AMD Catalyst 14.2 Beta

Bærbare d.  25. februar. 2014, skrevet af morra19 3 Kommentarer.  Vist: 1560 gange.

AMD Catalyst 14.2 Beta

 

 

Så er AMD klar med deres 14.2 driver, som skal bringe stabilitet og ekstra ydelse til Mantle. Driveren er frigivet i forlængelse af udgivelsen af AMDs næste AAA title, spillet Thief. Thief skulle være det 2. spil til at supportere Mantle, men som ovenstående viser, så er det altså først klar til marts.


 

Release Notes:

LAUNCH DRIVER FOR THIEF

  • THIEF launches today (February 25th), and it’s an exclusive partner of the AMD Gaming Evolved program. Throughout development of the PC and console versions of the game, this exciting reimagining of a classic franchise was built with AMD Radeon™ products in mind. At launch, AMD Radeon customers will have day-one support for: 4K gaming, AMD Eyefinity technology, AMD CrossFire™ technology and advantageous DirectX® 11 performance. In addition, everyone will benefit from the Square/AMD collaboration through a host of graphical effects:
  • Compute shader-accelerated depth of field for realistic focal lengths
  • Silhouette-enhancing tessellation to improve character geometry
  • Complex shadowing systems to support THIEF’s dependence on shadows as a core gameplay mechanic. This is a great example of rendering technology supporting an integral element of the game! A notable percentage of the game’s rendering budget has been spent on the novel shadowing algorithms.
  • SSAA for buttery smooth edges.
  • As a reminder, THIEF will be patched to support Mantle and AMD TrueAudio technologies in early March.

HELPFUL: We have screenshots of these effects to assist you with any THIEF/Gaming Evolved coverage you might be considering.
 
IMPROVEMENTS TO MANTLE AND MORE

  • Hangs and stuttering resolved for the Mantle codepath in Battlefield 4™; users are now encouraged to try mGPU
  • Multi-GPU frame pacing in Battlefield 3™ and Battlefield 4™ is now enabled for non-XDMA configurations running resolutions >1600p.
  • We fixed Minecraft! Sorry about that, builders. ?
  • Intermittent hangs and crashes should be resolved in 3D applications

 

Kilde: Press Release

Vest-AALB-DK
 
Superbruger
Tilføjet:
26-02-2014 14:06:13
Svar/Indlæg:
247/2
ACBF
BF4
COH2

har jeg bare ikke kunne køre overhovedet efter den sidste driver 😕

Men nu formatere jeg og installere win8.1 og så må jeg se om det hjælper, kommer fra en win7


Ridderlykke
 
Overclocker
Tilføjet:
28-02-2014 12:54:17
Svar/Indlæg:
305/11
Det skal du ikke være ked af det er vi nok flere om :P mit crasher efter 1-2 min men så er der andre gange hvor jeg uden problemer.

jeg er gået fra medium opsætning 120 fps på ofc 120hz
til at kunne kører high opsætning snildt 120 fps på ofc 120hz :) kan næsten klare ultra der får den 90 fps :)

der er tale om BF4 :)


slate_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
02-03-2014 12:00:12
Svar/Indlæg:
651/11
BF4
Med 14.1 (Mantle) oplevede jeg af og til de kortvarige dyk i performance som andre har beskrevet.

De er forsvundet med 14.2.. nu kom der samtidig en rettelse fra Dice så driveren skal ikke nødvendigvis have al æren/skylden.

Med Mantle og de generelle rettelser som BF4 har fået, så kører det som smurt i olie; 90 fps med High på 2560x1440.
Man skulle måske prøve at skifte tilbage til DX og se hvordan det kører der i dag