Ikke flere tv fra Pioneer!

Diverse d.  10. februar. 2009, skrevet af arsenio3d 40 Kommentarer.  Vist: 1450 gange.



Krisen tager endnu et offer, som så mange andre firmaer har Pioneer følt konkurrencen, og ikke mindst krisen som rasere for tiden.

Efter fem år med underskud, har Pioneer måttet kaste håndklædet i ringen, og stoppe produktionen og salget af deres berømte fladskærme.

det er den japanske avis Nikkei Times der afslørede de triste nyheder, Pioneer er eller kendt for at levere det ypperste inden for fladskærms tv.

Pioneer kommentere selv at de kun overvejer dette, men da de ikke har fremvist noget til CES tolker mange det som et definitivt farvel til fladskærms kongen...

Dermed er det endnu et signal om at krisen ikke har taget sit sidste offer, og at der sagten kan vente flere konkurser eller andet i den stil, lige rundt om hjørnet.

Kilde:http://www.comon.dk/news/pioneer.dropper.tv-branchen_39662.html
anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:40:24
Svar/Indlæg:
5891/423
HVAAAD!??! WTF!?!? De lavede jo de bedste TV'et!

NEJ Nej NEJ NEJ! :'-( :no: 😕 😐 😩 :'-(


DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:43:20
Svar/Indlæg:
6531/410
skal vi ikke samle alle de der finans spekulanter på en øde ø og smide en abombe.

sikker en masse lort de har fået lavet.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:43:28
Svar/Indlæg:
2823/238
#1 Ja men hvem køber dem, når man kan få 3-4 32-40" fjernsyn for de samme penge?

fjernsynene er vildt billige idag, og bliver bedre og bedre... det er svært at overbevise hr. og fru jensen om at de skal bruge 15000kr MERE på et Pioneer end på et Samsung 40" med DVB-t og DVB-C Mpeg4 og full HD.......

Det er feinschmekker produkt.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:43:55
Svar/Indlæg:
5891/423
#2 Det vil sige halvdelen af jord kloden? 😲


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:45:25
Svar/Indlæg:
512/68
Det er vist stadig spekulation - omend den avis vist ret ofte har ret.
Men ja, det ville da være trist - så må vi jo bare håbe panasonic kan overtage tronen værdigt!
#3 - ja, men der er jo stadig folk som køber gode biler. Det er jo ikke alle der køber fiat selvom man kan for 100k som både har hjul og ret!


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:54:54
Svar/Indlæg:
2333/391
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:'-( Og der lige havde besluttet mig for at købe et....




Mon Panasonic så stiger i pris nu ?

Panasonic, laver godt tv også! men og et stort MEN, deres design er ik særlig pænt :(


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:55:54
Svar/Indlæg:
5891/423
#6 det er pisse trist, min fars ven, har lige købt et 52 tomme... hold kæft jeg har aldrig set sådan en god farve, på så stort TV!


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 21:59:42
Svar/Indlæg:
2333/391
#7 Kender ik til deres LCD serie, men deres plasma var jo KONGE !!!!


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 22:02:11
Svar/Indlæg:
3907/73
Ja det er super gode skærme, men deres topmodeller er langt fra prisen værd sammenlignet med andre skærme som er væsentlig billigere. Som f.eks. Samsung's 8 serie.


Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 22:02:14
Svar/Indlæg:
2072/117
Det er så nu jeg skal igang med at overtale min far til at udskifte det nuværende Pioneer 50" med et nyt Kuro.


korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 22:30:31
Svar/Indlæg:
1081/251
Det er jo stadig langt fra sikkert at dette sker. Og jeg siger no way. For det er ikke på tv siden at pioneer mister deres penge og derfor ville det jo være dumt at lukke den del ned. Jeg tror IKKE en meter på det. Det har verdens bedste produkt og det lukker de ikke bare ned.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 22:31:04
Svar/Indlæg:
5891/423
#8 har jeg sagt det var et LCD 😛 ? ej... Det var et 52 plasma, eller var det et 50plasma? 😴


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 22:32:52
Svar/Indlæg:
3907/73
#11

Ja de har det bedste produkt, men til en pris produktet ikke er værd. 🙂


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2009 23:36:33
Svar/Indlæg:
1643/172
Men havde Pioneer ikke outsourcede plasma tv produktions ud til Panasonic (Matsushita) for over et år siden? Så hvorfor vil de stoppe produktionen af plasma tv når de ikke selv står for produktionen af dem alligevel? Men mon ikke de sælger retten til at bruge KURO teknologi og brand til Panasonic når de alligevel har stået for deres tv produktion det sidste års tid. Så på en eller anden måde skal Pioneer teknologi nok overleve i form af andre producenter der overvejer at købe teknologien og brandet. Måske ser vi en et Panasonic KURO serie tv snart 😀 til den halve pris af hvad Pioneer tog for deres TV'er.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 00:01:35
Svar/Indlæg:
786/83
#13

Hvad mener du? Et 50" Pioneer kan erhverves for godt og vel 15.000 kr. i dag. Det synes jeg, er en god pris i forhold til yelse.


/Henrik


#16
pekr
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 07:07:00
Svar/Indlæg:
119/2
Et 5090 Pioneer kan erhverves for omkring 17k her hjemme. Og det må siges at være en rigtig god pris. Det er uden tvivl det tv med den bedste billedekvalitet på markedet i dag. Når man opvejer pris kontra kvalitet så synes jeg bestemt det er en god pris. Men jeg synes nu også at Panasonics nye ser rigtige fine ud. Bliver spændende at se deres priser.


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 07:34:05
Svar/Indlæg:
2263/135
Det er da godt nok synd, men er dog ikke til deres tv. Flot design ingen tvivl der.

Håber da ikke der er flere som er ved at bukke under...


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 07:45:11
Svar/Indlæg:
7111/480


korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 08:32:21
Svar/Indlæg:
1081/251
#13 100% jow det er. der er ingen der bare kommer tæt på. Panasonic er super godt med men stadig ikke det samme som en 5090.

Det var noget andet hvis det var B&o vi taler om når det kommer til tv. De er på ingen måde deres penge vær. ( det kommer fra en mand som har haft B&O i hele huset de sidste 15 år. )


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 10:52:44
Svar/Indlæg:
3907/73
#19

Man kan godt høre du ikke har set Samsung's nye 8 serie, for de ligger meget tæt op af netop Pioneers 5090 model. Der får du bare lige et par andre lækre detaljer oveni.

Så at ingen kommer tæt på er noget vås som for mig til at tvivle meget på din forstand på netop dette emne.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 12:26:43
Svar/Indlæg:
786/83
#19

Det er jeg bestemt ikke enig med dig i.

Jeg synes, at Pioneer er væsentlig bedre end Samsungs nye 8-serie.

Til din fordel, skal jeg dog indrømme, at jeg endnu ikke har set Samsungs 8-serie i kalibreret tilstand, men jeg tvivler nu også på, at det har samme muligheder for kalibrering som Pioneers 5090-model.

Det er dog smag og behag. Jeg går efter et TV, der kan vise et så nøjagtigt billede som muligt - ikke alle de pangfarver osv. - og her mener jeg, at Pioneer er sine konkurrenter overlegne. Jeg går ikke så meget op i lækre detaljer, såsom hvilken type tuner, der er indbygget samt hvor mange indgange, det har - jo, designet må godt være pænt. Alt det andet gejl klarer en ekstern tuner samt scaler.


/Henrik


KlapHat
 
Superbruger
Tilføjet:
11-02-2009 13:04:15
Svar/Indlæg:
212/109
Ud med alt det fis :D

Det eneste rigtige er mit Mirai DTL 32 ting som også har været til test her inde ;) det kostede HELE 2800kr. og det er bare noget der virker på trods af den skyhøje pris ;D


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 13:24:01
Svar/Indlæg:
2333/391
#12 Okay gik jeg bare udfra, da de ikke har lavet plasma i 52" :)


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 14:11:56
Svar/Indlæg:
3907/73
#21

Hvordan kan du så konstatere sådan noget hvis du ikke engang har set skærmene ved siden af hinanden?


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 14:44:13
Svar/Indlæg:
786/83
#24

Det behøver jeg ikke. Jeg ved, hvordan Pioneer TV'et ser ud, når det er kalibreret.

De Samsung 8-serier, jeg har set in action, kommer har ikke i nærheden af Pioneer. Det er min vurdering. Forskellen er til at spotte, selv om de ikke står ved siden af hinanden.

Jeg vil da godt give udfordringen tilbage. Har du set dem side by side i kalibreret stand?


/Henrik


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 18:16:52
Svar/Indlæg:
512/68
Det her behøver jo ikke udvikle sig til en stor krig imellem hvad der er godt og skidt.
Der er vist ingen tvivl generelt set (ud fra mange mange test) at Pioneers er det absolut bedste tv. Og de 17k er vist ikke for dyrt for et supertv i 50"!
Problemet idag er at folk er bedøvende ligeglade med kvalitet af fjernsyn (læs = den alm befolkning som ikke går op i det) og vil hellere have Philips 32" med mpeg4 i skodkvalitet til 5k, ligemeget hvor dårligt billedet er...
Det er jo så bare ærgeligt for resten af os som går op i hvad vi ser på!

Men lad os nu se hvad fremtiden byder på. Det er jo som sagt ikke sikkert endnu.
mht de folk som havde tænkt at købe et pioneer nu, det er der jo overhovedet ikke noget i vejen med - det er da bare at købe mens de stadig er der. Pioneer går jo ikke ned, så Tv'et kan stadig komme til rep mm.

Og nu må vi jo lige se hva Panasonics nye lineop byder på. Det skulle vist begynde at nærme sig Pioneers...jeg glæder mig i hvert fald til næste måned når de rammer DK! 😀


korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 19:19:03
Svar/Indlæg:
1081/251
#20 ZzzzzzZZzzz jeg ved nok mere om dette end du kan google dig frem til. OMG siger jeg bare til det. og nu har jeg set de 2 side by side på en messe og ja der skal man jo være en del blind hvis man ikke kan se hvad der er best. Men jeg skal ikke bruge min tid på at sætte dig ind i disse ting. det er jo 100% op til. Du er bare helt forkert på den.. Jeg tror du kan få en del hjælp ved at læse og sætte dig ind i sådan ting. Jeg siger ikke at samsung ikke er godt for det er det da. men ikke som en Pioneer. jeg så en Samsung 9-serien med LED-teknologi i test rum for 14 dage siden og den er også helt ok men jeg syntes stadig at Pionner er the king.


#21 ???? er det ikke til #20 og ikke mig. For vi er jo kommet frem til det samme 🤣



MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 21:50:36
Svar/Indlæg:
3907/73
#27

Hvad er det for en messe hvor Samsung havde stand ved siden af Pioneer om jeg må spørge, bare af nysgerrighed?

Men måske du skulle læse lidt omkring på nettet og se nogle sammenligninger imellem de to skærme.

Men din måde at tale på herinde og gøre dig bedre end andre mennesker er overhovedet ikke noget jeg gider bruge min tid på og havde du forstand på tingene rent teknisk så ville du heller aldrig begive dig ud i sådan en diskussion som du har gang i her.


korben
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 22:19:07
Svar/Indlæg:
1081/251
#28 "copy/paste fra din tråd" Så at ingen kommer tæt på er noget vås som for mig til at tvivle meget på din forstand på netop dette emne.

Det har ikke noget at gøre med at gøre mig bedre. Men når det kommer til dette emne så er det nemlig noget jeg ved en del om. Og så pisser du mig af med at skrive sådan noget. Men ved du hvad. jeg gider ikke bruger mere tid på noget så lavt som dette. og 8 er ikke deres nye serie det er jo 9 men det har du jo nok styr på.


og der var ikke en messe hvor samsung har haft en stand ved siden af Pioneer. Men jeg var i test rum ved BBC Technology hvor vi lavet test af 720p vs 1080i/p og der brugte vi de 2 monitors til consum ref.

En af de bedre sider når det kommer til dette emne er www.flatpanels.dk og der syntes jeg da du skal læse lidt på TV- og monitoranbefalinger


Jeg gider ikke bruge mere tid på dette. Så du skal ikke gå ud fra at der kommer flere svar. du skal bare huske at du satte det hele igang. Og så får man samme tur retur.




MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 22:56:32
Svar/Indlæg:
3907/73
#29

Nu du er så glad for flatpanel så prøv at spørg omkring Samsung's 8 serie derinde.

Nej du vil ikke bruge tid på mig, hvorfor svarer du mig så efter jeg har skrevet at jeg ikke gider diskutere med dig, da du prøver at fremstå som bedrevidende.


speed
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 22:59:24
Svar/Indlæg:
786/83
#27

Du har helt ret. Min kommentar var et svar på #20's indlæg.

Når alt kommer alt, er det jo smag og behag. Jeg skal absolut ikke gøre mig til smagsdommer, når det kommer til valg af TV. Det er jo op til den enkelte. Det er jo denne person, der skal leve med TV'et.

Ud fra evnen til at gengive et korrekt billede som muligt, mener jeg dog stadig, at Pioneer er kongen.

Man kan vel sammenligne det lidt med HiFi. Nogle er til anlæg, der gengiver musikken så korrekt, som musikeren ønsker det. Andre er til anlæg med lidt mere bas osv.


/Henrik


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 22:59:59
Svar/Indlæg:
512/68
Kan vi ikke holde os til emnet?
Det er en nyhed omkring evt stop af Pioneers TV!
Evt diskuter over PM
Og så fortsat god onsdag... 😛


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2009 23:01:37
Svar/Indlæg:
3907/73
#31

Enig i at de er kongen, jeg hænger også mest fat i at Korben ligefrem sætter dem i en liga for sig selv, hvilket han ville vide at de ikke er mere hvis han beskæftiger sig så meget med det som han siger.


Molbech
 
Overclocker
Tilføjet:
12-02-2009 11:31:58
Svar/Indlæg:
81/14


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 12:32:05
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg har lige bestilt et LX5090 idag 😀 De skulle komme på lager i uge 8 el. 9...

Jeg håber det bliver starten i uge 8 hvor jeg har ferie, og så skal jeg heller ikke undvære et tv i al for lang tid hehe...

Uh nu glæder jeg mig som et lille barn :D


Beaviz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 13:18:10
Svar/Indlæg:
3214/18
#35 Havde du ikke lige købt et nyt LG plasma? 😲 🙂


bodyman
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2009 22:03:46
Svar/Indlæg:
2333/391
#36 Jo jo :)


Theisw
 
Overclocker
Tilføjet:
12-02-2009 22:43:04
Svar/Indlæg:
1/0
Vis mig lige en side hvor hvilket som helst Samsung fjernsyn slår et Pio plasma.

Og jo, Pio er stadig kongen. Refferencemodel er ikke en høj score, det betyder at ALT sættes op imod pågældende model.

Og INGEN har væltet Pio af pinden, ligegyldigt om du så har stået på en padebeklædt græsmark i Eventyrland og set de to skærme side om side mens du tyggede sjove svampe.


Men noget helt andet, hvad med teknologien bad Pio plasma? Den kan vel sælges videre?

Håber virkelig at det er rentabelt fortsat at lave superskærme.



MadsAG
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2009 00:42:33
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg er en lykkelig ejer af et Samsung 52" Serie 8 LCD, kalibreret og det hele. Vildt lækre farver og andet, opsætteren der også kalibrerede det, sagde han aldrig havde set så flot en LCD skærm. Han ville ellers have foretrækket at vi fik en projektor/plasma.

Men han blev vildt overrasked.

Dog var farverne og lyset _HELT_ forkert før det blev kalibreret.


MartinRos
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-02-2009 15:21:50
Svar/Indlæg:
3907/73
#39

Samme skærm jeg har mi9g herhjemme, er fandeme glad for den. 🙂