Nvidia Introducerer G-Sync til skærme

Grafikkort, NVIDIA  d.  30. oktober. 2013, skrevet af morra19 8 Kommentarer.  Vist: 2970 gange.

Nvidia Introducerer G-Sync til skærme

 

 

Det har været et problem siden tidernes morgen, at grafikkort og skærme ikke kunne synkronisere skærmbillederne i den hastighed de blev leveret fra grafikkortet. Men dette er slut nu, da Nvidia har fremvist deres G-sync til skærme, som skal få skærmen til at vise præcis den mængde billeder som grafikkortet producerer.

Siden tidernes morgen har monitors haft en fikseret opdateringshastighed, typisk 60 gang i sekundet (60 hertz). Men som følge af den dynamiske opdatering af videospil afhængig af hvor meget eller hvor lidt der sker på skærmen, så vil GPU og Monitor aldrig mødes i en perfekt synkronisering, hvilket fører til Screen tearing.

 

[Screen Tearing] - Billedet er lånt fra Gigantbomb.com

 

Man kan selvfølgelig aktivere V-SYNC, hvilket eliminerer Screen tearing, men som så kan give "lag" eller "Stutter", grundet GPUen og monitorens forskellige opdateringsfrekvens. Alt dette skulle være historie med det nye Nvidia V-Sync, da skærmproducenter inkorporerer en lille printplade i deres skærrm, som kommunikerer med grafikkortet - det være sig Nvidia grafikkort - og derved leverer perfekt synkronisering. Et billede fra grafikkortet svarer til et billede på skærmen. I princippet kan du stadig få en hakkende oplevelse, hvis grafikkortet nu kun leverer 15 billeder i sekundet, så viser din skærm også kun 15 billeder i sekundet. Da det menneskelige øje registrerer 24 billeder i sekundet vil du derved opleve at det hakker.

 

 

De fleste større skærmproducenter og spiludviklere har allerede givet deres tilsagn til den nye teknologi, og ASUS, BenQ, Philips og ViewSonic udtaler alle, at de ikke kan vente med at få de nye chips i deres skærme, og at det vil revolutionere spiloplevelsen på en PC.

 

Kilde: http://www.techpowerup.com/192784/nvidia-introduces-g-sync-technology-for-gaming-monitors.html

Don
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2013 11:36:34
Svar/Indlæg:
644/8
Lyder fedt! V-Synd uden tab af FPS!

Jeg har altid kørt med vsync frem for eye candy, da jeg slet ikke kan holde screen tearing ud.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
30-10-2013 13:14:31
Svar/Indlæg:
6368/477

Lyder fedt! V-Synd uden tab af FPS!

Jeg har altid kørt med vsync frem for eye candy, da jeg slet ikke kan holde screen tearing ud.

Don Kam skrev d. 30-10-2013 11:36:34


Du kan jo godt køre fuld grafik med fuld AA og AF med vsync...


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2013 13:23:54
Svar/Indlæg:
857/27
Kør 120Hz med blur bust = nada lag og nada sync problem. Det store minus er så lidt tab af farve.

Men det lyder godt.


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2013 14:54:01
Svar/Indlæg:
3746/627
#3
hvad er blur bust?


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2013 16:24:37
Svar/Indlæg:
4337/121
#4 indsæt selv et "r" der hvor det passer 😉


las
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-10-2013 16:33:46
Svar/Indlæg:
2151/51
Vsync skodder jo i 9 ud af 10 spil da det laver inputlag så personligt bruger jeg det stort set aldrig. Hellere FPS limiter så, det får man i det mindste ikke delay af..


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-11-2013 12:20:24
Svar/Indlæg:
3746/627
#5 ???
måske blur burst ? det bliver jeg ikke klogere af..


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af mbm d. 04-11-2013 12:21:51.


Bwana
 
Superbruger
Tilføjet:
04-11-2013 13:43:54
Svar/Indlæg:
132/3
"...det være sig Nvidia grafikkort..."

Udtrykket "det være sig" plejer at indbefatte et eller..

Brød feder - det være sig hvede- eller rugbrød...

Så sætningen: "...som kommunikerer med grafikkortet - det være sig Nvidia grafikkort - og derved leverer perfekt synkronisering." er kluntet.



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Bwana d. 04-11-2013 13:45:48.