Det skinner ofte igennem, at nVidia har et ganske tæt samarbejde med diverse spilproducenter, hvilket kan give en ydelsesforbedring hos deres produkter - og naturligvis en portion reklame. "The way it's meant to be played"-samarbejdet, med den tilhørende branding, har altså gået sin sejrsgang i de fleste af EA og Ubisofts titler.
AMD/ATi er derimod ikke indenfor i varmen på samme måde, som deres konkurrent er. Deres modsvar kaldet "Get in the Game", havde sin debut hos Valve, og startede med HalfLife2 og HL Episode One. Samarbejdet gik udpå at optimere spillene til ATi's Radeon grafikkort, samt sælge flere grafikkort(og spil) ved, at uddele tilgodebeviser på HL2 i grafikkortenes bundle, hvilket blev markedsført med Radeon9600 og 9800.
Selvom nVidia altså ligger ret lunt i kanen med spiludviklerne, har AMD/ATi nu fået en god aftale hjem med Blizzard, som bl.a. står bag Warcraft, Starcraft og Diablo; som alle er ekstremt populære serier. Noget der helt sikkert vil styrke AMD/ATi i dets position på markedet for grafikkort - og hvem ved, måske endda også hele platforme?
Link til kilde:
http://fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8036&Itemid=34