Der siges november 2007, hvilket faktisk allerede er et år efter lanceringen af 8800-serien.
Men Xbitlabs har åbentbart allerede fanget nogle specifikationer:
- 65nm process technology at TSMC.
- Over one billion transistors.
- Second Generation Unified Shader Architecture.
- Double precsion support (FP64).
- GPGPU native.
- Over one TeraFLOPS of shader processing power.
- MADD+ADD configuration for the shader untis (2+1 FLOPS=3 FLOPS per ALU)
- Fully Scalar design.
- 512-bit memory interface.
- 1024MB GDDR4 graphics memory.
- DirectX 10.1 support.
- OpenGL 3.0 Support.
- eDRAM die for "FREE 4xAA".
- built in Audio Chip.
- built in tesselation unit (in the graphics core"
- Improved AA and AF quality levels
Det mest fantastiske er, at de faktisk virker troværdige. Ofte er disse specifikationer stærkt overdrevne.
eDRAM er faktisk det der lyder mest fantastisk. Det er en speciel blok ekstra hurtige ram, hvilket bl.a. Xbox360 også benytter sig af. Men det er en utrolig dyr løsning, og i Xbox360's tilfælde er det fordi grafikchippen ikke har nogle desiderede grafikram og derfor bruger af standard-ramene. I dette tilfælde skal de give gratis antialiasing hvilket vist har været påstået af grafikkortproducenterne siden 2001.
Der skulle komme to versioner: en GTX og en GTS allerede nu med priser:
price for the GeForce 9800 GTX will be 549-649 USD.
price for the GeForce 9800 GTS will be 399-449 USD.
Men fortsæt diskussionen herunder. og husk at rygter er som sagt bare rygter.
http://www.xbitlabs.com/discussion/3953.html
Takker TontonE for informationen, læs evt hans G92-tråd her:
http://hwt.dk/forumthread.aspx?ThreadID=225137