nVidia har nu udgivet en guide til, hvordan software-udviklerne kan indbygge raytracing, i deres programmer til nVidia-grafikkort.
nVidia er dermed de første der viser at det kan lade sig gøre at ray-trace på et grafikkort realtime.
NVIDIA application acceleration engines unveiled at Siggraph 2009 include:
NVIDIA OptiX engine for real-time ray tracing
NVIDIA SceniX engine for managing 3D data and scenes
NVIDIA CompleX engine for scaling performance across multiple GPUs
NVIDIA PhysX 64-bit engine for real-time, hyper-realistic physical and environmental effects
Det er især den første del der er spændende her, da det er raytracing-delen. De andre giver næsten sig selv.
Det her er ret sikkert noget der kan give Intel grå hår i hovedet, da deres kommende grafikkort er bygget med mål for at være fantastisk til raytracing, der dog minder mere em en almindelige CPU, end et alm. grafikkort.
http://www.techpowerup.com/100962/NVIDIA_Launches_The_World_s_First_Interactive_Ray_Tracing_Engine.html
Læs mere om raytracing her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ray_tracing_(graphics)