HWT Bygger system for Kingston del 5

HT Exclusive d.  20. august. 2014, skrevet af freak_master 16 Kommentarer.  Vist: 2971 gange.

Del 5

For at kunne fremhæve UV effekten i vandet en lille smule vil jeg montere 2 af disse UV lamper. Ledningerne var slet ikke lange nok, så de måtte gøres lidt længere.

 

En lampe blev placeret ved siden af bundkortet og en i toppen.

 

Udover UV lamperne har jeg valgt at smide en LED strip hele vejen rundt i kabinettet. Til at styre lyset bruges denne enhed der skal monteres i PCI pladserne.

 

Jeg synes dog ikke at det vil se ret flot ud at have den LED strip til at starte ved PCI porten, så jeg har taget PCI beslaget af så jeg kan placere kontrol enheden hvor jeg vil.

 

Lige et billede hvor jeg har sat strøm til lys og blæsere.

 

Jeg har stadig en idé til systemet, men inden jeg kom i gang fandt jeg mig selv i færd med at starte systemet op, og det endte med at den hurtigt blev testet. Jeg har ikke sammenlignet med noget, da jeg ikke ved hvad jeg skulle sammenligne med, men dem der kender disse benchmarks ved hvor ydelsen cirka ligger henne. Kingston har valgt Windows 8.1 til systemet.

 


Valideringslink: http://valid.canardpc.com/ash8rv

CPU'en er ekstrem dårlig når det kommer til overclocking. Jeg havde problemer med blot at få den stabil ved de 4.5GHz, og der skulle voldsomt meget spænding til. Heldigvis er kølingen ganske fin og CPU'en rammer stadig ikke smertepunktet for en Haswell, men jeg havde nu stadig håbet på bare en smule mere.

 

GPU'en var også svær at få med på noget sjov. Jeg prøvede forskellige BIOS der giver mulighed for ekstra spænding, nu hvor der er brugt en fullcover vandblok bliver VRM kølet ganske godt, så spænding udover hvad Nvidia tillader vil ikke gøre skade på kortet. Desvære fik jeg cirka 500 point mindre i Fire Strike Extreme ved præcis disse indstillinger, så jeg valgte at gå med standard BIOS alligevel. Det betyder så at jeg ikke har kunnet hæve spændingen ret meget, hvilket resulterede i at grafikkortet hurtigt blev ustabilt. Dette var grafikkortets absolut maksimum.

 

3Dmark:

Ydelsen er her som forventet. Jeg ville gerne have presset både CPU og GPU noget længere, men det kunne bare ikke lade sig gøre.

 

CrystalDiskMark - Read:

Kingston's HyperX 3K 256GB SSD'er i RAID 0 leverer en rigtig god ydelse, og endnu bedre med et overclock på CPU'en. Hastigheden kunne bestemt mærkes ved Windows installationen som gik meget hurtigt.

 

CrystalDiskMark - Write:

Også når der skal skrives går det rigtig stærkt for SSD'erne, især med overclocket. Det får en til at undre sig over hvor hurtige disse SSD'er kan være med en hurtig CPU.

 

Maxxmem2:

Kingston's HyperX Beast RAM kan også leverer en ganske god ydelse, især med CPU'en overclocket.

 

SuperPI 1M:

En hurtig test jeg er rigtig glad for, da den kan vise et overclock på ganske få sekunder.

 

wPrime:

I wPrime kan overclockes også ses.

 

Strømforbrug:

Da jeg gik i gang så jeg der var flere der mente at en 630Watt strømforsyning ikke var nok, men den har vist sig som værende ganske fin til at klare et system som dette, selv med høj spænding til CPU'en bliver der stadig kun leveret 513Watt som maksimum, målt under Fire Strike Extreme.

 

Temperatur CPU:

De fleste af os kender Haswell, de er utrolig svære at holde kolde, især ved så høj spænding. Jeg tog kun en måling med overclocket, men jeg kan fortælle at under wPrime 1024M ved standard hastighed blev CPU'en ikke mere end 58 grader. Temperaturen på grafen er målt i Prime95.

 

Temperatur GPU:

Grafikkortet har det dog ganske fint, her er der bestemt plads til at hæve spændingen mere hvis jeg havde fundet en BIOS der virkede.

 

Kingston har meldt ud at det ikke er nødvendigt at lave mere, så næste del bliver sidste del med billeder af hele systemet.

Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2014 17:31:24
Svar/Indlæg:
2357/72
Det ser godt ud, men skal der ikke en vinkel-fitting på den frontradiator? Det ser ud som om slangen er ved at blive vredet løs.


bmwnp
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2014 18:25:32
Svar/Indlæg:
611/4
Sort ledning der hænger Midt i det hele?
Bagerste blæser er ikke magen til de andre?
Slangen fra cpu til rad ser lidt for lang ud;)
Jeg ville personligt ikke har sådan en tivolipc stående,det ligner noget fra nullerne 🤡


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2014 18:26:31
Svar/Indlæg:
3011/103
Hvorfor linker I ikke til de 4 første artikler i serien???


Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2014 19:15:31
Svar/Indlæg:
3410/199
Thumbs up! Jeg ville ikke have kunnet goere det saa flot! :)


Hapsdog1
 
Overclocker
Tilføjet:
20-08-2014 21:45:02
Svar/Indlæg:
294/19
For at være helt ærlig synes jeg det ligner noget en konfirmand har smidt sammen på en weekend for at imponerer sine venner. Alt for meget lys / led lir og alt for lidt stil / styr på detaljerne.

Det ligner ikke et pro / bestillings build.

Jeg skal ikke på stå jeg kunne gøre det bedre men jeg synes ikke det er noget specielt.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-08-2014 22:31:45
Svar/Indlæg:
2235/138
Hæderligt resultat, men syntes det er en skam der ikke bliver svaret på en del af den feedback i de tidligere tråde.

Derudover er der dobbelt så mange billeder af bench/test kontra selv modded, skulle i mine øjne være omvendt når det er et show build.


Gamer_Kate
 
Nørd
Tilføjet:
21-08-2014 07:30:14
Svar/Indlæg:
304/3
Er enig med en del af kommentarerne her. Der mangler liiiiige det sidste så er den i skabet 😕
Er selv perfektionist og det kan være træls, men det skal dælme også være i orden 😛

Alt for meget lir og lys og så i rødt! Ikke fordi rødt og sort ser godt ud (for nogle), men et andet farvetema kunne være på sin plads :yes:

Er enig med #6: Det er synd, der ikke bliver svaret på den feedback i (HWT) får fra os brugere ☹


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 13:04:39
Svar/Indlæg:
2131/173
Den er satme grim.
Til gengæld er jeg misundelig på det vandkølingshalløj.
Men er det egentlig så blæret med vandkøling, hvis man ikke er er OC-junkie?
Jeg tænker.. med alle de radiatorblæsere, larmer det så ikke mere end det gør i en kasse med lufkøling?


p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 14:17:41
Svar/Indlæg:
3100/53
#8

Vandkøling har den fordel at vandet kan optage en del mere varme end luft kan. Med en stor nok radiator kan du så fordele varmen over et stort areal, og så blæse varmen væk fra dette areal med blæsere.

Bruger du f.eks en 2 x 120 mm radiator har du altså to blæsere til at lede varmen væk, og du kan skrue dem ned på et niveau der gør dem ret lydløse.

I systemer i dag er det dog oftest smartest at vandkøle ens grafikkort, da man skal op og overclocke en del før større cpu kølere ikke kan være med længere. Men tager man alligevel grafikkortet, så vælger de fleste af køle CPU også. Det er IMO spild kun at køle CPU´en.


Zero_x
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 18:59:14
Svar/Indlæg:
306/54
Errrh.. Hvis jeg nu skal være helt ærlig, og det skal man jo, så virker det lidt som om at man måske ikke helt har gidet lave det alligevel???

Det er lavet et skilt hvor der står HyperX, og så er der ellers proppet hyldevarer i for alle pengene, alt hvad man kunne finde der lyste og var rødt. Havde jeg bestilt, så havde jeg forlangt pengene tilbage.

Det er sq en skam at, når man nu har fået den mulighed, så ikke lige har lagt sig i selen og givet den en skalle, det er jo ikke fordi grundlaget for et build ikke var der. :no:


Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Zero_x d. 21-08-2014 19:00:09.


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-08-2014 19:11:23
Svar/Indlæg:
2131/173
9

Det kunne være man skulle prøve det fis.
Men det koster vel en bondegård, og hvor stor er fordelen, altså set i lyset af at jeg eks. ikke skal overclocke osv.?

Jeg fokuserer egentlig mest på at maskinen ikke skal støje - i min Fractalkasse (Define R4) har jeg kun standardblæserne kørende og så en Coolermaster Hyper Evo 212 til CPU'en - og jeg kan faktisk ikke høre noget larm.

10

Jeg ville ikke kunne samle det der vandhalløj selv, men taget i betragtning at det skal forestille et show-build, må jeg give dig helt og aldeles ret - det virker noget amatør-agtigt.
Specielt hvis man sammenligner med de builds modderne her på siden sommetider viser frem.
Det er jo pinligt, som min mormor ville have sagt.

På den anden side starter vi vel allesammen et eller andet sted, og hvis freakmasteren ikke er helt inde i gamet, kan man vel næppe forlange et build i verdensklasse.


Fonneren-
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2014 00:29:01
Svar/Indlæg:
2235/138
Syntes ikke der er den store respons på disse tråde længere, er der en grund til det ? .....

Syntes det er en fed mulighed man får med at bygge sådan et system, man har brugerne til feedback men virker ikke til at blive "udnyttet" ret godt.


#13
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-08-2014 08:13:21
Svar/Indlæg:
3100/53
#12

Tror du skal tage stilheden som et "ingen kommentarer".


comicsdk
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-08-2014 13:37:34
Svar/Indlæg:
2131/173
12

Syntes er datid.
Måske er det derfor freaken ikke svarer, han tror måske det er gamle kommentarer som ikke længere er gældende.


#15
p0Pe
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2014 10:53:39
Svar/Indlæg:
3100/53
Hvad er deadline for dette projekt?


Kilimanjaro
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2014 20:27:09
Svar/Indlæg:
247/38
Nu er jeg altså nødt til at sige noget. I vil gerne vise os jeres kundskaber og i er stolte over at skulle bygge et system for Kingston. Så bliver der stillet nogle kritiske spørgsmål og nu er i så begyndt totalt at ignorere os når der bliver spurgt om noget. Synes i selv det virker fremmende for jeres projekt? Man må forvente kritik når man bliver bedt om at lave noget for en STOR producent, og så leverer noget der ligner noget jeg kunne ha' sat sammen hjemme i stuen på en aften eller to.

Jeg siger ikke at projektet ikke er fedt. Men det er bare ikke nok at være "fedt" når det er noget en producent skal bruge til showbuild. Så skal det vise at det er noget der virkelig er tænkt over og gennemført.