Meget dyr prisfejl hos internet-butik.

Diverse d.  24. maj. 2010, skrevet af Stensgaard 17 Kommentarer.  Vist: 909 gange.

Det er normalt, når man holder udsalg, at man taber penge på visse varer for at lokke kunder til. Men i fredags var tabet grotesk for den online butik 6pm.com.



Der må være nogen, som i den grad skylder kvajebajere, for i fredags kostede alt, som var på tilbud i butikken, 49,99$ - og det vil sige næsten alle varer. Nogle varer blev dyrere, men der var også en hel del, der blev meget billigere, for 6pm.com har også varer til over 1000$.

Da fejlen blev opdaget, blev hjemmesiden lukket øjeblikkeligt, og der blev arbejdet hårdt for at rette fejlen. Men 6pm.com har altså valgt, at alle de, som nåede at handle for 49,99$, får gennemført deres handler. Og respekt for det - den beslutning koster firmaet 1,6 millioner dollars. Men man skal jo leve op til et slogan, som lyder "Shop. Save. Smile."

Link: http://www.tgdaily.com/unbalanced/49907-internet-retailer-6pmcom-makes-expensive-mistake
sesam
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 18:33:54
Svar/Indlæg:
2516/381
Ja det kunne komplett lære meget af..

Har købte en del ting hos dem, hvor de efterfølgende har kontaktet mig, for at fortælle at tilbudet var slut på det tidspunkt hvor jeg købte hos dem..eller at det var en fejl at det var sat til prisen..

hvor efter jeg hver gang har annuleret ordren. 😕

Så respekt til 6pm,,


Grespion
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2010 18:41:37
Svar/Indlæg:
6/0
#1 mener helt bestemt at komplett holder ansvaret på den pris de annoncerer med på nettet, det var oppe og vende i en KONTANT udsendelse på dr1 så vidt jeg husker og mener også retten har været inde over ligende sager, og mener at lovgivningen her i danmark er blevet lavet sådan at hvis en butik sender en ordre bekræftelse på varen så er aftalen bindende og så skal de sælge til den annoncerede pris.


sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2010 18:48:34
Svar/Indlæg:
166/36
#2

Ja i følge lovgivningen skal en ordre fuldføres ved den pris som der står på ordrebekræftelsen, desværre er der bare ikke nogen som håndholder reglen så vi kan ikke gøre meget ved det hvis stedet nægter at gøre det :(

Bestilte 5x biletter til clash of the titans hos cinemaxx kbh, vi så at biletten kostede 0kr, og det stod der også da vi havde bestilt så vi tænkte fedt gratis bio tur, men cinemaxx nægtede os det, selv da vi kontaktede de der forbrugerbestyrelsen og de tog kontakt til cinemaxx, men det hjalp ikke meget.


Jacob
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2010 18:55:28
Svar/Indlæg:
4/0
En pris med fejl er kun gældende, idet man ikke har handlet i ond tro. Hvad der så er ond tro, er en vurderingssag, men får man et tilbud som #3 med gratis biografbiletter, ville jeg umiddelbart mene at det virker for godt til at være sandt - dermed ond tro.


Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 19:00:33
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg vil heller ikke mene, at 6pm.com har været forpligtede til at acceptere handlerne - men de må jo have ment, at det på sigt ville være dyrere at skuffe kunderne. Og det tror jeg såmænd, de kan have ret i.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 19:00:56
Svar/Indlæg:
3233/128
#2-3 Fuldstændig forkert.

#4 Har 100% ret


Lazare
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2010 19:06:34
Svar/Indlæg:
63/0
Hvorfor har folk så store skyklapper på når det kommer til firmaer?
Skal alle firmaer bare ned med nakken hvis de laver en fejl?

Hvis din ven siger han kan slå din græsplæne for en 50'er men pludselig finder ud af at hans græsslå maskine er i stykker - så skal han bide græsset af med tænderne eller hvad?

Vi kan da alle lave fejl - også firmaer - folk der gider bruge deres tid og deres liv på at hive et firma igennem forbrugerstyrelsen for en trykfejl el. lign. har simpelthen for lidt fritid og er bare grådige mennesker der ser en chance for at nyde godt af andres fejl.

Attituden til den slags sager er simpelthen så smålig i Danmark og jeg er ved at være godt træt af det!

Hvorfor er det ikke folk tænker lidt mere sympatisk og indberetter fejlen til firmaet i stedet for at udnytte det? Som f.eks. sjabnix der forsøger at udnytte CinemaXX på det groveste i stedet for at være flink og lige give dem et kald - så kunne det være de var blevet glade for hans hjælp og havde kvitteret med en gratis biograf tur og så kunne alle være glade!!


sjabnix
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2010 19:12:35
Svar/Indlæg:
166/36
#4

Det var ikke i ond tro da vi havde planlagt inden at tage ind og se den (: Det var først da vi så ordrebekræftelsen, eller altså der hvor prisen står for antal billeter vi lagde mærke til det.


Svaage
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2010 19:14:27
Svar/Indlæg:
896/29
#7 Enig :yes:


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
24-05-2010 19:16:04
Svar/Indlæg:
14079/622
-> #7

Helt enig.
Mener klart, at det er et udtryk for folks grådighed.

Det er klart, at loven skal beskytte forbrugerne, så butikkerne ikke bare kan gøre, hvad det passer dem. Men loven skal ikke beskytte misbrugere.



Ikke desto mindre, er det da god stil af 6pm 🙂. Kan dog også huske at Komplett solgte et demografikkort, hvor rigtig mange ved en fejl kunne bestille. Og der fik folk da nye kort til demoprisen 🙂.


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
24-05-2010 19:16:55
Svar/Indlæg:
3636/386
#1 - Nu kender jeg til lignende sager fra Komplett, men hvis produktet ikke er sendt fra deres lager, så har du kun modtaget en bestillingsbekræftelse og ikke en ordrebekræftelse. Den kommer nemlig først, når varen er afsendt. På den måde tager de netop forbehold.

Da deres hjemmeside på et tidspunkt lige efter release på HD5000 serien lavede fuck up på et demo HD5770 fra HiS til 700 kr., valgte de - til trods for, det kun var ét stk. - at sende sprit nye til alle dem, der havde fået handlen igennem alligevel.


Saint
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 19:17:49
Svar/Indlæg:
1971/31
#8

Som han er inde på er ond tro også et andet ord for; for godt til at være sandt 😉


Verdenshersker
 
Passiv Hwt crew
Tilføjet:
24-05-2010 19:19:47
Svar/Indlæg:
3636/386
Emilios var sgu hurtigere der :)


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 20:44:33
Svar/Indlæg:
5474/39
Tro er det ikke typisk noget man gør, når man snakker religion.

Det andet med, at nå man ser noget er for billigt til være sandt. Så er det jo op til en selv, om man vil prøve se om man kan få varen til den pris. Det er lidt i stil med den side, hvor man skulle gætte prise en på en varer. Der vil jeg også være bange for, at det er hittegods. Hvis man eksempel vis, kan få et omega ur til 1 krone...

Så er det der, hvor jeg ikke tror på den omega ur er original eller hittegods...


Simon
 
Superbruger
Tilføjet:
24-05-2010 21:34:26
Svar/Indlæg:
485/31
så et Maximus exstreem 3 til 1.244.999 kr hos shg for en måned siden 🤣


Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-05-2010 22:36:56
Svar/Indlæg:
825/76
Men man skal jo leve op til et slogan, som lyder "Shop. Save. Smile."

Der fik jeg altså ondt af dem ☹
😛 og ingen ironi


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Desyncer d. 24-05-2010 22:37:36.


Selas
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-05-2010 00:30:48
Svar/Indlæg:
2845/91
De får nok en god slat af pengene tilbage i form af positiv reklame, stadig god stil. 🙂