Microsoft annoncerer d. 22 og 23 den næste version i rækken af DirectX softwaren. Rygterne svirrer og indtil nu ved vi at den bl.a. står på shader model 5.0.
Intel har nok så mange ønsker for at den nye software understøtter raytracing, indtil nu er der dog intet om det. Dette kan vise sig at være et stort slag i maven på intels grafikmodel.
Hvad der stadig står ubesvaret er om Microsoft tager kritikken fra den sidste model, Dx10, med sig og lader Windows XP komme med i lejen. Det er selvfølgelig uvist og man skal nok ikke satse på at
et styresystem der datere helt tilbage til 2001 kan lege med den aller nyeste teknologi.
"
The big feature of DirectX 11 is Tessellation/Displacement while we also heard that Multithreaded Rendering and Compute Shaders are part of it. DirectX 11 also brings Shader model 5.0 but we don't know many details about it.
It looks like DirectX 11 will stick to rasterization as there is no any mentioning of Ray tracing support"
[Update] Microsoft har udtalt at Raytracing IKKE bliver implementeret. Det trods deres kommende grafikplatform skulle være en atlet til netop den disciplin.
Link:
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8345&Itemid=1
http://www.fudzilla.com/index.php?option=com_content&task=view&id=8370&Itemid=34