af rettighederne, og så har man lige sparet en ti'er 😉 .

Tænk dog på kunstnerne. Ellers er der jo ikke råd til alle de dyre musikvideoer 😛 .

Ej, seriøst, brug den sunde fornuft I gerne burde have.


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 15:40:44
Svar/Indlæg:
2872/90
Prøv og tænk hvor hårdt de har det, når de ik kan svømme i deres guldbelagte swimming pools, men kun i en almindelig en 😩 Og de har kun råd til at ha 3 huse istedet for 5.. :no: ☹

Umenneskeligt efter min mening..!


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 16:01:07
Svar/Indlæg:
4230/89
#3 🤣

men ja, hvis man er opsat på at betale penge til allofmp3, så syntes jeg da man sulle finde en anden hjemmeside hvor man kan købe musik...

for prisen er vidst nok ca det samme, men allofmp3 er bare ulovlig, og hvis mp3sparks kører samme politik, bliver den også ulovlig meget snart...


Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
04-06-2007 16:09:04
Svar/Indlæg:
2309/846
#3 problemet er jo ikke at du stjæler Madonnas nyeste album. Hun skal nok klare sig økonomisk. Og Kim Larsen går nok heller ikke konkurs lige foreløbig.

Problemet opstår når du også lige napper den nye med Allan Olsen, L.O.C. , Grand Avenue eller Volbeat og andre der ikke har et pladesalg over 100.000. De mennesker skal rent faktisk leve at at lave musik, og der er kun een måde at gøre det på, nemlig ved at sælge plader.

Og så er der dem der påpeger at man jo ikke gider købe en hel plade for et enkelt nummer - jamen teknikken gør jo at du kan købe et nummer af gangen som MP3 fil, så hvad er problemet.

AllOfMP3's metode er under al kritik. De tjener tykt på at krænke kunstnerens ophavsret. Det er og bliver tyveri uanset hvordan man vender og drejer det.

Jeg ville fandme blive sur hvis det var mig der prøvede at slå igennem med min musik, og så alle købte det gennem førnævnte side uden at jeg fik en krone.

Polarfar


Anzelz
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 16:09:21
Svar/Indlæg:
2343/272
Ville være nice hvis man kunne downloade ukomprimerede sange så der var idé i ikke at købe hele cd'er..


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
04-06-2007 16:15:35
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg er enig med Polarfar i sagen her. Jo jeg henter da også en sang uden at betale i ny og næ, men hovedparten af min musik køber jeg hos musik.bilka.dk.
Det er da kun fair, at kunstnerne får penge for deres arbejde; alt andet er da for nærigt fra kundens side.

8kr pr. musiknummer vælter vel næppe budgettet, hva ? 😉

Så ingen "MP3Sparks" til mig - eller allofmp3 for den sags skyld, selvom jeg har adgang...eller næh, det har jeg faktisk ikke mere åbenbart..


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 16:42:11
Svar/Indlæg:
2620/327
#5 Lige præcis :yes:


Quickmcj
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 17:17:33
Svar/Indlæg:
77/225
Hvis nu bare flere følger op på DRM fri musik som EMI gør det, og så i en ordentlig kvalitet, eventuelt lossless..så var der måske noget at bruge itunes til. DRM is hell. Der var et rigtigt godt program forleden, som var en del af Tema halløj på DR2 omkring mp3, rettigheder osv osv. Man kan sikkert finde det på dr's hjemmeside. Og den der med at de har spærret for allofmp3 det holder så heller ikke helt, det er hvertfald ekstremt nemt at snyde det. Endvidere er det stadig ikke ulovligt i DK såvidt jeg forstår? De har bare lukket forbindelsen. Men selve besiddelsen eller brugen af allofmp3 hvis muligt, er vist ikke ulovligt?


DiRtBaG
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2007 18:12:44
Svar/Indlæg:
99/16
Så længe det ikke er ulovligt at hente musik på den måde, er jeg fløjtende ligeglad hvem der tjener på det.
DRM og ublu priser for musik i DK gør at jeg finder min musik alternative steder, dog er det meget lidt jeg gør i musik.

Kunstnerne burde vel også kunne se fornuften at få prisen ned på musik, så det igen blev atraktivt at købe musik. Fanme om jeg vil give 120-150.- for en cd....


DotMatrix
 
Superbruger
Tilføjet:
04-06-2007 18:42:27
Svar/Indlæg:
345/63
Jamen hvor forudsigeligt var det lige?? :) det var jo dømt til at ske da de fik lukket siden, men de lukker nu sikkert også den side der... men jeg kan kun give #10 ret, jeg er helt enig med dit syn på tingene. Det at få fogeden beordre lukning for al adgang til siden er den forkerte løsning, det svarer til at reparere en dryppende vandhane ved at lukke for vandet ude ved vejen... det holder jo ikke. Skift nu den pakning! :D

---> DotteN.


IgIbUu
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 18:59:22
Svar/Indlæg:
639/66
så vidt jeg forstår giver i jo bare ruserne penge for noget der er lige så ulovligt som hvis i selv gjorde det og solgte ud af dem... kællinger!!! hent da selv jeres ulovlige musik hvis i ikke vil støtte kunstnerne! :no:

jeg kan da i hvert fald ikke se forskellen..


Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 20:02:20
Svar/Indlæg:
2872/90
#5 nu var det ment i sjov.. og tænkte på folk som p.diddy og folk som laver boksen kassen.. Loc og de andre danske kunstnere tjener jo ik ret meget. os selvom de er meget store i danmark.. så dem ser du nok ikke med en guldbelagt swimmin pool. 😛

Det eneste musik jeg henter fra nettet af er ting som du stort set ikke kan fremskaffe i danmark. og jeg ligger alligevel altid penge hvis de skulle afholde koncerter.. NU snakker jeg om psy-trance og den slags og der er ik altid copyright på.. 😉 Og er der noget ,musik jeg virkelig gerne vil havde, så smider jeg da gerne penge for det..


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-06-2007 22:33:49
Svar/Indlæg:
1349/11
For mig at se så ligger problematikken i at allofmp3 betaler skam royalties til kunstnerne, men ikke så stor en del som den vestlige del af musikbranchen kræver, mon de er ude på at sikre sig deres monopol og hermed bibeholde de høje priser. Det er jo en velkendt ting at pladeselskaberne scorer det meste af pengene fra salget og kunstnerne kun får en lille del. Pladeselskaber sige ganske vist at pengene går til at promovere "nye" kunstnere og betale omkostninger til fremtidige udgivelser, men der skal da også være penge til at betale deres palæer og kæmpe forbrug.

Udover det hvis allofmp3 var så ulovlige og brød lovgivning, så kunne de vel stævnes i Rusland, men i Rusland bryder de åbenbart ikke lovgivningen.