Denne pressemeddelse er kommet ind i vores indbakke. Det lover rigtigt godt og Huawei er da også inde i en god stimme med nye telefoner i lækker kvalitet.
Huawei Danmark:
”Sådan bliver vi blandt verdens største”
’Make it Possible’ hedder Huaweis nye branding-strategi. Den skal medvirke til, at Huawei bliver et af verdens 100 største brands inden for de kommende år.
København, den 23. maj 2013 – Kuglerammen har været rødglødende de sidste år hos Huawei, som for kun seks år siden åbnede sit kontor i Danmark. I 4. kvartal 2012 opnåede Huawei status som verdens tredjestørste smartphone-producent kun overgået af Samsung og Apple.
Men vækstambitionerne har bestemt ikke nået loftet endnu, og Huawei lancerer nu med branding-strategien ’Make it Possible’ ønsket om at nå helt til tops. Make it Possible handler ikke om at hævde at kunne gøre det umulige (det ses også tydeligt i Huaweis nye video), men om at flytte grænsen for, hvad vi tror kan lade sig gøre. Om at skabe nye muligheder gennem innovativ teknologi. Det har Huawei gjort ved at lytte til forbrugernes ønsker:
”I sidste måned lancerede Huawei Ascend Y300, der netop er skabt med udgangspunkt i brugernes ønsker. Smartphonen er nemlig den første af en række smartphones fra Huawei, som er henvendt til førstegangsbrugere – en målgruppe, som få andre producenter interesserer sig for. Væk er de komplicerede brugerflader. Huawei Ascend Y300 er brugervenlig og kan fås til en ganske attraktiv pris omkring de 1.000 kr.,” siger Jing Cui, Device Country Manager, Huawei Technologies Denmark.
Mere design og kvalitet for pengene
En anden vigtig brik i Make it Possible er at give brugerne helt nye spændende, positive oplevelser og udfordre grænserne. Det gør Huawei med Huawei Ascend P2, som er verdens hurtigste smartphone til surf på 4G-netværket – og det skyldes Huaweis innovative cat. 4-teknologi. P2 har også en lynhurtig quad-core 1.5 GHz processor og et batteri på 2.420 mAh, som er langt mere udholdende end andre produkter i samme prisklasse. P2 kommer på det danske marked i næste måned
”Jeg tror, at Ascend P2 vil ændre danskernes syn på, hvor meget lækkert design og kvalitet, de kan få for pengene. Vi går bevidst mod fordommen om, at design og kvalitet skal gøre ondt i pengepungen,” siger Jing Cui, Huawei Technologies.
Vækst på 10 procent
Efter mere end 25 vækstfulde år i branchen har Huawei stor erfaring med telekommunikation, og den erfaring trækker virksomheden på i udviklingen af ny smartphoneteknologi. Huawei indledte for to år siden overgangen fra at være et business-brand til at blive et forbruger-brand, fra producent af traditionelle telefoner til smartphones og fra producent af low end til high end smartphones.
Vækstpilen hos Huawei Device har peget stærkt opad de seneste år. I 2012 leverede virksomheden 127 millioner enheder, heraf 32 millioner smartphones og nåede en omsætning på USD 7,5 milliarder, svarende til 43 milliarder kroner. Og det er 10 procent højere end resultatet i 2011.
Huawei har desuden haft stor succes i Danmark hos operatørerne med salg af mobile 3G- og 4G-bredbåndsprodukter, og virksomhedens smartphones kan nu købes hos nogle af de største teleoperatører i Danmark: TDC, Telia og 3. Et godt resultat taget i betragtning af, at Huawei kun har solgt smartphones på det danske marked i mindre end to år.
Læs mere om Huawei på:
www.huaweidevices.dk
www.facebook.com/huaweidevicedenmark
www.youtube.com/user/HuaweiDeviceDenmark