Billige varer lokker ikke til nethandel

Diverse d.  04. september. 2007, skrevet af System 5 Kommentarer.  Vist: 411 gange.


De fleste net-butikker slår sig op på at være billige, men i realiteten er det kun hver tiende net-kunde, der vægter prisen højt.

Det viser en undersøgelse, som E-handelsfonden netop har foretaget. Undersøgelsen skal som fast indslag fremover afsløre danskernes forbrugsvaner på nettet, så man også kan sammenligne tallene over tid.

»Jeg håber, at virksomhederne anerkender, at de ikke kan vinde på pris alene,« siger Line Ghisler.

Hun er Partnerchef hos Creuna, der laver e-handel for blandt andet Magasin og Illum.

Hun mener desuden, at mange tidligere har set internettet som en pendant eller konkurrent til den fysiske handels-verden. I stedet skal butikkerne se nethandel som et supplement:

»Hvis man først får sin nethandel op at stå, så vil folk vende tilbage,« mener Line Ghisler og henviser til E-handelsfondens undersøgelse, der viser, at over 60 procent køber i netbutikker, hvor de har købt før.

Selv om prisen ikke trækker, så viser undersøgelsen alligevel, at hver anden dansker har nethandlet indenfor de sidste tre måneder. Hovedgrundene er, at nethandel er nemt, fleksibelt og tidsbesparende.

Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/1434906092/MjAwNy0wOS0wNCxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMyNTE3

Nyhed leveret af http://Comon.dk
Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2007 20:45:08
Svar/Indlæg:
673/19
Tjaa de fleste ting jeg køber er nu billigst via nettet, men jeg vil f.eks. aldrig handle i en butik som getmore, fordi de er lige er 50 kr. billigere end andre glimrende netshops.


Ragsner
 
Overclocker
Tilføjet:
04-09-2007 21:07:35
Svar/Indlæg:
21/3
jeg går tit ind på edbpriser.dk og hvis det ikke lige er fx shg.dk der sælger varen så tager jeg bare den der er billigst, også selv om der kun er tale om få kr. det virker mest ligetil


Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2007 21:23:50
Svar/Indlæg:
5874/1287
Billigst er ikke altid bedst. Nu er det 2. gang jeg afgiver en bestilling med over 7 forskellige varer til SHG (de var billigst samlet set), men de er godt nok længe om at levere. 1. gang gik der lidt over 1 uge "vi har nogle indkøringsvanskeligheder med vores nye lagersystem" hed det tilbage i maj. Nu har jeg igen afgivet en "stor" bestilling med dele til 2 PC'ere, og fanme om de ikke IGEN er længe om det. Jeg bestilte varene i lørdags, valgte KUN lagervarer, og nu tirsdag aften er de ikke så meget som begyndt at pakke ordren endnu. jeg fik en email fra dem kl 23:16 i går, hvori der står, at deadlinen er overskredet pgs problemer med lagersystemet.
Så uanset pris, så er dette min sidste samlede ordre til SHG. De er hurtige, hvis man kun bestiller 1 eller 2 ting, men det overstiger åbenbart deres evner at pakke så mange dele sammen i en papkasse.


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2007 22:19:05
Svar/Indlæg:
4107/224
#3 mon ikke du har været uheldig?

Jeg vægter selv shoppens serviceydelser højest, fremfor en flad halvtredser man evt kan spare ved at handle ved en billig shop.


Jacob_Lindberg
 
Overclocker
Tilføjet:
05-09-2007 19:21:09
Svar/Indlæg:
137/16
Der er en række butikker jeg vil handle ved. Dem der så har det billigst køber jeg ved.

Så pris og service tæller begge ved mig.