Stangstive, mudderindsmurte festivalgæster er ikke den primære målgruppe for den rekrutteringskampagne, som it-firmaet BEC sætter i søen på dette års Roskilde Festival. Det er derimod de cirka 23.000 frivillige fra Roskilde og omegnen, som også deltager i begivenheden.
BEC (Bankernes EDB Central) stiller to internetcafeer op på Festivalpladsen. Hver får 25 pc?er med internetadgang, og de bliver gratis for såvel gæster som frivillige.
»Målet er at gøre opmærksom på os selv som mulig arbejdsplads. Vi går ikke direkte efter at rekruttere folk, men efter at få afleveret så mange visitkort som muligt hos potentielle kandidater til et job i BEC,« fortæller selskabets informationschef Tom Espensen.
BEC står for at skulle besætte 50-100 nye stillinger, og er som alle andre it-firmaer ramt af den generelle mangel på it-folk.
ComON har tidligere kunnet berette om it-firmaer, der flyttede kampen om medarbejderne ud på konkurrenternes parkeringspladser.
Det skridt har BEC også overvejet, men valgt fra igen.
»Det var oppe og vende på en brainstorming, men vi droppede det hurtigt igen. Det ville ikke være, at opføre sig ordentligt,« siger Tom Espersen.
BEC, der er Roskildes største it-virksomhed med 740 ansatte, bruger ikke dusører, når nye medarbejdere skal ansattes. Alligevel hentes en væsentlig del af selskabets nye medarbejdere fra de eksisterende medarbejderes bekendtskabskreds.
Brugerne af de gratis internet-pc?er på Roskilde Festivalen vil blive konfronteret med en streamer med ledige BEC-jobs øverst på skærmen, men derudover er der ingen reklamer, og der vil ikke blive gjort konkrete forsøg på at lokke folk til at skrive under på en ansættelseskontrakt, fortæller informationschefen.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/72771777/MjAwNy0wNi0yNSxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMxNjQ2
Nyhed leveret af http://Comon.dk