Anmeldelserne er et resultat af den kampagne om fortrydelsesret, som Forbrugerombudsmanden har kørt i foråret i samarbejde med en række erhvervsorganisationer.
Mere end 280 hjemmesider fik besøg af Forbrugerombudsmandens jurister, som tjekkede, om der blev givet korrekte oplysninger om fortrydelsesretten. Det betød, at Forbrugerombudsmanden i foråret måtte skrive til mere end 150 internetbutikker, at deres hjemmeside ikke levede op til reglerne i forbrugeraftaleloven.
Internetbutikkerne fik frist til den 1. maj 2007 til at gennemgå og justere hjemmesiderne og blev gjort opmærksom på, at de risikerede retsforfølgning, hvis deres hjemmesider efter denne dato ikke overholdt reglerne.
»Langt de fleste har nu rettet hjemmesiderne, og jeg er godt tilfreds med kampagnens foreløbige resultat. Vi har fået ryddet op på rigtigt mange hjemmesider og har sat fokus på reglerne om fortrydelsesret,« siger forbrugerombudsmand Henrik Øe.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/822468709/MjAwNy0wNi0yOCxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMxNzAx
Nyhed leveret af http://Comon.dk