Apples indvendinger mod at ville acceptere at visse iBooks havde problemer med kredsløb falder nu ud til forbrugernes side.
Forbrugerklagenævnets formand fastslår nemlig, at kunder med fejlbehæftede maskiner, har krav på at få deres penge retur.
Forbrugerklagenævnets nævnsformand, Erik Kjærgaard, har haft lejlighed til at evaluere to rapporter fra Apple, der peger på at fejlene ikke skyldes fejl i lodninger, som først antaget. Alligevel fastholder forbrugerklagenævnet sin dom over Apple, for fejlene regnes som en mangel, og derfor har ramte forbrugere mulighed for at få pengene retur på de gamle maskiner.
Apple har nu fjorten dage til at beslutte sig for hvordan man vil gribe sagen an overfor kunderne og forbrugerklagenævnet.
Hvis Apple endnu engang ikke vil rette ind efter nævnets afgørelse og kundernes argumenter, så kan det hele ende i en retssag. Det vil dog ikke forhindre Apple i at havne i forbrugerklagenævnets gabestok, hvor firmaer der ikke efterlever forbrugerklagenævnets afgørelser udstilles til offentlig skue.
»Apple får nu 14 dage til at rette sig efter afgørelsen. Derefter kommer selskabet på vores liste firmatjek, hvor vi på nettet udstiller virksomheder, der ikke efterlever vores afgørelser«, siger Frederik Navne Boesgaard fra forbrugerklagenævnet til Politiken.dk.
Sagen fik sit finurlige navn, "skruetvinge-sagen", fordi det i visse tilfælde hjalp at fastspænde en skruestik til iBook'en for at få den til at virke normalt.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/4218431783/MjAwNy0wOS0wNSxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMyNTI4
Nyhed leveret af http://Comon.dk