Support hos Fullrate & TDC

Diverse d.  27. juni. 2014, skrevet af The Boss 58 Kommentarer.  Vist: 3639 gange.

 

En lille hverdags historie...


-on Fullrate's kundesupport og TDC som forsyningsvirksomhed.

 

 

 

 

Graveko spiser internet forbindelsen.

 

 

Historien er ganske kort, en ejendomsadministrations & revisor virksomhed i en mindre dansk provinsby, skal have renoveret nogle kælder mure for indtrængende vand problemer.

En entreprenør og hans gravko bliver tilkaldt, og går i gang med gravearbejdet - gravkoen arbejder flittigtigt uden ophør og pauser til langt ud på aftnen, da den synes at nu kunne det kunne være nok - og da den se noget lækker kobberkabel i jorden, sætter den straks sine tænder i det dejlige kabel.

Næste morgen opdager, Fullrate's kunde den manglende kontakt til omverden - og da han kigger ud på fortorvet og se gravko'en, får han jo straks mistanke om hvad den har bedrevet.

 

Kl. 09.00 ringer kunden til Fullrate kunde support - "hjælp mig - en gravko har spist min internet forbindelse, og jeg bruger mit internet i mit erhverv.."
Den flinke kundesupport medarbejder kan godt se problemet og bestiller straks et tekniker besøg med beskeden til kunden - "der er en tekniker hos dig inden 4 timer"

Kl. 10.30 dukker en TDC tekniker op - "jeg har undersøgt sagen i udgravningen, og det ser ud til "koen" har ædt af vores kobber kabel" - det kan jeg ikke klare, der skal et gravehold til..
Det fortvivlet kunde beklager sin nød og fortæller han ikke kan leve uden sit internet og det er en erhvervslinie - men TDC teknikeren fortæller at de har travlt efter massiv regnvejr og der kan gå op til 2-3 uger. og beklager situationen meget.

Kunden ringer nu i sin nød til Fullrate kundesupport medarbejderen, der tilbyder kunden et midlertidigt mobilt modem uden beregning, indtil sagen kan løses. Han tilbyder endda han vil sørge for det sendes samme dag - så kunden kan komme online senest dagen efter.
Det er selvfølgelig ikke en hel løsning - men kunden takker for hjælpen.

Hvad der i mellemtiden er sket mellem Fullrate kundesupport - og eller hos TDC vides ikke, måske har kunden virkelig udtrykt sin panik over for alle involverede parter på grund af det manglende internet - for samme dags eftermiddag dukker TDC op i to biler, samt med en frisk gravko som ikke lider af forkærlighed for kobberkabler!

 

 

 

 

Kl 18.30 er der igen lys i den grønne DSL lampe!..

 

Denne lille historie viser bare, at de mange negative udtalelser vi ser i forums, om manglende forståelse hos kundesupport og forsyningsselskaber ikke altid holder vand!
Der er stor ros til både Fullrate's kundesupport gruppe samt til TDC, for at tage deres job alvorligt, samt de mange medarbejdere som udvise en stor forståelse for hvad internet nedbrud kan betyde for en kunde.  

canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:08:44
Svar/Indlæg:
1500/79
Sælger TDC produkter, så bliver kun glad af dette indlæg 🙂

De tager 10 gode oplevelser til at redde 1 dårlig. 🙂


Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:13:18
Svar/Indlæg:
218/6
support ? tdc ? hvor ?


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:19:27
Svar/Indlæg:
1500/79

support ? tdc ? hvor ?

Sbn skrev d. 27-06-2014 21:13:18


http://www.bureaubiz.dk/Nyhede...

Så lukkede vi vist den. 😎


Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:23:40
Svar/Indlæg:
218/6
Ehmm nej ... det får ikke tryllet mine kode til "sikkerspakken" frem, en fungerende oversigt/overblik over mine abonnementer frem eller hyppige "Der er opstået en fejl - prøv igen" meddelelser væk når jeg zapper rundt på selvbetjeningssiderne 🤡

Edit: Eneste kommentar på dit link beskriver vist også meget godt min situation. Var det ikke fordi min arbejdsgiver betalte var jeg smuttet for længst 😀


Svaret blev redigeret 2 gange, sidst af Sbn d. 27-06-2014 21:25:54.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:25:11
Svar/Indlæg:
1500/79

Ehmm nej ... det får ikke tryllet mine kode til "sikkerspakken" frem, en fungerende oversigt/overblik over mine abonnementer frem eller hyppige "Der er opstået en fejl - prøv igen" meddelelser væk når jeg zapper rundt på selvbetjeningssiderne 🤡

Edit: Eneste kommentar på dit link beskriver vist også meget godt min situation. Var det ikke fordi min arbejdsgiver betalte var jeg smuttet for længst 😀

Sbn skrev d. 27-06-2014 21:23:40


Så skift selskab 🤣


Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:26:38
Svar/Indlæg:
218/6
/Sarkasme on

Ja det lyder meget godt som TDC attitude 😀

/Sarkasme off


Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:49:29
Svar/Indlæg:
1713/31
Har den omtalte person en erhvervsforbindelse siden de sendte en strakstekniker?

Lyder utroligt de har sendt en strakstekniker hvis det er en privat DSL forbindelse :)


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 21:54:31
Svar/Indlæg:
4337/121
#7 enig og erhverv koster typisk 10x prisen på et privat abb så derfor er servicen også en del bedre 🙂


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2014 22:07:05
Svar/Indlæg:
294/19
En lille historie fra et andet selskab, vi var de uheldige ejere af tdc kobber med tvivlsom funktion.

Efter utallige forsøg på at få bare lidt dækning gav jeg op og ringede til seas nve. Jeg forklarede at vi havde en lille virksomhed og vi ikke kunne få tdc til at virke.
En sød pige fortalte at vi var så heldige at ligge inden for deres fiber område og hvis jeg bestilte deres produkt ville jeg inden for en måned have super internet. Jeg sagde at det var længe men håbede at det ville være det værd, medarbejderen afsluttede samtalen med besked om at hun ville se hvad hun kunne gøre for at speede sagen op.

Dagen efter blev jeg ringet op af en herre der spurgte om jeg tilfældigvis var hjemme, hvilket jeg kunne bekræfte.
en time efter holdt der en 4 hjulstrækker i min indkørsel med en minigraver på traileren. De fortalte at de skulle grave fiber ind til mig og at der inden for et par dage ville komme en teknikker og føre fiberen ind i huset.

Ganske rigtig 2 dage efter fik jeg besøg af et par folk som kastede sig ud i at føre kabler ind i huset hvor de skulle montere fiberboksen. De fortalte at den skulle monteres så tæt på vejen som muligt efter seas nves foreskrifter, jeg spurte om jeg ikke kunne betale en lille sum og få den monteret på førstesalen istedet. Efter et kort opkald til deres chef fik jeg afvide at dette ikke var noget problem. Efter at de havde roddet rundt et par timer havde de monteret fiberboksen, de spurgte om de skulle indstille min router og få det hele til at køre, hvilket jeg naturligvis accepterede.

Efter at have roddet lidt med routeren fandt de ud af at den ikke havde ordentlig dækning i den ene del af min ejendom, hvorefter de tilbød at ændre tdc monteringen i væggene så de kunne bruges som udtag til internet istedet for telefon. Dette blev klaret lynhurtigt.

Så hvad er essensen af hele denne smøre: hvis du spørger pænt risikerer du at blive godt behandlet og jeg skal aldrig have tdc kobber igen!


Rafcio
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 22:10:11
Svar/Indlæg:
445/32
Det var da pisse utroligt at folk bliver ved med at hakke, trods en solstråle historie. Har personligt haft Fullrate sidste 7-8år og nægter at skifte. Har lige fået nyt trådløs router uden beregning efter den gamle blev træt af at fungere. I samme omgang fik jeg ændret min hastighed til højere hastighed, som jeg så fik uden beregning og 3 mdr oven i til gammel pris. Til sidst fik jeg tilbud på 4 stk mobil aabonnement til 99 kroner med 10 timer og 5gb data.
Fed service synes jeg... Så mm å folk selv om hvad de eller mener.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 22:17:15
Svar/Indlæg:
4337/121
#10 Det er en helt normal service alle steder 🙂


Seraph
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 22:31:03
Svar/Indlæg:
624/55

/Sarkasme on

Ja det lyder meget godt som TDC attitude 😀

/Sarkasme off

Sbn skrev d. 27-06-2014 21:26:38
Idd! :D

"Kl. 10.30 dukker en TDC tekniker op - "jeg har undersøgt sagen i udgravningen, og det ser ud til "koen" har ædt af vores kobber kabel" - det kan jeg ikke klare, der skal et gravehold til..
Det fortvivlet kunde beklager sin nød og fortæller han ikke kan leve uden sit internet og det er en erhvervslinie - men TDC teknikeren fortæller at de har travlt efter massiv regnvejr og der kan gå op til 2-3 uger. og beklager situationen meget"

læs det hele evt.


TheGymboy
 
Overclocker
Tilføjet:
27-06-2014 22:40:01
Svar/Indlæg:
67/8
Dejligt med et positiv indlæg omkring kundesupport :D


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 22:45:00
Svar/Indlæg:
4337/121
#13 Det er helt normalt på erhvervs linier og grunden til de er så dyre 😉 man får hvad man betaler for 🙂


#15
hilo
 
Superbruger
Tilføjet:
27-06-2014 23:07:04
Svar/Indlæg:
525/25
TDC er gode nok 🙂


Die_Happy
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 23:16:55
Svar/Indlæg:
3385/80
De bør satme også have den bedste kundeservice, med den pris de forlanger for internet.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-06-2014 23:22:07
Svar/Indlæg:
20170/383


Sjovt som københavnere/sjællændere kalder alt der har en motor og kan grave for en gravko 😉


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af tom81 d. 27-06-2014 23:22:55.


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
28-06-2014 00:03:48
Svar/Indlæg:
1500/79



Sjovt som københavnere/sjællændere kalder alt der har en motor og kan grave for en gravko 😉

tom81 skrev d. 27-06-2014 23:22:07


Hva fanden hedder det så ? :D


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2014 00:06:32
Svar/Indlæg:
4337/121
En mini graver 🙂




Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af EasterKanin d. 28-06-2014 00:12:14.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2014 00:09:16
Svar/Indlæg:
4337/121
En gravko ser typisk sådan ud


wopper
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2014 01:49:08
Svar/Indlæg:
234/58
kun en ting at sige om alt dette ingen service vil få mig over til tele nette nå de ikke kan finde ud af at lever andet ene ego linger 🙂



Noltus
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2014 10:10:15
Svar/Indlæg:
2211/331
Har personligt gravet stofanet's hovedkabel til østlige bydel i middelfart over,dertil skal siges,der ver intet dækbånd over kablet og det kunne ikke påvises med vor kabelviser,folk tænkte nå der røg tv signalet,så er det godt vi har internettet,men begge dele er på samme kabel,pinik i hyle øst-middelfart. 🤣


H4rdstyler
 
Overclocker
Tilføjet:
28-06-2014 12:27:22
Svar/Indlæg:
18/6
For at være fair, så var det på en ERHVERVs forbindelse. De har anden service end private


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2014 13:18:55
Svar/Indlæg:
1118/24
ja ok, det kabel som tdc har ladet hænge frit, fra mit vindue på nørrebro og ned i gården, ville teknikeren lave færdigt inden for et par uger, der er gået et år, og tdc svarer ikke på mine mails.


Shadowhunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-06-2014 17:17:13
Svar/Indlæg:
5474/39
#23
Godt, at man har flere metoder til koble op på nettet. 🙂

nogle mennesker har også flere ledningsnet køre på i tilfælde af ene linje er nede...

Utroligt, men der er andre ting i livet end tv og Internettet.


Nybrat
 
Enthusiast
Tilføjet:
28-06-2014 17:59:38
Svar/Indlæg:
23/1
#1 "Den flinke kundesupport medarbejder kan godt se problemet og bestiller straks et tekniker besøg med beskeden til kunden - "der er en tekniker hos dig inden 4 timer"".

Inden for 4 timer så har man høj SLA (Service level agreement), mere præsist "00-24 alle dage". Den SLA gør at TDC skal rette kabelfejlen senest næste arbejdsdag og de er forpligtet til at lave en midlertidig løsning hvis muligt.

Sorry men der er ikke noget fantastisk ved historien. Money makes the world go around :)


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
29-06-2014 03:03:00
Svar/Indlæg:
686/80
Måske lidt OT, men synes folk bliver ved med at nævne at TDC blandt andre er dyre med deres internet forbindelser? Hvad er det folk har som er så super billigt? 😀
Personligt har jeg selv en 20/2 hos TDC for 199kr/mdr, som af hvad jeg kan se er det billigste jeg kan få uden at skulle alt for langt ned i hastighed...
(Skal siges jeg ikke har mulighed for fiberbredbånd, og under ingen omstændigheder skal have et dyrt TV-abonnement oveni for at få internet 😛)


Salkcin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 03:07:18
Svar/Indlæg:
1713/31
#27

TDC's listepris for 20/2mbit er 255kr/mdr, så den pris du har er ikke for alle :)

Kilde : http://privat.tdc.dk/internet/

Fiber er skam heller ikke billigt... det åbner bare op for højere hastigheder for mange. Fiberselskaberne burde skamme sig over at sætter prisen efter DSL markedet.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Salkcin d. 29-06-2014 03:08:38.


Lyngze
 
Redaktionsassistent
Tilføjet:
29-06-2014 03:19:45
Svar/Indlæg:
686/80
#28
Sandt, tænkte ikke så meget over at den var lavere end "normalt", er noget jeg har fået tilbudt, også den eneste gang jeg har fået noget brugbart ud af at blive ringet op af en sælger... Men ja, så er der nok noget om snakken ellers, havde også Fullrate inden da, men er noget mere tilfreds med TDC (eller i hvert fald den router de har givet mig...) :-p


#30
Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 07:12:31
Svar/Indlæg:
218/6
#3 så lukkede vi vist den ? 😲


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 10:24:15
Svar/Indlæg:
20170/383
#20

Nej, der er intet der hedder en gravko. Det er et udtryk opfundet af københavnere fordi de ikke ved bedre 😛

Den på billedet er en gravemaskine ;)


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 14:40:43
Svar/Indlæg:
1118/24
#31
Det er en gravko. Du må endnu længere ud på landet med din farmer humor


Apolix
 
Overclocker
Tilføjet:
29-06-2014 15:36:31
Svar/Indlæg:
3/0
#28 syntes da at 279.- /md for 50/50 fra waoo er helt fair når det skal etableres i jorden først og samtidig er over dobbelt så hurtigt på download samt 25 gange så hurtigt på upload og så kun en sølle 20 kroner dyrere end tdcs 20/2 forbindelser.

Jo sundere en forretning fibernet er jo bedre bliver det kun for os som kunder..


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 15:39:13
Svar/Indlæg:
20170/383
#32

Farmor humor?
Det var skam ikke for at være sjov 🙂

Tag du ud til en maskinhandler og sig du vil købe en gravko. Hvis du er heldig, griner de bare lidt af dig 😉

Er i øvrigt så langt ude på landet som man kan komme 😀


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 16:02:52
Svar/Indlæg:
1118/24
Selvfølgelig griner de af mig, jeg passer ikke ind i gravko kiosk. Det ville være lidt ligesom hvis man ikke havde et enormt korpus til sin 4wd fra 80´erne.

Er ikke et sekund i tvivl om at du er helt ude på landet 🙂


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af malkin d. 29-06-2014 16:03:24.


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 16:19:12
Svar/Indlæg:
4337/121
#33 Og skal du have den som erhvervs forbindelse kan du rundt regnet smide et nul på i enden 🙂

#35 +1


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 18:06:28
Svar/Indlæg:
5224/222
Lyder som held... kunne nok lige så nemt været gået som først meldt ud:

"men TDC teknikeren fortæller at de har travlt efter massiv regnvejr og der kan gå op til 2-3 uger. og beklager situationen meget"


PumbA
 
Superbruger
Tilføjet:
29-06-2014 19:14:28
Svar/Indlæg:
29/2
ja jeg har også waoo og jeg gir 399kr for 250/250 mbit
ja den er go nok og de giver jo noget overhead for ikke at ha fald på linien så jeg har faktisk 300/300mbit

JA DET ER MEGA LÆKKERT alt kan trækkes på nettet i det lille hus her JIHAA


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af PumbA d. 29-06-2014 19:15:33.


malkin
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 20:13:26
Svar/Indlæg:
1118/24


Raskolnikov
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-06-2014 20:49:44
Svar/Indlæg:
1321/45
Så må jeg også bidrage med min egen solstrålehistorie.

1. Får oprettet Fullrate abonnement

2. TDC strejker hvilket forsinker forløbet (1 uge).

3. Jeg får godskrevet 1 måned hos Fullrate

4. Da forbindelsen etableres beslutter jeg ret hurtigt at ville opdatere firmwaren på Fullrates trådløse router, (hvilket naturligvis slår den ihjel, da man IKKE må gøre det (men det skriver de jo INGEN steder))

5. Klager min nød hos Fullrate, men alle forsøg mislykkes. Man overvejer at sende mig en ny router (hvilket jeg er lidt ked af, for det var lige op til pinsen så dét kunne jo tage noget tid)

6. Efter mange og lange klynke-skrål fra mig, beslutter Fullrate-medarbejderen at sende mig en kopi af driveren (som er Fullrate's ejendom og IKKE må gives ud i "løs vægt", og redningen er hjemme (ditto pinsen!)

Se, dét var da dejligt :yes:


canny
 
Superbruger
Tilføjet:
29-06-2014 21:32:29
Svar/Indlæg:
1500/79

ja jeg har også waoo og jeg gir 399kr for 250/250 mbit
ja den er go nok og de giver jo noget overhead for ikke at ha fald på linien så jeg har faktisk 300/300mbit

JA DET ER MEGA LÆKKERT alt kan trækkes på nettet i det lille hus her JIHAA

PumbA skrev d. 29-06-2014 19:14:28


Hvordan kan du få 250mbit pakken til 399?


#42
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2014 00:09:49
Svar/Indlæg:
5750/124
En sag i den anden skala:
Stofa overtager Glentevejens (lorte) net helt, og vil opdatere det. Fint fint, den nat de gør det, ryger det hele selvfølgelig.
Først ringer man til stofa, får beskeden "alt virker og jeg kan se du har en linksys i den anden ende", helt korrekt. Resultat "din router må være i stykker, køb en ny", super.
På vej ud af døren tænker jeg, "gad vide om de har lavet kage i min faste IP?".
Ring til Stofa,
"Nej nej, ingen problem... Din IP er *lysår ved siden af den rigtige*", mit svar
"Så har jeg da fundet fejlen. Kan du ikke lige sikre dig at jeg får min rigtige IP igen, da i selv har uddelt den til mig, gennem telefonen da jeres system ikke understøttede det da det blev oprettet". Sofa:
"Det skulle ikke være noget problem, lad mig lige se en gang"...
Sådan fortsatte festen indtil i mange timer, hvor jeg gang på gang måtte være den der fandt fejlen for dem.
Som det selvfølgelig så fint skal være, siger jeg til den søde servicemedarbejder, der ærligt må indrømme at han ikke kan gøre mere for mig lige nu, da deres system er helt ude at skide, at han godt må sende mig til kundeservice, da jeg sjovt nok ikke lader 10+ timer gå uden kompensation. Slet ikke når der betales tæt på 500kr/måneden for forbindelsen!
Til kundeservice
"Hej, hvad vil i gøre ved at i bliver ved med ikke at kunne levere et produkt i har solgt, samt at jeg har skulle bruge 10+ timer på at løse problemet for jer?".
"Vi kan ikke rigtigt gøre så meget... *et ton PR-snask*".
Jeg stiller så pænt det fine lille spørgsmål "Hvis jeg, forvarende eller uforvarende, ødelægger noget, som jeg beder jer om at finde fejlen og rette, vil i så ikke også gerne have penge for det?", svar
"Jo da, selvfølgelig skal vi have betaling hvis vi skal sende en servicemedarbejder".
"Super, skal vi så ikke være enige om at den gælder begge veje? Altså, nu har i været årsag til problemer, som i har bedt mig om at hjælpe jer med at løse. Det mener du ikke at jeg skal have betaling for?".
"Nej, sådan hænger det ikke sammen...........".
Den kontante udmelding fra mig må derefter være "Når nu at du ikke vil finde en kompensation, så må jeg i stedet sende jer en regning for de timer jeg nu engang har brugt på jeres problem. Vores vanlige tarif er xxxxkr. (4-cifret) i timen".
"Hov hov, sådan kan du ikke gøre. Hvis du sender en regning til os vil den blive nægtet, bla bla".
Super, så må jeg vel spørge efter at snakke med en overordnet, da jeg godt ved at en servicemedarbejder næppe har så frie tøjler. Svaret hertil var (her kommer guldkornet) "Jeg har ingen overordnede"!!!
For ikke at gøre historien for lang, tæt på en uge senere fik jeg en NY!! IP adresse, mod forventning. Jeg var blevet lovet at få den gamle IP igen, gentagene gange. Derudover endte det med at jeg fik 4 måneders internet (de slap billigt, ift. hvad regningen havde lydt på), efter flere timers tovtrækkeri med dem.
Toppen af kransekagen er, de startede med at sende lorten videre til glentevejen, som min tiltro til i forvejen ligger på et meget lille sted. Det var for første gang dog ikke dem der havde jokket i spinaten, hvilket måske var lidt synd for manden i den anden ende af telefonen.

Værsgo' at drik kaff' til 😐


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af 1EaR d. 30-06-2014 00:14:14.


Klump
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2014 08:42:35
Svar/Indlæg:
447/2
Lad os antage at dette havde været en privatlinje... Så var det ikke sket inden for 4 timer.. Så havde 2-3 uger nok været et realistisk bud.. Har selv været der nemlig.


martinta
 
Senior Skribent
Tilføjet:
30-06-2014 09:05:21
Svar/Indlæg:
2826/100
Beklager off topic, men har lige en kommentar til #42

Hvis du har problemer med Stofa og det går i hårknude, så har Direktøren en "open door" policy, hvilket gør at du kan sende ham en mail direkte.

https://stofa.dk/om-stofa/hvem...

Tjek evt. hans twitter hvor rigtig mange benytter muligheden og kommer derfra med et løst problem. Så hvis det går helt i hårknude hvor en sagen bare ikke kommer længere så er der altid den øverste chef man kan klage til.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2014 09:47:24
Svar/Indlæg:
20170/383
#39

Egentligt lidt pudsig info, tak for det 🙂
Men det ændrer ikke ved at det kun er københavnere der bruger udtrykket gravko 😛 Og jo, de bruger det om alt entrepenørmaterial der kan grave 🙂


#46
1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-06-2014 13:04:09
Svar/Indlæg:
5750/124
#44 Jeg fik det sjovt nok løst, da jeg prøvede at forklare den servicemedarbejder der sagde at han ingen over sig havde, at: er det virkelig rigtigt at servicemedarbejderen, som er den der er den første som tager telefonen når kunderne ringer, er den absolut øverste ledelse i virksomeheden Stofa A/S? Det var det jo så godt nok ikke... Jeg fik ham til at give en besked til sin chef videre om, at jeg forventede et opkald. Chefen var langt mere med gørlig, og var godt klar over at de havde trådt i spinaten. Det var bare utroligt at det skulle være sådan et tovtrækkeri. (Da jeg blev kunde hos dem var de 100% oplyst om mine forventninger, samt at jeg er erhvervskunde, hvor at der til adressen køres fjernbackup hvor der bl.a. kræves en kendt fast IP).

Derudover har jeg ikke rigtigt haft nogen problemer med stofa, kun dem som de levere igennem (Glentevejen) 🙂 (Og de har altså nogle søde folk i den tekniske afdeling, som er ærlige omkring at det er helt ude at skide, en gang imellem)


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
01-07-2014 11:25:39
Svar/Indlæg:
304/3
#33 Den forbindelse har jeg også :yes:
Virkelig lækkert med fart over feltet 😛

#38 Damn! Det kalder jeg fibernet med fut i :O


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-07-2014 11:52:37
Svar/Indlæg:
4337/121
#38 det er vel ret sjældent du støder på en i den anden ende der kan levere de hastigheder i upload 🙂


T|Conan
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-07-2014 15:10:18
Svar/Indlæg:
452/23
Der har nok været en kunde på det kabel med straks service abbonement :) Men dejligt det blev fikset hurtigt.


joekarlsen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
04-07-2014 06:54:22
Svar/Indlæg:
2/0
Det kan gøres endnu billigere end Waoo og så mange andre.
Parknet.dk er nonprofit, så ingen der skal have store afkast eller andet fra dem. Desværre er det kun foreninger m.m. der kan få adgang.
Men dette gør at vi for 65kr/måneden sidder på noget der kan give: http://www.speedtest.net/my-re...
Normalt ligger det dog "kun" i omegnen af 500mbit i peak.


hvalen
 
Superbruger
Tilføjet:
04-07-2014 21:58:11
Svar/Indlæg:
51/7
Fint nok, jeg er lige blevet kunde hos TDC, blev lovet gratis oprettelse, men fik se en faktura med 89kr i gebyr.

Den fejl måtte da rettes, det gjorde TDC så også EFTER JEG HAVDE VENTET 39MIN på at komme igennem. Jeg brokkede mig mere over ventetiden end de 89kr. Ufatteligt at de ikke giver en mulighed for at vælge at de ringer tilbage til mig når de har tid. Det kan andre finde ud af.

Er jeg imponeret nej, skal jeg henvende mig til kunde "service" igen og jeg kommer til at vente urimmeligt længe, så skifter jeg selskab igen 😢


EasterKanin
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-07-2014 01:32:17
Svar/Indlæg:
4337/121
#51 Lyder som en god plan 🙂


ghost1977
 
Overclocker
Tilføjet:
08-07-2014 21:51:33
Svar/Indlæg:
1/0
I er da heldige at få fiber... her hvor jeg bor, er de i en yousee forening (TDC !"##¤#%¤) med gamle telefon kabler i vægen... endnu! Seas-Nve graver fiber ned ca 50 m herfra, men kan man få fiber her? Nææææææ nej. Vi kan desværre ikke give dig fiber pga yousee/tdc.

TDC/Yousee er kendt som monopolkonge på de gamle telefonkabler, og hold da op hvor de malker videre.
Yousee (det folkelige)/TDC (premium mærket) som det også kaldes :P

Har dog en anden lille historie om Yousee/TDC.
Yousee/TDC supporters er dog ikke de skarpeste knive i skuffen, da jeg måtte ringe på vegne af min mor, da hun havde fået den forkerte tv-pakke... Sagde dog flere gange at når hun kan se mellempakken, så er der intet galt med tv, boks eller kabel... men den så kære supporter (som sagde at min mors "udstyr" var for gammelt) fattede vidst nada den dag.
Det krævede 7 opkald til support, før de sendte en tekniker ud for at konkludere at kablet var monteret til hendes nabo..



gammelgaard_mink
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2014 22:28:45
Svar/Indlæg:
979/49
#1 Kan jeg godt forstå.

#2 TDC har noget af det bedste, hvis ikke det bedste, inden for internet. Jeg snakker ofte flere gange ugenligt med forskellige internet firmaer og TDC er det firma, der er klart førende når det gælder support.


#55
Sbn
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-07-2014 22:52:04
Svar/Indlæg:
218/6

Fint nok, jeg er lige blevet kunde hos TDC, blev lovet gratis oprettelse, men fik se en faktura med 89kr i gebyr.

Den fejl måtte da rettes, det gjorde TDC så også EFTER JEG HAVDE VENTET 39MIN på at komme igennem. Jeg brokkede mig mere over ventetiden end de 89kr. Ufatteligt at de ikke giver en mulighed for at vælge at de ringer tilbage til mig når de har tid. Det kan andre finde ud af.

Er jeg imponeret nej, skal jeg henvende mig til kunde "service" igen og jeg kommer til at vente urimmeligt længe, så skifter jeg selskab igen 😢

hvalen skrev d. 04-07-2014 21:58:11


Skynd du dig at skifte ... Simpel respons på en email tager ugevis de gange jeg har måtte have fat i 'service' og løsninger kan jeg kigge langt efter. Hvis jeg var så sløv i mit daglige arbejde sad jeg sgu ikke i min stilling længe 😢


joekarlsen
 
Erfaren rotte
Tilføjet:
09-07-2014 08:27:44
Svar/Indlæg:
2/0

I er da heldige at få fiber... her hvor jeg bor, er de i en yousee forening (TDC !"##¤#%¤) med gamle telefon kabler i vægen... endnu! Seas-Nve graver fiber ned ca 50 m herfra, men kan man få fiber her? Nææææææ nej. Vi kan desværre ikke give dig fiber pga yousee/tdc.

TDC/Yousee er kendt som monopolkonge på de gamle telefonkabler, og hold da op hvor de malker videre.
Yousee (det folkelige)/TDC (premium mærket) som det også kaldes :P

Har dog en anden lille historie om Yousee/TDC.
Yousee/TDC supporters er dog ikke de skarpeste knive i skuffen, da jeg måtte ringe på vegne af min mor, da hun havde fået den forkerte tv-pakke... Sagde dog flere gange at når hun kan se mellempakken, så er der intet galt med tv, boks eller kabel... men den så kære supporter (som sagde at min mors "udstyr" var for gammelt) fattede vidst nada den dag.
Det krævede 7 opkald til support, før de sendte en tekniker ud for at konkludere at kablet var monteret til hendes nabo..

ghost1977 skrev d. 08-07-2014 21:51:33


Det gælder da bare om at foreningen vælger at skrotte YouDontSee. Den vej valgte vores forening. Efter 9 måneders opsigelse, smertefri etablering af x-felter, nedgravning af fiber m.m. og nu kan vi nyde hastigheder og stabilitet langt over hvad Yousee nogensinde har leveret og det til 1/3 af prisen.


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af joekarlsen d. 09-07-2014 08:28:09.


bamselinen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2014 09:29:19
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har både 3 og Telia, har generelt aldrig oplevet rigtig dårlig service nogen af stederne, misforståelser kan forekomme herre gud vi er alle mennesker.

Jeg har ligeledes TDC gennem arbejdet og heller ikke her har jeg haft de store problemer min umiddelbare opfattelse af dansk kunde service er at den generelt er rigtig god og vi som fobrugere her i Danmark er rigtig stillet i mange tilfælde.

til gengæld er der i Danmark også en fremherskende tendens til at hvis man på den mindste måde ikke lige får sin vilje så skal man svine det pågældende firma til på Facebook, trustpilot og hvor man nu kan komme til det. Det er trist at der generelt er den holdning at lige gyldig hvilket tilbud indlæg et firma kommer med på sin facebook er der altid nogen der skal brokke sig.


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-07-2014 15:03:57
Svar/Indlæg:
857/27
Hvis det bruges til erherv er det nok også en god ide at havde en backup liner, eller som det mindste et 3/4g modem, især når det er en hjemme adresse. Så er den dag, da reddet med det samme.

Er ikke alle der kan forvent dette.