Teleselskaberne TDC og Telia sætter ikke skræk i livet på 3 med udmeldingen om at de to giganter nu vil tilbyde et flatrate-produkt i stil med 3's mobile bredbånd.
»Vi er jo altid glade for at få noget konkurrence, fordi de også kan være med til fortælle om mobilt bredbånd,« siger 3's pressechef Stine Green Paulsen.
Selvom 3 hele tiden har kalkuleret med at miste markedsandele, når nye kommer til, så mener pressechefen ikke, det er så slemt: Det betyder nemlig, at 3 får hjælp til opgaven med at skubbe markedet markedet igang.
»Jeg ved ikke, hvor meget TDC vil gå ud og slå på tromme for det. Men jo mere, de fortæller om, hvad mobilt bredbånd er, jo bedre er det,« mener Stine Green Paulsen.
Hun hæfter sig samtidigt ved, at 3 stadig har den bedste dækning med lidt over 80 procent. Så godt kommer TDC ikke til at dække i starten.
»Vi forventer at dække 62 procent af befolkningen med 3G ved årsskiftet 07/08. Licenskravet er 80 procent med udgangen af 2008,« siger Mads Middelboe, direktør for TDC Mobil Norden.
TDC er dog glade for, at 3 har knækket nøden.
»Vi vil bruge Turbo 3G til at fastholde og udbygge vores position som markedsleder samt øge dataomsætningen. Set med vores øjne passer det os derfor fint, at "3" har brugt tid, kræfter og penge på at modne markedet,« fortæller Mads Middelboe.
Han mener endvidere, at computeren i første omgang vil drive brugen af mobilt bredbånd, men at vanerne så senere vil blive overført til mobilen, fordi kunderne vender sig til at være på internettet, mens de er på farten.
Link: http://warehouse.ncom.dk/lbb.php/1001/1474820412/MjAwNy0xMS0xNixod3Rkaw==/aHR0cDovL3d3dy5jb21vbi5kay9pbmRleC5waHAvbmV3cy9zaG93L2lkPTMzNTkx
Nyhed leveret af http://Comon.dk