I en strategi-udmelding udsendt i dag undgår Microsoft at nævne Google ved navn, men den fremtidige trussel fra Googles gratis online-tjenester, som en del brugere allerede har valgt som alternativ til Microsofts applikationer, er tydeligvis blevet drøftet udførligt på Microsofts strategi-møder.
»Vi tror ikke et øjeblik på, at kunderne smider alle deres pc?er ud for at leve livet 100 procent på internettet, sådan som nogle aktører gør sig til talsmænd for. Udviklingen viser, at forbrugerne ønsker fleksibilitet til at kombinere brugen af forskellige platforme, og det er det, som vi sammen med vores partnere ønsker at levere og udvikle,« siger Thomas Schnegelsberg, divisionschef for Office System i Microsoft.
Centralt i den nye satsning står Microsoft Online. ?Online? giver mulighed for at kombinere brugen af en række kendte Microsoft-programmer med nye onlineservices. De første tjenester, Microsoft lancerer under Online-konceptet er: Exchange Online, Office Sharepoint Online, Office Communications Online, Exchange Hosted Services, BizTalk Services og Office Live Meeting.
»Forbrugerne efterspørger en mobilitet, som gør online lagring og fildeling en nødvendighed. Med Microsoft Online kan det ske meget simpelt og effektivt ? samtidig med at sikkerheden bliver øget. Dermed giver de nye tjenester virksomhederne større frihed til at organisere deres arbejde,« siger Thomas Schnegelsberg.
Microsoft Online er indtil videre forbeholdt virksomheder og organisationer med mere end 5000 interne brugere. Servicen bliver afregnet i forhold til antallet af brugere, og virksomhederne skal betale årligt. Microsoft offentliggør prisen på Microsoft Online senere.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/4264599774/MjAwNy0xMC0wNSxod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMyOTc1
Nyhed leveret af http://Comon.dk