Efter i en længere periode at have tilbudt bredbånd til en oprettelsespris på 499 kroner, søsatte Fullrate sidste år et tidsbegrænset tilbud om oprettelse for 400 kroner. Men tilbudet fortsatte, og nu har Fullrate fået en fuldgyldig næse af Forbrugerombudsmanden.
»Ved at blive ved med at forlænge et tidsbegrænset tilbud kommer selskabet i strid med markedsføringslovens paragraf tre om vildledning, fordi forbrugeren foranlediges til at tro, at der er tale om et særligt fordelagtigt tilbud, hvis abonnementet oprettes inden en bestemt dato, selvom tilbuddet ikke reelt er tidsbegrænset. Samtidig vil den gentagne forlængelse af tilbuddet medføre, at tilbudsprisen bliver produktets normalpris. Det vil være i strid med markedsføringslovens paragraf tre om vildledning,« hedder det i en udtalelse fra forbrugerombudsmanden i dag.
Fullrate har forklaret, at det tidsbegrænsede tilbud løbende blev forlænget i takt med, at selskabet udvidede sit dækningsområde, og at dette skete for ikke at forskelsbehandle kunderne i de nye og de gamle dækningsområder. Men efter at forbrugerombudsmanden gik ind i sagen i februar, blev begrebet »tidsbegrænset tilbud« sløjfet fra markedsføringen med øjeblikkelig virkning.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/1617280914/MjAwNy0wNi0yNyxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMxNjc5
Nyhed leveret af http://Comon.dk