På de seneste år er det sket en hel masse ting på markedet for bærbare computere. Apple kom med deres laptops og blev enormt populære og mange af de andre producenter, indså at hvis de ikke gjorde noget, så ville de ikke kunne konkurrere med Apple.
Så var det at Intel kom ud med en standard/kategori, som de døbte Ultrabook. Hvad var nu det? Det er en betegnelse for bærbare computere, som er lette, har hurtige opstartstider, god batteritid og andet - alt sammen præcist specificeret af Intel, bortset fra udformningen af selve computeren. Med det ene formål - at give Apple konkurrence på laptop segmentet.
Nu forsøger Intel så at promovere deres Ultrabooks (Intel sælger ikke Ultrabooks, red.) og til det formål har de lavet en - ganske sjov - reklamefilm. Den handler ikke om Intel som firma eller om en ny mikroprocessor, men derimod hvordan Ultrabooks vil - ifølge Intel - (r)evolutionere måden vi bruger computere på. Herunder er reklame filmen
Om den ultra-dyre (Anslået omkostninger 500-600 millioner DKK, red.) reklamekampagne vil give salget af Ultrabooks er endnu uvidst.