Dag et for Bibob

Diverse d.  16. oktober. 2007, skrevet af System 16 Kommentarer.  Vist: 185 gange.


I går klokken 11.30 åbnede mobillavprisselskabet Bibob sluserne for kunderne, der strømmede til fra første fløjt.

Med åbningstilbud som en startpris på 139 kroner var der godt 5.000 kunder efter 10 timer.

Der skulle ikke herske nogen tvivl om, hvad Bibob og Frank Rasmussen vil. De vil frem i verden, og deres skridt skal tages med syvmilestøvler. Selskabet kom på banen i går med priser der lyder på 1 øre per sekunds tale, 10 øre per SMS, 0 kroner i opkaldsafgift og 0 kroner i abonnement - så enkelt er det.

Selve opstarten kunne kundemæssigt ikke blive meget bedre, da allerede 20.000 brugere havde tilmeldt sig nyhedsbrevet, så de var klar når lanceringen gik i luften. Men ved opstarten opstod der lidt tekniske problemer, der betød flere måtte vente i en lille halv time på tilmelding. Og det satte lidt skår i glæden hos stifteren Frank Rasmussen.

- Man måle gårsdagens succes på tre måder, hvor den første er med kunder. Der kan vi jo kun have hænderne oppe, men hvordan kunderne oplevede åbningen kan jeg desværre kun beklage. Vi måtte simpelthen genstarte systemet, da godt 4.000 kunder prøvede at tilmelde sig på samme tid. Den sidste måde at se på succesen er ved vores kundeservice, der trods et telefonstorm kun havde en ventetid på 5 sekunder - det er jo intet mindre end fabelagtigt, siger Frank Rasmussen stolt.

Men på trods af problemerne kunne Bibob godt 10 timer efter åbning konstatere, at omkring 5.000 kunder havde tilmeldt sig mobiloperatøren.

- Mine år i mobilbranchen har jeg aldrig hørt eller set lignende tilmelding. Da Telmore i sin tid åbnede op, havde vi 400 kunder den første dag, og faktisk er det tankevækkende, at 34 procent af Bibobs nye kunder faktisk kommer fra Telmore, siger han og sætter derved kritikerne til vægs, der mener, at kunderne ikke har brug for endnu et lavprisselskab.

Som åbningstilbud har Bibob tilbudt to former for startpakker, der begge koster 139 kroner. Pakkerne er så opdelt i henholdsvis abonnement med nyt nummer, hvor man får en yderligere rabat på taletid med 250 kroner eller et abonnement, hvor det gamle nummer skal flyttes. Der får man 200 kroners taletid. Yderligere er de 10 ører i SMS et tilbud til og med den 31. december.

- Nu bliver næste skridt, at vi lige skal have ro på settet, og få lidt styr på de mange kunder. Faktisk overvejede vi på et tidspunkt, at lukke for tilmelding så vores logistik også kunne følge med, slutter Frank Rasmussen af.



Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/327509619/MjAwNy0xMC0xNixod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMzMTMy

Nyhed leveret af http://Comon.dk
Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 12:14:41
Svar/Indlæg:
10398/435
Jeg tilmeldte mig i går.. (havde Unotel før). Mine samtaler er altid korte, så det kan fint betale sig for mig. 🙂

Andre som er skiftet?


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 12:16:42
Svar/Indlæg:
1375/88
Ja, jeg er en af de nye kunder, nu må vi bare se hvor lang tid der går før jeg modtager simkortet.


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 12:25:27
Svar/Indlæg:
10398/435
#2, flytter du dit nummer? for så skal de jo først opsige dit gamle abonn. Det tager ofte over 1 måned.


riska
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 13:01:41
Svar/Indlæg:
7241/274
Det tager max 14 dage jeg har overflyttet mit nummer og har allerede fået brev om det fra cbb idag sammen med brev fra bibo om fuldmagt


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 13:30:28
Svar/Indlæg:
1375/88
Jeg har tænkt mig at overflytte mit nummer, venter bare på posten. :yes:


Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 14:44:30
Svar/Indlæg:
971/67
Jer der skal nummerportere til Bibob modtager i også fuldmagt elektronisk? I såfald kan man vel printe og faxe den.

/Skipper


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 14:51:31
Svar/Indlæg:
1375/88
Jeg har modtaget den med snailmail og har nu valget mellem, at sende den i den frankerede svarkuvert eller, at sende den som fax.


Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 15:20:57
Svar/Indlæg:
971/67
#7

Ok takker.. Hva med websms og telefonbog online er det som ved telmore eller er det mere begrænset?

/Skipper


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 16:08:06
Svar/Indlæg:
2263/135
Hvad for et net kører de på?


Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 16:40:13
Svar/Indlæg:
10398/435
sonofon 😕


Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 17:05:20
Svar/Indlæg:
688/32
Amen sonofon net!!! så kan man jo ikke bruge det til en skid... :(


CrazyEyes^DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 20:00:42
Svar/Indlæg:
2388/52
sonofon's net er da godt nok!


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 20:43:47
Svar/Indlæg:
3410/199
Så vidt jeg ved, er Sonofons net det næstbedste i landet mht. dækning. Jeg har haft Telia før, og det var mildest talt skuffende.
Lige nu er jeg kunde hos CBB, og deres dækning har nu ikke skuffet mig.


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-10-2007 21:15:25
Svar/Indlæg:
1028/33
hmm har Telia og rejste en del rundt i dk... aldrig et eneste udfald :)


Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 00:34:51
Svar/Indlæg:
1198/35
#11
Sonofon er ved at udbygge deres net for et tre cifret million beløb. Det skulle gerne blive bedre end TDCs eller i hvert fald komme på højde med det.


Atomizer
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2007 22:44:52
Svar/Indlæg:
688/32
#15 det lyder godt.

Jeg oplevevede desværre problemer med dækningen, men jeg bor også i et tyndere befolket onråde end mange af jer andre. Jeg har dog ikke haft problemer siden jeg skiftede til TDC's net.

Glæder mig dog til det bliver udbygget så vi kan få noget mere konkurrence.