Indehaverne af Dansk Tele Support sidder i øjeblikket på anklagebænken for bedrageri og vildledende markedsføring i forbindelse med Ittelefonbogen.dk og Itfagregistret.dk. Og det kan der være en ganske god grund til.
Håndværksrådet har spurgt registrerede kunder på de to sider om deres erfaringer med portalerne.
98 procent af virksomhederne mener, at sælgers markedsføring var decideret vildledende, og 65 procent af virksomhederne oplevede samtalen med telefonsælgeren som truende.
Derfor tøver Håndværksrådets jurist Jeppe Rosenmejer ikke med at kalde Dansk Tele Support for en annoncehaj.
»Undersøgelsen bekræfter de erfaringer, vi har fået gennem vores hotline. Der bliver i vidt omfang brugt grove metoder for at få folk til at betale for værdiløse annoncer. Kombinationen af vildledende markedsføring og trusler får i mange tilfælde virksomhederne til at betale af frygt for, at det er dem selv, der ikke har orden i sagerne,« siger Jeppe Rosenmejer.
94 procent af virksomhederne mener ikke, at de har fået noget ud af at stå på hjemmesiderne.
Straffesagen mod Dansk Tele Support A/S' direktører, Lasse Schou og Lasse Mortensen, er i øjeblikket ved at blive afsluttet i Københavns Byret.
Hele Håndværksrådets analyse af annoncehajernes salgsmetoder kan læses på Håndværksrådets hjemmeside (Se link under artiklen).
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/3465771865/MjAwNy0wNi0yNixod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMxNjY1
Nyhed leveret af http://Comon.dk