Med kun enkelte dage tilbage af januar og stadig ingen drivere i syne, tyder meget på at AMD Mantle atter er forsinket. I september løftede man ellers sløret for et alternativ til DirectX, som - ved at give spiludviklere adgang til grafikprocessorer og dermed strømline kodning - skulle kunne give langt bedre resultater end Microsofts grænseflade.
Ifølge AMDs oprindelige idé ville Mantle først blive tilgængeligt som opdatering til Battlefield 4, der skulle have været udgivet i december 2013. Kort før årsskiftet stod det dog klart, at tidsplanen ikke holdt. I stedet flyttede lanceringsdatoen til "engang i januar". Men nu tyder det hele altså på endnu en forsinkelse.
På Twitter gengiver spilleren Ruben Santana en samtale med EAs kundeservice, hvor det viser sig, at opdateringen kommer i februar. Måske. Indtil videre har hverken AMD, DICE eller EA ønsket at bekræfte en yderligere Mantle-forsinkelse.
"AMD is preparing new software updates for their latest generation of APUs and GPUs in January beginning with the Catalyst 13.35 BETA Driver which is scheduled for launch at the end of January. The Catalyst 13.35 BETA will add support for HSA and Mantle and the drivers would get even better in late Q1 2014 with the arrival of AMD's recently revealed Catalyst 14.1 BETA."
#12 Agreed 😛 Hvis bare vi får et ordentligt performance boost når det endeligt kommer gør det ikke det store at det er en måned eller to længere om at komme ud. Men så har det self også bare at være i orden når de releaser det! 😀
AMD burde fandme også være klogere end at hænge et af de helt store salgs argumenter for GCN-kortene, op på en titel udviklet under EA. Det er jo efterhånden i rigtigt mange år, at EA har været kendt for fejlbehæftede udgivelser til pc 😴
Krydser fingre for at EA for styr på deres lort hurtigst muligt. Ikke fordi jeg har meget til overs for dem, eller fordi jeg er AMD fanboy, men håber virkelig AMD får held med Mantle. Vi mangler noget konkurrence til Nvidia, og også gerne noget som i længden kan udvikle sig til et alternativ til DirectX, så ikke Microsoft skal styre om man kan udnytte den nye værktøjer som udvikles til spil-producenterne!
Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Ciric d. 27-01-2014 21:25:26.
Tror du har ret. Jeg har i hvert fald svært ved at se at BF4 skulle komme til at fungere ordentligt inden for kort tid. Og AMD's kontrakt med EA om at udkomme først kan vel heller ikke holde meget længere.
Har set på TPU og Guru3D at AMD har ytret at Mantle koden (driver) nu er 6 uger gammel og stadig på banen for januar. Tolker det som om at Dice er tæt på at være klar.
Var i øvrigt så letsindig at starte BF4 i aftes og nu kan jeg faktisk spille uden fiflen (stop MSE). Ser godt ud men med 2560x1440 er min CPU og GPU spændt godt for; det var lige før at det var Firestrike niveau; så er spændt på hvordan CPU/GPU dynamikken ændrer sig med Mantle.
Har netop leveret et stk. r9 280x toxic tilbage fordi det kørte af htil på DirectX og Sapphire sagde de intet vidste men kun kunne opfordre til at beholde det, da det sandsynligvis ville komme til at fungere langt bedre i fremtiden.. Hurra for at godt svar ;(
Kan ikke komme i tanke om en større udgivelse til PC fra EA de sidste par år, hvor der ikke har været store problemer. 😢 Hver eneste gang skal man slås med fejl, og ringe performance.
EA skal virkelig oppe sig hvis jeg skal begynde at købe deres pc titler igen!